Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Virus.
Fra : Anarkist Foto ©

Dato : 29-05-02 15:15

Nogen her i gruppen har vist virus.
Min adresse 35mm@get2net.dk har kun været benyttet her i gruppen og jeg har
modtaget mails med virussen W32.Klez.E@mm på denne.

Klez er så smart at den finder en falsk afsender fra mails på den syge
computer og derfor er det meget svært at finde ud af hvor den er sendt fra.
Her under er nogle af de afsendere der har været.

t.svane.jensen <t.svane.jensen@deloitte.dk>
<skamann@firemail.de>
"torben.pernille" <torben.pernille@mail.tele.dk>
kimj <kimj@tu63.ccta.dk>

Hvis du på et tidspunkt har mailet med alle disse så burde du måske tjekke
din pc for virus.

--
Thomas Anus
SNAPSHOT - Anarkist Foto ©

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-05-02 15:45

"Anarkist Foto ©" wrote:

> Nogen her i gruppen har vist virus.
> Min adresse 35mm@get2net.dk har kun været benyttet her i gruppen og
> jeg har modtaget mails med virussen W32.Klez.E@mm på denne.

Dit indlæg er off-topic, den type snak hører kun hjemme i gruppen
news:dk.edb.sikkerhed.virus - så undlad venligst at poste den slags her
i foto-gruppen.

Du kan læse foto-gruppens fundats på:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto - på
http://www.usenet.dk kan du også finde hvad FUT betyder.

Da dette er en henstilling, så FUT til: news:dk.admin.netikette

Fra : Poul B-H

Dato : 30-05-02 00:06

> Dit indlæg er off-topic, den type snak hører kun hjemme i gruppen
> news:dk.edb.sikkerhed.virus - så undlad venligst at poste den slags her
> i foto-gruppen.

HVADFORNOGET, det er da ret relevant at skrive det her, hvis virusen kommer
her fra. Hvem læser dog news:dk.edb.sikkerhed.virus hver dag ? tsk tsk tsk
!

Poul B-H

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-05-02 00:20

Poul B-H wrote:

> HVADFORNOGET, det er da ret relevant at skrive det her, hvis
> virusen kommer her fra. Hvem læser dog news:dk.edb.sikkerhed.virus
> hver dag ? tsk tsk tsk !

Nej det er ikke relevant, og jeg kan kun sige, at hvis der skulle postes
indlæg i alle grupper, hver gang nogen får en virus, så ville UseNet
være ubrugligt, og den slags beskeder er helt uinteressante for alle dem
der bruger Macintosh, Linux, Unix, og de Windows-brugere som ha styr på
det med at ha' et velopdateret antivirussoftware.

Hvis man vil være orienteret om nye viruser, så kan man bare abonnere
på news:dk.edb.sikkerhed.virus

Da dette er en henstilling, så FUT til: news:dk.admin.netikette - og
kommer der flere off-topic indlæg i denne tråd, så vil der blive sendt abuse-klager.

Fra : John

Dato : 30-05-02 16:26

> [...]
> der bruger Macintosh, Linux, Unix, og de Windows-brugere som ha styr på
> det med at ha' et velopdateret antivirussoftware.

Du er et vrøvlehoved.

Der er langt flest brugere af Microsoft operativ systemer i denne verden.
Jeg ved godt at denne verden ikke er den du normalt befinder dig i, men der
er vi andre altså.
Brugerne af disse systemer, bruger dem fordi de er nemme, også selv om man
er en komplet idiot udi Pc-erens indre funktion og mystik. derfor følger de
heller ikke med i alverdens grupper på usenet, for at få den sidste viden om
virus de ikke har forstand på at bekæmpe alligevel.
Disse mennesker sætter stor pris på (er jeg sikker på), når nogen
hjælpsomme sjæle kan lirke dem lidt bedre på vej. Også selv om det skulle
betyde et occasional off-topic indlæg.
Det er værd at bemærke, at du som sædvanlig er den eneste som er faret i
flint over den uskyldige advarsel, der i øvrigt var klart off-topic i emnet
og derfor et indlæg du kunne ha ignoret med største lethed. Men du kan
simpelthen ikke lade være med at kæfte selvretfærdigt op, hver gang der er
nogen der ikke følger reglerne til punkt og prikke.
Tag dog at blande dig udenom. Denne gruppe tilhører ikke dig.....

FUT: news:dk.admin.netikette

--
MVH
John K Hansen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-05-02 00:07

"Anarkist Foto ©" <35mm@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:Jn5J8.46

> Nogen her i gruppen har vist virus.
>
> t.svane.jensen <t.svane.jensenxxx@deloitte.dk>
> <skamannxxx@firemail.de>
> "torben.pernille" <torben.pernillexxx@mail.tele.dk>
> kimj <kimjxxx@tu63.ccta.dk>

Det er muligt, at du har fået virus. Men det er en svinestreg at
offentliggøre ukendte menneskers emailadresser, uden at sløre dem. Hvad med
alle de søgerobotter, der nu har deres mailadresser og begynder at sende
spam ud...

Tænk på det næste gang, du offentliggøre andres emailadresser...

Claus

Fra : Anarkist Foto ©

Dato : 30-05-02 04:50

> Det er muligt, at du har fået virus. Men det er en svinestreg at
> offentliggøre ukendte menneskers emailadresser, uden at sløre dem.

Det kan ikke blive mit problem. Jeg er blevet bombarderet med virus hvor
disse adresser var afsender.
Måske kommer virussen ikke fra dem men så må de sgu vælge deres
legekammarater med større omhu.

> alle de søgerobotter, der nu har deres mailadresser og begynder at
> sende spam ud...
> Tænk på det næste gang, du offentliggøre andres emailadresser...

Ja og du har lige gentaget dem og er dermed lige så skyldig.
Hvis du tror at en søgerobot år 2002 ikke kan finde ud af at fjerne xxx så
har du meget at lære endnu.

--
Thomas Anus
SNAPSHOT - Anarkist Foto ©

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-05-02 11:26

> [...]

> disse adresser var afsender.
> Måske kommer virussen ikke fra dem men så må de sgu vælge deres

Du har da vist ikke mange brikker at rykke med! Stakkel!

Fra : Kim

Dato : 30-05-02 09:45

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> wrote in message news:<ad3ms7$1mbv$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> spam ud...
>
> Tænk på det næste gang, du offentliggøre andres emailadresser...

Hej Claus

Og nu har du igen offentliggjort mail-afdresserne ved at citere den
oprindelige mail - den oprindelige meddelelse er nu blevet slettet så
vidt jeg kan se på google.com - og hvis du er hurtig kan du også nå at
rette på misseren og slette dit.

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 31-05-02 15:15

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> alle de søgerobotter, der nu har deres mailadresser og begynder at sende

Du er da vidst et tossehoved! *g*
Hver eneste gang du poster her i en nyhedsgruppe kommer din email til at stå
fremme!
Meget vel har han skrevet deres email adresse, men skriver han den ikke her
kommer den sq til at stå et andet sted alligevel. Du kan da også frit se min
email adresse når jeg har trykket send.
Eftersom disse nævnte email adresser kommer fra tilsyneladende brugere af
dette forum står deres email nok 30 andre steder hvis man evt søger
tilbage...
Iøvrigt synes jeg virus advarslen var relevant, off-topic eller ej da han
skriver at hans email adresse KUN har været brugt i DEN her gruppe... Er det
ikke meget rart at vide hvis man evt har svaret på indlæg til ham endten via
mail eller via usenet at man muligvis er smittebærer af en virus??

Hygge

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-05-02 19:04

"søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
via
> mail eller via usenet at man muligvis er smittebærer af en virus??

Ormen klez læser internetcachen samt adressebogen og ind og udbakke. Den
sender rundt til alle de mailadresser, den finder der. Der er absolut
_ingen_ sikkerhed for, at de adresser, der fremstår som afsender overhovedet
har været i nærheden af en nyhedsgruppe!

Samtlige emailadresser kunne lige så godt stamme fra en adressebog eller en
ind/udbakke og det endda på en maskine, der ikke abonnere på nogen
nyhedsgrupper.

Derfor er det et problem, at han offentliggøre folks emailadresser. Han
burde i det mindste sætte sig ind i, hvordan denne virus arbejder.

> Eftersom disse nævnte email adresser kommer fra tilsyneladende brugere af
> dette forum står deres email nok 30 andre steder hvis man evt søger
> tilbage...

Hvordan kan du vide det? Det er desværre det rene vrøvl, du skriver. Disse
email adresser kan ligeså godt komme fra en person, der skriver sammen med
en anden person, som så læser denne gruppe og som har ormen..

I øvrigt kan ormen ikke spredes gennem en nyhedsgruppe, fordi det ikke er
muligt at vedhæfte filer...

Og, ja, jeg er nok et tossehoved, men jeg er i så fald et tossehoved, der
ved hvad jeg taler om!

Claus

Fra : Anarkist Foto ©

Dato : 31-05-02 21:25

> [...]
> Derfor er det et problem, at han offentliggøre folks emailadresser. Han
> burde i det mindste sætte sig ind i, hvordan denne virus arbejder.

I min første post skrev jeg jo netop det samme. Jeg er da ganske udmærket
klar over hvordan Klez arbejder.
Det er da kun dig der flipper over at jeg offentliggører et par email
adresser. Måske er der en lille risiko at disse får et par spam mails. Og
hvad så ?
At kalde det en svinestreg er da langt ude i hampen.
Og at du selv citerer min post og gentager adresserne det viser sgu da hvor
meget styr du har på sagerne. Blot har du indsat xxx som er virkningsløst på
den måde du har gjort. Spammerne er altså smartere end som så.

> I øvrigt kan ormen ikke spredes gennem en nyhedsgruppe, fordi det ikke er
> muligt at vedhæfte filer...

Vrøvl. Det kan sagtens lade sig gøre at vedhæfte en fil i en post til en
nyhedsgruppe. Det er dog ikke velset i de fleste.

> Og, ja, jeg er nok et tossehoved, men jeg er i så fald et tossehoved, der
> ved hvad jeg taler om!

Nå ?

--
Thomas Anus
SNAPSHOT - Anarkist Foto ©

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 01-06-02 12:28

> Vrøvl. Det kan sagtens lade sig gøre at vedhæfte en fil i en post til en
> nyhedsgruppe. Det er dog ikke velset i de fleste.

Det skal lige siges til Clauses forsvar at du ikke får lov til at sende din
meddelse med en vedhæftet fil medmindre gruppen tillader det, som f.eks de
binaere grupper gør...

Ellers er jeg uening i resten med ham.
Men sådan er det jo...

Hygge

Fra : Anders Christensen

Dato : 01-06-02 12:28

"Anarkist Foto ©" <35mm@get2net.dk> wrote in message
> Måske er der en lille risiko at disse får et par spam mails. Og
> hvad så ?
> At kalde det en svinestreg er da langt ude i hampen.

Du er da ikke videre kvik når du siger den slags....
Hvis folk bruger deres personlige email eller arbejdsemail, er det da skide
irriterende at få spam mail.... Og der kan hurtigt komme rigtigt mange....