TDC sikkerhedspakken
Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 29-05-02 14:14

Hold da helt op, her har jeg siddet i over 2 år og brugt al min fritid
på FreeBSD og sikkerhed, men nu har TCP simpelthen lavet PROGRAMMET, som
erstatter sund fornuft og viden om netværk og sikkerhed, har nogen
prøvet dette program?

Sikkerheden er et kapitel for sig selv

Norton Internet Security 2002 er med i sikkerhedspakken. Det giver den
mest seriøse beskyttelse mod virus, hackere og trusler mod din
fortrolighed. Du får ro i sindet, når du og din pc er beskyttet, mens du
sender e-mail, foretager bankforretninger, handler eller spiller online.
Norton Internet Security 2002 holder også dine børn beskyttet på
Internettet. Det er en komplet løsning - som beskytter din pc mod alle
større Internettrusler i én integreret pakke.

fra: http://www.tilbud.opasia.dk/sikkerhedspakken.php

Men det er da fedt at programmet sikre dig når du: "foretager
bankforretninger", hvilket åbenbart vil sige at den garantere dig at din
forbindelse fra bankens klient program, til bankens server er krypteret,
fedt program ;-P

mvh

db

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 29-05-02 14:20

"Daniel Blankensteiner" <db@traceroute.dk> wrote in message
> Hold da helt op, her har jeg siddet i over 2 år og brugt al min fritid
> på FreeBSD og sikkerhed, men nu har TCP simpelthen lavet PROGRAMMET,
som

Ok, det er ikke lige dem der har lavet det, men alligevel......falsk
sikkerhed for alle pengene?

mvh
db

Fra : Piet Rene Kramer

Dato : 03-06-02 10:25

> som
>
> Ok, det er ikke lige dem der har lavet det, men alligevel......falsk
> sikkerhed for alle pengene?
>
> mvh
> db

joo det.. Folk har generelt den forståelse at hvis man bare har en fw så går det nok. Billedligt set er det: ligesom at låse din
fordør, og lægge nøglen under måtten så indbrydstyven har lettere ved at finde den (passwords, bagdøre, andet). "det gør jo nok vi
har en fw", ja og i har også en fordør.

Dertil kommer at en fw kræves 'viden' for at bruge/opsætte korrekt. Ja norton FW kommer med en std
opsætning, men passer den 100% på denne brugers ønsker m.m.

Men om det falder ind under "falsk markedsføring" hm.. den er jeg ik så sikker på. Overdrivelse fremmer forståelsen ja, men formeget
overdrivelse.......

mvh
Piet

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 03-06-02 10:32

"Piet Rene Kramer" <NOSPAMpiet@mail.ikasths.ddk> wrote in message
> [...]

> Men om det falder ind under "falsk markedsføring" hm.. den er jeg ik
så sikker på. Overdrivelse fremmer forståelsen ja, men formeget

Jeg hørte på et tidspunkt om en firewall der kunne trylle. Du kunne med
et tryk på en knap forsvinde fra Internettet, uden at logge af det. Hvad
denne misforståelse egentlig gik ud på var at firewall droppet alle ICMP
pakker, pakker som jeg slet ikke kan se som en sikkerhedstrussel.

mvh
db

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 29-05-02 14:21

On Wed, 29 May 2002 15:14:13 +0200,
> [...]
> Internettet. Det er en komplet løsning - som beskytter din pc mod alle
> større Internettrusler i én integreret pakke.

Det er god reklame. Intet andet.

--
Jesper

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 29-05-02 14:25

"Jesper Louis Andersen" <jlouis@ivalde.diku.dk> wrote in message

> Det er god reklame. Intet andet.

Det er står er jo direkte løgn. Programmet kan sikkert beskytte om nogle
ting, men
de kommer jo med nogle vilde overdrivelser.

mvh
db

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 29-05-02 14:37

On Wed, 29 May 2002 15:24:59 +0200,

> Det er står er jo direkte løgn. Programmet kan sikkert beskytte om nogle
> ting, men
> de kommer jo med nogle vilde overdrivelser.

Tag en vilkårlig reklame og kig. Deres påstande er ligeledes løgn.

--
Jesper

Fra : Jonathan Stein

Dato : 29-05-02 14:41

Daniel Blankensteiner wrote:

> [...]
> bankforretninger", hvilket åbenbart vil sige at den garantere dig at din
> forbindelse fra bankens klient program, til bankens server er krypteret,

Så vidt jeg ved, at det muligt at angive data (f.eks. passwords og
kreditkortnumre), som kun må sendes over krypterede forbindelser. Så lige
præcis den del har et gran af sandhed.
Hvordan man så har det med at fodre ét program med alle sine fortrolige
oplysninger, må være op til den enkelte.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 29-05-02 14:46

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message

> Så vidt jeg ved, at det muligt at angive data (f.eks. passwords og
> kreditkortnumre), som kun må sendes over krypterede forbindelser. Så
lige
> præcis den del har et gran af sandhed.

Du har på din hjemme computer installeret web-banking og Norton Internet
Security 2002.
Du vil nu forbinde dig til bankens web-banking server, forbindelsen er
ikke krypteret, da
banken ikke synes dette var nødvendigt, men med Norton Internet Security
2002 bliver
forbindelsen lige pludselig krypteret? Det er umuligt.

mvh
db

Fra : Jonathan Stein

Dato : 29-05-02 15:56

> [...]
> ikke krypteret, da
> banken ikke synes dette var nødvendigt, men med Norton Internet Security

Hvor læser du det ud af mit indlæg? Hvis man betragter en afbrudt
forbindelse som "sikker", så kan programmet "sikre" en.
Du lagde forresten mærke til, at jeg skrev "et gran af sandhed" ikke?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 29-05-02 16:09

> [...]
> forbindelse som "sikker", så kan programmet "sikre" en.
> Du lagde forresten mærke til, at jeg skrev "et gran af sandhed"

Jo det gjorde jeg.

mvh
db

Fra : Kasper Dupont

Dato : 29-05-02 21:41

Jonathan Stein wrote:

> Hvordan man så har det med at fodre ét program med alle sine fortrolige
> oplysninger, må være op til den enkelte.

Man kunne vel fodre programmet med hash-værdier af sine oplysninger.
Det ville nok være håbløst langsomt, men i teorien muligt.

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Jonathan Stein

Dato : 29-05-02 22:36

Kasper Dupont wrote:

> Man kunne vel fodre programmet med hash-værdier af sine oplysninger.
> Det ville nok være håbløst langsomt, men i teorien muligt.

Jeg tror håbløst er nøgleordet, hvis programmet skal lave fritekstsøgning på
alt hvad der sendes ud af huset. Selv om det ikke er store mængder tekst, skal
der hash'es fra enhver position i teksten med enhver tilladt længde af
fortrolige oplysninger. Ellers skal man f.eks. kun hash'e en del af de
fortrolige oplysninger.
Jeg har kigget lidt på McAfees produkt, som kræver indtastning af kodeord ved
opstart af maskinen. Man kunne forestille sig, at de fortrolige oplysninger
ligger krypteret på disken og dekrypteres med brugerens kodeord ved opstart.
Det kræver i det mindste, at man kan opsnuse/gætte brugerens kodeord (hvis
krypteringen altså ikke kan brydes på anden vis).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-05-02 15:28

On Wed, 29 May 2002 15:14:13 +0200, "Daniel Blankensteiner"
<db@traceroute.dk> wrote:

>Hold da helt op, her har jeg siddet i over 2 år og brugt al min fritid
>på FreeBSD og sikkerhed,

Må man anbefale et par ture i naturen?

>men nu har TCP simpelthen lavet PROGRAMMET, som
>erstatter sund fornuft og viden om netværk og sikkerhed, har nogen
>prøvet dette program?

TCP?

--
- Peter Brodersen

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 29-05-02 16:10

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> Må man anbefale et par ture i naturen?

Jo tak*GG*

> TCP?

Argh, TDC*G*

mvh
db

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 30-05-02 12:26

Daniel Blankensteiner wrote:
> "Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> fritid

> Jo tak*GG*

> Argh, TDC*G*

jep.. helt klart et par ture i naturen til dig!! :)

Dennis

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 30-05-02 12:40

"Dennis Jakobsen" <brunis@kolumbus.fi> wrote in message

> jep.. helt klart et par ture i naturen til dig!! :)

*GGG* Der flyver forkortelser rundt i mit hoved. Jeg tror også jeg er
blevet ret nørdet, til fester vil jeg heller snakke om concurrent, tcp
server programmering under FreeBSD end fodbold*G*

mvh
db

Fra : Kasper Dupont

Dato : 30-05-02 13:06

Daniel Blankensteiner wrote:

> til fester vil jeg heller snakke om concurrent, tcp
> server programmering under FreeBSD end fodbold

Sådan har jeg det også.

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 30-05-02 21:11

Daniel Blankensteiner skrev:

> til fester vil jeg heller snakke om concurrent

Hvad er concurrent?
--
Fix Outlook Express 5.*:

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 30-05-02 22:19

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote in message

> Hvad er concurrent?

At en server er concurrent vil sige at den kan have flere forbindelser
(klienter) på samme tid. Dette opnåes med fork().

mvh
db

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 30-05-02 23:18

> At en server er concurrent vil sige at den kan have flere forbin-
> delser (klienter) på samme tid. Dette opnåes med fork().

Hvad er det, helt specielt, spændende at tale om ved det?

Du tager gas på mig, ja?
--
Fix Outlook Express 5.*:

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 31-05-02 00:22

> Hvad er det, helt specielt, spændende at tale om ved det?
>
> Du tager gas på mig, ja?

Nej nej det er ret spændende. Jeg har de sidste par år læst meget om
hacking, FreeBSD, assembly, C++, TCP/IP o.s.v.. Men nu er ved jeg at
læse om Server og Klient design, altså:
Iterative vs Concurrent vs Delayed allocation vs Apparent concurrency
UPS vs TCP vs Multiprotocol
Stateless vs Statefull
Multiservice

Meget spændende!*G*

mvh
db

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 31-05-02 08:36

> [...]
> læse om Server og Klient design, altså:
> Iterative vs Concurrent vs Delayed allocation vs Apparent concurrency

Prøv at læse "The concurrent C programming language" eller "Parallel
logic programming techniques".

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 31-05-02 10:39

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote in
message news:3CF727E7.4080005@example.net...

> Prøv at læse "The concurrent C programming language" eller "Parallel
> logic programming techniques".

Bøger eller noget jeg kan finde (gratis) på nettet?
Ellers bruger jeg C++ (C++ from the ground up), men ind imellem kommer
er da lidt assembly og C med i det

mvh
db

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 31-05-02 13:00

> Bøger eller noget jeg kan finde (gratis) på nettet?

Nej, jeg fik dem for en slik i boghandel, "...ingen gider jo at købe den
slags bøger..." :)

> Ellers bruger jeg C++ (C++ from the ground up), men ind imellem kommer
> er da lidt assembly og C med i det

concurrent C er et sprog ligeledes med concurrent C++.

Prøv http://www.google.com/search?q=concurrent+C

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 31-05-02 13:42

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote in
message news:3CF765B8.60901@example.net...

> Nej, jeg fik dem for en slik i boghandel, "...ingen gider jo at købe
den
> slags bøger..." :)

Så skulle det da lige være nogen som os

> concurrent C er et sprog ligeledes med concurrent C++.

Ja, de fleste af de funktioner jeg bruger i FreeBSD som fork(),
socket(), getpwenv() o.s.v er jo egentlig C, men jeg skriver programmet
i C++ (med classes, cout<< o.s.v).

mvh
db

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 31-05-02 13:50

Daniel Blankensteiner wrote:
> Så skulle det da lige være nogen som os

:)

> Ja, de fleste af de funktioner jeg bruger i FreeBSD som fork(),
> socket(), getpwenv() o.s.v er jo egentlig C, men jeg skriver programmet
> i C++ (med classes, cout<< o.s.v).

Kompileren hedder CCC (concurrent C compiler) :)

Hvis vi skal forsætte diskutionen bør vi nok gå over på en anden gruppe,
jeg forslår dk.edb.programmering.c

FUT: dk.edb.programmering.c

Fra : Kasper Dupont

Dato : 31-05-02 07:02

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Hvad er det, helt specielt, spændende at tale om ved det?

Hvem har sagt det var spændende? Det er mere spændende
end at tale om foldbold, men det siger jo ikke så meget.

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk