MS Windows
briani 27239
Hukommelsesbrug og CPU-brug
Fra : Søren

Dato : 29-05-02 09:25

Hej

Sidder og undrer mig over hvordan subj. hænger sammen - om muligt. Jeg kan
have 8-10 IE-vinduer åbne samt forskellige fildelingsprogrammer og ikke se
synderlige udsving i hukommelses- og CPU-brug, men lige så snart at jeg
åbner mit speciale i Word som ryger CPU-brugen i vejret og står og svinger
mellem 95% og 100%. Word bruger ikke særlig meget hukommelse - omkring en 20
Mb, men filen er stor omkring 3 Mb. Er der nogen der har en forklaring eller
bare et hint?

På forhånd tak

Søren

P.S. Jeg ved godt at jeg burde skifte tekstbehandlingsprogram til Latex
eller hvad det nu hedder, men jeg er stok-konservativ og gammel, så jeg
gider ikke lære endnu et nyt program.

Fra : Søren

Dato : 29-05-02 10:48

>Snip

Jeg glemte det vigtigste: Jeg sidder med Win2000 pro på en amd 800 med 512
ram.

Sorry

Søren

Fra : Michael [2800]

Dato : 29-05-02 15:09

> Sidder og undrer mig over hvordan subj. hænger sammen - om muligt. Jeg kan
> have 8-10 IE-vinduer åbne samt forskellige fildelingsprogrammer og ikke se
> synderlige udsving i hukommelses- og CPU-brug,
Det at havde flere vinduer åbne betyder ikke så meget da de ikke laver noget
og har derfor ikke brug for cpu kraft.

> men lige så snart at jeg åbner mit speciale i Word som ryger CPU-brugen i
vejret og står og svinger
> mellem 95% og 100%.
Jeg ved ikke hvorfor, men MS har det jo med at fylde alverdens pi. og lor...
i deres programmer og hvis det/de køre i baggrunden så bruger de den cpu
kraft der til rådighed, derfor 95-100%, men det betyder ikke noget, det er
kun sålænge cpu'en ikke har andet at lave, lige så snart du starte et andet
program så får det også tildelt noget processortid.

> Word bruger ikke særlig meget hukommelse - omkring en 20 Mb,
Er det ikke meget for et tekstbehandlingsprogram der ikke burde lave noget
med mindre det for besked på det, jeg syntes.

>men filen er stor omkring 3 Mb. Er der nogen der har en forklaring eller
> bare et hint?
Nej det fylder bare lidt mere i hukommelsen (RAM)

> P.S. Jeg ved godt at jeg burde skifte tekstbehandlingsprogram til Latex
> eller hvad det nu hedder, men jeg er stok-konservativ og gammel, så jeg
> gider ikke lære endnu et nyt program.
Sådan er der mange af os der har det, ellers var vi gået i gang med Linux,
Latex og hvad der ellers kan få en væk fra MS.
Hvis ikke du har modet til at gå kast med Latex, så kunne du f.eks. erstatte
MS Office med Open Office/Start Office, så er skridtet ikke så langt og
alligevel slipper man lidt væk fra MS. Open Office er gratis i øvrigt, men
indeholder ikke database delen som Star Office gør, men Start Office koster
vist nok omkring 700 kr. hvilket dog stadig er billiger end MS Office.

/michael

Fra : Madsen

Dato : 30-05-02 14:58

Søren skrev:

> [...]
> og CPU-brug, men lige så snart at jeg åbner mit speciale i Word
> som ryger CPU-brugen i vejret og står og svinger mellem 95% og

Prøv evt. at læse dette indlæg:

Madsen.