Windows XP og DHCP ip og fast ip
Fra : elvis

Dato : 29-05-02 08:22

Hej

Kunne en af jer guide mig igennem hvordan jeg både kan få en DHCP ip fra TDC
ADSL og selv definere en til vores lokalnetværk hjemme ?

Jeg har prøvet at gå ind i TCP/IP's egenskaber og under 'Generelt' har jeg
sat markering under 'Hent automatisk en ip adresse'

Dernæst under 'Alternativ konfiguration' har jeg skrevet min egen
hjemmenetværks-ip ind.
Dog kan de andre computere ikke se mig. Kunne nogen forklare det ?

Jeg har også prøvet at gå ind i 'Avanceret' men der kunne jeg ikke tilføje
en IP da jeg havde markeret 'Hent automatisk en ip adresse' .

mvh elvis

Fra : XoDeus [DK]

Dato : 29-05-02 09:20

Er det meningen at de andre også skal kunne gå på nettet?? Hvis ja så skal
du have fat i et proxy lignende program.

Fra : Kasper Christensen

Dato : 29-05-02 09:39

Du skal bare installere protokollerne Netbeau (Ikke stavet rigtigt) og IPX.

Så burde du være kørende. Det er fordi du sikkert ikke har fået ipadresser
fra DHCPserveren med samme submaske.

mvh

kasper

Fra : elvis

Dato : 29-05-02 15:24

Hey

Har allerede installeret IPX på alle computere.

Jeg har installeret en ekstra TCP/IP protokol på den ene windows 98 (med
fast ip) computer med Bredbånd, og den kan derved se den anden computer med
fast ip til lokalnetværket.

Jeg søger denne funktion i Windows XP. Har prøvet næsten alt

mvh elvis

Fra : Alex Kristensen

Dato : 29-05-02 20:03

elvis wrote:

> [...]
> fast ip til lokalnetværket.
>
> Jeg søger denne funktion i Windows XP. Har prøvet næsten alt

Jeg har haft samme problem. Jeg omgik det ved at bruge ip-adressen i
stedet for netbios-navnet. Skriv \\ip.adresse (fx. \\192.168.100.1) i
adresse-linjen i en stifinder.

--
Alex Kristensen
   news@taiwu.ath.cx

Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.

Fra : Lars

Dato : 02-06-02 16:10

On Wed, 29 May 2002 09:22:07 +0200, "elvis" <elvis@beskedboks.dk>
wrote:

>Kunne en af jer guide mig igennem hvordan jeg både kan få en DHCP ip fra TDC
>ADSL og selv definere en til vores lokalnetværk hjemme ?

<http://www.gaarde.org/bbadsl/#W2K-WXP>

vh
--
Lars,