MS Windows
briani 27239
System fil til Windows XP Home Edition (Da~
Fra : Emil Jensen

Dato : 29-05-02 11:48

Hej NG!

Idag kunne mit Windows XP Home Edition (Dansk version) ikke starte op. Jeg
forsøgte at reparere med mit Windows Installations CD, men uden held. Det
ser ud til at det drejer sig om system filen som ligger i
c:\windows\system32\config, system filen er tilsyneladende beskadiget. Nu
har jeg oprettet et andet Windows XP på D: drevet, og vil nu forsøge at
redde C: drevets windows, for jeg kan ikke kopiere mine egne dokumenter fra
C: da jeg er opført som administrator der. Er der en som vil sende et system
fil fra deres Windows XP Home Edition via email? Mit email er emil@jensen.tf

Grunden til at jeg ikke selv kan kopiere systemfilen fra D: drevet er at den
er i brug, derfor hvis I kan sende et til mig på ovennævnte email. Jeg vil
lige prøve denne udvej, inden jeg opgiver og formatterer det hele. Men jeg
er også åben for jeres råd og forslag!

Mvh

Emil Jensen
Windows XP Home Edition (Dansk version) med alle opdateringer fra
windows.update

P.S. Når en af jer har sendt et system fil, så skriv det lige her, så min
postkasse ikke vælter ind med emails med vedhæftede systemfiler

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 29-05-02 14:48

"Emil Jensen" <emil@jensen.tf> skrev i en meddelelse
> [...]
sende et system
> fil fra deres Windows XP Home Edition via email? Mit email er

[snip]
> Mvh
>
> Emil Jensen
> Windows XP Home Edition (Dansk version) med alle opdateringer
fra
> windows.update

Der ligger mange systemfiler i system32\config mappen. Det er
registreringsdatabasen og du kan ikke bruge hverken min eller
andres på din computer. Hvis ikke du har mulighed for at gendanne
dem fra en backup er du nødt til at geninstallere Windows XP oven
i sig selv.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-05-02 20:29

> "Emil Jensen" <emil@jensen.tf> skrev i en meddelelse

> starte op. Jeg
> held. Det
> beskadiget. Nu
> forsøge at
> dokumenter fra
> sende et system
> emil@jensen.tf

Har du prøvet om du kan starte i fejlsikret tilstand? Så burde du (hvis ikke
du har deaktiveret det) kunne lave en systemgendannelse via
Tilbehør-Systemværktøjer.
Den danner selv nogle gendannelsespunkter, så du skal selvfølgelig bare
vælge et der ligger før det tidspunkt, da din pc gik ned.

Kurt