1024/256 TDC NE2 ADSL @XP<600kb/s & @ME~10~
Fra : NIE

Dato : 29-05-02 10:46

Spørgsmål:
Hvorfor henter jeg kun med ca. 600kb/s på min PC med winXP når jeg kan
hente med ca. 1 Mbit på min notebook med winME ??

Begge maskiner er konfigureret næsten ens (% OS) - kører fint LAN og
internet hver især. Men når jeg prøver TDC hastighedstest @
http://www.teledanmark.dk/menu/sm2725.htm
er resultatet    PC: ~580 down / 262 up
               NB: ~1025 down / 262 up

Samme resultat opnås ved download ved fx. binær nyhedsgrupper !

Er det min opsætning af netværksforbindelsen i XP der skal rettes til ?

kofiguration:
1024/256 NE2 (ISDN)

|                     -> PC (DHCP, auto DNS, Netbios standard)
|                     |
2601 Speedstream router -> switch

                    -> Notebook (DHCP,Deaktiver DNS, Netbios %)

PC: Athlon XP1800+, masser af ram,hdd m.m., 100Mbit LAN, winXP, Norton
Firewall

NB: Celeron 600Mhz, 192MB,20GB, 100Mbit LAN, winME, Norton Firewall

Fra : ServicePACK

Dato : 29-05-02 11:21

Er det, det samme sted du Downloader fra? Prøv fra www.tucows.dk under
windows bruger og igen under TDC/Opasia. Så tag en tilfældig file og prøv
igen.

Fra : Kasper Christensen

Dato : 29-05-02 14:18

> [...]
> hente med ca. 1 Mbit på min notebook med winME ??
>
> Begge maskiner er konfigureret næsten ens (% OS) - kører fint LAN og

Det kan have noget at gøre med at WinXP pro bruger 20 % til system. Du skal
så selv ind og diff, at den ikke skal gøre det.

mvh

Kasper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-05-02 14:21

"Kasper Christensen" <Eksisterer@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan have noget at gøre med at WinXP pro bruger 20 % til system. Du
skal
> så selv ind og diff, at den ikke skal gøre det.

Selvom den bruger 20% af ethernetinterfacet til QoS skulle der da stædig
være plads til 1 mbit internettrafik

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : NIE

Dato : 30-05-02 06:38

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in news:3cf4d597$0
$58746$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> skal
>
> Selvom den bruger 20% af ethernetinterfacet til QoS skulle der da
stadig
> være plads til 1 mbit internettrafik

Mht. download har jeg prøvet samme binære nyhedsgruppe&TDC
hastighedstest, men med forskellige resultater på PC & NB !
Desuden har jeg prøvet Qos-pakkeplanlægning on, off og justeret Qos de
20% ned = samme resultater !?!

Jeg læste Mikkel's svar i tråden "Hastighed på TDC Netexpress"
<3cb59f9d$0$11901$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

> Det lader til, at såfremt man har følgende option slået til i routeren
>(der jo er en SpeedStream 2601> ):
>Host Mapping> /NAT
>vil den maskine der peges på, lide under dårlig hastighed.
>Andre maskiner der er på samtidig, har ikke noget hastighedsproblem.
>Er der nogen der har en ide om hvorfor det er sådan?

Har i nogen erfaring med dette ?
Og så kommer spørgsmålet (sikkert besvaret tidligere i gruppen !) - er
det smart at slå NAT fra ?

NIE

Fra : Xplicit

Dato : 30-05-02 03:42

XP beregner en del af linjen til system tasks -. såsom opdateringer
Desuden er der en del man kan gøre for at optimere den se :
www.dslreports.com

Fra : NIE

Dato : 30-05-02 07:48

NIE <nief16@hotmail.com> wrote in

> [...]

>Andre maskiner der er på samtidig, har ikke noget hastighedsproblem.
>Er der nogen der har en ide om hvorfor det er sådan?

Efter at have efterprøvet Mikkel's udsagn er det faktisk PC der nu har 1
Mbit d/l og NB der har ~600 kb/s d/l.

Jeg gjorde det, at jeg satte Host Mapping/NAT IP i routeren til den bærbare
op vupti så var d/l rate på NB - PC byttet om.

Jeg takker for jeres replys

NIE