Exchange2000 og outlook bag ADSL-Router
Fra : Jørgen Staun

Dato : 29-05-02 07:46

Har et lille problem med tilgangen til vores Exchange2K-server fra
Outlook-klienter.

Vores server står bag en ADSL-router og klienterne kan snildt tilgås inde på
det private IP-netværk. Men hvis jeg står på et andet net kan jeg ikke tilgå
serveren med en outlook-klient, det virker fint med OWA'en.

Er der nogen der har erfaringer med hvordan serveren kan tilgås udenfor det
private netværk, f.eks. hjemme fra ens egen PC eller et af de andre netværk
vi har?? Skal der åbnes for nogle porte i routeren eller hvad?

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-05-02 10:15

"Jørgen Staun" <js@thor.hgmf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
netværk
> vi har?? Skal der åbnes for nogle porte i routeren eller hvad?

Du skal bruge POP3 (port 110) eller IMAP (port 143) til at hente post fra
din Exchange udefra. Bruger du POP3, hentes posten ned lokalt på klienten,
bruger du IMAP, forbliver posten på serveren og kan dermed håndteres fra
flere klienter. Du skal selvfølgelig sikre dig, at du kan nå Exchange via én
af disse protokoller gennem din firewall/router.

--
-Jens B.

Fra : Jørgen Staun

Dato : 29-05-02 12:58

"Jens Bruun" <jens*fjernmig*@*fjernmig*bruun.com> skrev i en meddelelse
> [...]
én
> af disse protokoller gennem din firewall/router.

Takker lige hvad jeg havde brug for.

Jørgen