css
Fra : sonnyhk

Dato : 29-05-02 12:16

hvordan kan jeg gøre noget med css sådan at det kommer til at
virke ligsom på den her side???? http://www.sonnyhk.tk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Voss

Dato : 29-05-02 12:34

In article <ad2d9d$6l1$1@sunsite.dk>, sonnyhk <syreballon@ofir.dk>
wrote:

> hvordan kan jeg gøre noget med css sådan at det kommer til at
> virke ligsom på den her side???? http://www.sonnyhk.tk

Hvilken effekt er det du ønsker at lave i CSS?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : sonny

Dato : 29-05-02 13:00

sådan at når jeg trykker på noget ude i menuen så kommer det til at
stå ved siden af...

Fra : scn

Dato : 29-05-02 13:11

"sonny" <syreballon@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> sådan at når jeg trykker på noget ude i menuen så kommer det til at
> stå ved siden af...

Hvad er "det" ?
evt et link til et sted du har set det du ønsker.

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : sonny

Dato : 29-05-02 13:20

lige nøjagtig hvordan har du lavet det????? hvis at du gider og hjælpe
selvfølgelig...

Fra : scn

Dato : 29-05-02 13:36

> lige nøjagtig hvordan har du lavet det????? hvis at du gider og hjælpe
> selvfølgelig...

Det ville være rart hvis du ikke klippede det du svarre på væk.

Hvis du mener min side, så er det lavet med css.

menukode

denne placeres med css, og det samme gøres med

indholdskode

css-koden er:

#menu{
position: absolute;
top:20px;
left:15px;
z-index:1;
}
#indhold{
position: absolute;
top:10px;
left:180px;
width:580px;
z-index:1;
}

Håber det hjælper.

Fra : Jonas Voss

Dato : 29-05-02 13:18

In article <ad2fr2$flv$1@sunsite.dk>, sonny <syreballon@ofir.dk> wrote:

> sådan at når jeg trykker på noget ude i menuen så kommer det til at
> stå ved siden af...

Det hedder frames, kan ikke anbefales, og du kan ikke anvende CSS til
det. Jeg kan se du skriver fra HTML.dk's forum, hvorfor læser du ikke
deres tutorials igennem, de giver et godt startgrundlag.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : sonny

Dato : 29-05-02 13:24

jeg har læst deres toturial og det fik jeg meget ud af men ikke lige det
og html er ikke det store problem... her på html.dk har jeg læst asp, css
og ssi men har ikke fundet noget....

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-05-02 14:17

Det er fordi frames er almindelig HTML som burde være det du startede
med at lære.

Fra : sonny

Dato : 29-05-02 14:28

jeg kan jo html tjek www.sonnyhk.tk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-05-02 13:57

Du kendte da ikke til frames!

Fra : sonny

Dato : 30-05-02 14:16

> Du kendte da ikke til frames!

nej jeg kender ik til frames det er det at min side er bygget op på