Problemer med centrering af tekst i tabel
Fra : Heidi

Dato : 29-05-02 07:57

Jeg bruger FP 2000, og har lidt et problem med at få centreret tekst
i nogle tabeller.

Der ligger et eksempel på
http://www.hct.hjem.wanadoo.dk/1%20skabelon.htm

Det er øverste tabel, som er opdelt i 8 kolonner (1 række), hvor jeg
i FP har centreret teksten vandret i hver celle, og det ser også fint nok ud
i selve FP. Men åbner jeg siden i IE, så ser det ud som ovenstående.
Dvs. teksten er venstrestillet, og ikke centreret. Jeg synes efterhånden
jeg har prøvet en del for at løse problemet, men kan ikke gennemskue
hvad fejlen er.
Nogen der har et bud?

Et andet problem er, at jeg har indstillet tabellen til at fylde 80% af siden
i bredden, og har angivet at hver celle skal fylde 12,5% af dette - men
alligevel bliver bredden på cellerne vidt forskellig. Nogen bud på
løsning af dette?

På forhånd tak.
--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-05-02 08:30

Wed, 29 May 2002 08:56:44 +0200, skrev "Heidi"
<nospamheidi@adslhome.dk>:

>Det er øverste tabel, som er opdelt i 8 kolonner (1 række), hvor jeg
>i FP har centreret teksten vandret i hver celle, og det ser også fint nok ud
>i selve FP. Men åbner jeg siden i IE, så ser det ud som ovenstående.

Nu er html amerikansk og kan derfor ikke lide, at man bruger
komma, så ret cellestørrelsen til 12.5% istedet for 12,5%.

Fra : Heidi

Dato : 29-05-02 16:10

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Nu er html amerikansk og kan derfor ikke lide, at man bruger
> komma, så ret cellestørrelsen til 12.5% istedet for 12,5%.

Tænk at det kan være så simpelt - tusind tak for hjælpen