Hvilken kattemad kan i anbefale?
Fra : ~*Jannie*~

Dato : 29-05-02 11:16

Hejsa, jeg skal jo snart have en kat men hvilken mad vil i anbefale, jeg vil
selvføgelig starte med det hun får fra opdrætteren (Rouyale Canin), men så
gå over til et foder som jeg finder det bedste, hvad anbefaler i og hvorfor?

Jannie

Fra : Lars Dahl

Dato : 29-05-02 11:28

Hej Jannie.

Hvorfor skifte?? Royal Canin er skam et aldeles udmærket foder. Bevares - du
kan da finde bedre - det kan du altid, men pris og kvalitet sammenholdt er
det rigtig godt. Insisterer du på at skifte, kan jeg anbefale "Diafarm".
Desværre har jeg absolut ingen idé om, hvor du kan få det, men en søgning på
nettet (som jeg er for doven til at foretage *S*) kan nok opklare det.

Held og lykke med missen (og maden)

Lars Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 29-05-02 11:27

Hej Lars:)

Det er da helller ikke sikkert jeg vil skifte, men i ventetiden til pussen
kommer bruger jeg tiden på at finde mad, bakke og hvad jeg ellers skal
bruge;))

Fra : AEK

Dato : 29-05-02 11:29

Hej Jannie !

Jeg bruger Royal Canin som tørfoder.
Som vådfoder køber vi " Lux " ( Som er uden farve- og konserveringstoffer )
til 6 kr. pr. dåse.

/ Anya.

Fra : Pernille Scharff

Dato : 29-05-02 14:16

Hej Jannie,

mine misser er ikke synderligt begejstrede for Royal Canin
killingefoder. Til gengæld spiser de gerne Iams og Hill's og er specielt
begejstrede for Precept og Nutro.

Jeg skifter lidt mellem fodertyperne for de skal ikke have lov at blive
kræsne. I øjeblikket får de en skøn blanding af Royal Canin Babycat og
Hill's og Iams killingefoder. Jeg synes det vigtigste er at købe
kvalitetsfoder, især når man næsten kun fodrer med tørkost - hvad det så
hedder gør mig egentlig ikke så meget!

/Pernille

Fra : Denise

Dato : 29-05-02 15:03

Hej Jannie
Af tørmad for vores en blanding af Hills og Iams med Lam.
Af vådmad får de IAMS med Lam og WD fra dyrlægen.
Vi har alle altid været glad for IAMS.
Hilsen Denise

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-05-02 19:53

> [...]
> selvføgelig starte med det hun får fra opdrætteren (Rouyale Canin), men så
> gå over til et foder som jeg finder det bedste, hvad anbefaler i og

Vores gamle kat er blevet 16 år (indtil videre) på mestendels Whiskas
dåsemad. Her, efter at jeg er kommet med i denne gruppe og har "set lyset"
er vi så gået over til en blanding af whiskas og Royal Canin Indoor. Alle
vores katte er vilde med Indoor varianten, og næsten endnu mere med den
senior som vi købte nogle poser af i Hedensted, men de var altså til Bøv *G*
og ikke til de andre. De er også meget begejstrede for noget af Brugsens
"finere" kattemad, der hedder Optimal Diet, seniorudgaven og slankeudgaven
(den var til Jack) glider fint ned, og de får det altså blandet med whiskas
(eller Pussi) - en halv dåse til deling morgen og aften, altså 1 dåse
vådfoder i alt om dagen til de tre katte.
Vi har prøvet med andre mærker, IAMS kunne ingen af dem fordrage, Precept
syntes de var rædsom (den kunne vi ellers have købt med rabat *suk*) og
Hills er indtil nu kun blevet spist i den slankevariant med tun.

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 03-06-02 19:51

Lisbeth, tusind tak for dit svar, jeg må prøve mig frem og se hvad der
passer OS;))

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 03-06-02 20:02

> Lisbeth, tusind tak for dit svar, jeg må prøve mig frem og se hvad der
> passer OS;))

Ja forresten, vores dyrlæge (og sikkert også andre dyrlæger) har gratis
prøver af både Hills og Specifik, så start da med at hente en dynge af dem
*G* Vi henter altid helt uhæmmet ned fra reolerne når vi er derhenne...

Hilsen
Lisbeth