Musik fra reklamer
Fra : Troels

Dato : 29-05-02 00:27

Nej, jeg vil _ikke_ spørge om hvem der har lavet musik til McD. reklamen,
men bare nævne at jeg har kastet mig over at lave en hp med info om hvem der
har lavet musik til hvilke reklamer, således der kan henvises til den side.
I er meget velkommen til at maile mig med info om reklamer og kunstnere.
Ellers vil jeg prøve at opdaterer siden ud fra det som kommer op her i
gruppen

/Troels
--
http://home1.stofanet.dk/lundlaursen/reklamer/

Fra : Torben Larsen

Dato : 29-05-02 07:10

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in message
> [...]
> I er meget velkommen til at maile mig med info om reklamer og kunstnere.
> Ellers vil jeg prøve at opdaterer siden ud fra det som kommer op her i

Godt gået. Den er særdeles nystartet kan jeg se, jeg prøver at finde lidt i
de gamle indlæg i gruppen senere i dag. Om spørgsmålene bliver færre ved jeg
ikke, men så har vi da et sted at henvise folk i stedet for til Google.
Måske du kunne overveje en sektion med TV-serier og andre udsendelser ??
--
Torben
http://www.petitiononline.com/warcrime/

Fra : Torben Larsen

Dato : 29-05-02 08:58

"Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com> wrote in message
[snip]

> [...]
> ikke, men så har vi da et sted at henvise folk i stedet for til Google.
> Måske du kunne overveje en sektion med TV-serier og andre udsendelser ??

Så har jeg kigget lidt rundt omkring:
Magasinreklame fra april 2002: Eric S feat. Martha Jean - You Are Somebody
Adidas fra april 2002: The Stranglers - Peaches
Peugeot 306 april 2002: Telepopmusik - Breathe
TDC Mobil: Gitte Hænning - Snakker Med Mig Selv (den lyder lettere
opdateret, ved ikke hvem der har lagt scratch på)
Always Alldays : Spandau Ballet - Gold
Statoil (drengen på stranden): Nicolai Dunger - Something In The Way (han
varmede op til Mercury Rev)
Hatting brød: Jesper Binzer: This Dream Feels Like Ours
Frisko Magnum: Band i studiet er Real Feel - No Solution, ved mixeren
Spandau Ballet - True
Star Tour januar 2002: Billy Paul - Your Song (gammelt Elton John nummer)
Riberhus december 2001: Larry Wallis - Always On My Mind
Microsoft Windows XP: Madonna - Ray Of Light

Det var hvad jeg lige gad finde frem. Ellers er der lidt flere på denne
gruppes OSS:
<http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik/#tema>

Fra : Troels

Dato : 29-05-02 09:38

> [...]
> ikke, men så har vi da et sted at henvise folk i stedet for til Google.
> Måske du kunne overveje en sektion med TV-serier og andre udsendelser ??

Jep, hel og aldeles nystartet, men nu har jeg lige lagt dine inputs op
(mange tak for hjælpen forresten).

Det med serier og udsendelser lyser som en god ide, så det laver jeg også på
et tidspunkt.

HVordan synes i forresten man går det smartest hvis der er tale om en sang
som er bestilt til en reklame eller som er genindspillet til lejligeheden?

Inputs er stdaig velkomne

/Troels

Fra : Peter G.

Dato : 29-05-02 08:25

In article <ad13oc$b5r$1@sunsite.dk>, Troels
> [...]
> I er meget velkommen til at maile mig med info om reklamer og kunstnere.
> Ellers vil jeg prøve at opdaterer siden ud fra det som kommer op her i

I KISS YOU!!

Snup også de, som ligger på vores OSS. Så sletter jeg dem der og lænker
til din side i stedet.

http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik/#tema

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Address is not munged.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-05-02 09:47

Troels skrev:

> men bare nævne at jeg har kastet mig over at lave en hp med
> info om hvem der har lavet musik til hvilke reklamer,

*Meget* god ide! Når siden er blevet lidt udbygget, bør du også smide et
indlæg i dk.medier.tv, hvor der også ofte dukker reklamemusikspørgsmål
op.

(Og så gad jeg i øvrigt godt vide, hvad det er for en sang, der er med i
reklamen for Kildemoes-cykler ... Noget med "open your eyes"?)

--
Mvh. Peter

Fra : Torben Larsen

Dato : 29-05-02 11:49

"Peter Bjerre Rosa" <pbro98@hum.auc.dk> wrote in message

> (Og så gad jeg i øvrigt godt vide, hvad det er for en sang, der er med i
> reklamen for Kildemoes-cykler ... Noget med "open your eyes"?)

Jeg synes jeg fandt noget på et tidspunkt.....
Kan du lidt mere af teksten ?

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-05-02 12:29

Torben Larsen skrev:

> Jeg synes jeg fandt noget på et tidspunkt.....
> Kan du lidt mere af teksten ?

Tja, lad mig se ... "Open your eyes ... see what's inside ... above
skies ... state of mind ... " Noget i den dur.

--
Mvh. Peter

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-05-02 12:31

Peter Bjerre Rosa skrev:

> above skies ...

Tilføjelse - "silver skies".

> state of mind ...

Skulle vist være "peace of mind".

--
Mvh. Peter

Fra : Torben Larsen

Dato : 30-05-02 08:54

> Tja, lad mig se ... "Open your eyes ... see what's inside ... above
> skies ... state of mind ... " Noget i den dur.

Tjah, nu skulle Kildemoes problemet være løst. Jeg fik følgende mail fra dem
i dag:

Kære Torben

Tak for din henvendelse.

vi har fået musikstykket special komponeret og det eksisterer derfor kun i
en 35 sek.'s udgave.
Ydermere ønsker kunstneren at forblive anonym.

Vi får også mange henvendelser på musikken og beklager naturligvis at vi
ikke kan hjælpe.

Endnu engang tak for din henvendelse og god sommer.

Med venlig hilsen
Lone Dalager
Kildemoes Cykelfabrik A/S

Det skulle vel være slut på det. Mit problem er at jeg fandt teksten på
nettet en gang jeg ville være flink og hjælpe en anden med spørgsmålet, men
nu kan jeg ikke finde sitet igen. Det var med lidt hjælp fra google, og et
øre på teksten i reklamefilmen - prøv dig frem.
Reklamefilmen hedder Storm - til databasen.

Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 30-05-02 16:04

> vi har fået musikstykket special komponeret og det eksisterer derfor kun i
> en 35 sek.'s udgave.
> Ydermere ønsker kunstneren at forblive anonym.

Det må da være en spændende opgave at give sig i kast med - Sjovere end at
henvise til google??

Hvem er sangeren?

Rune

Fra : Wertigo

Dato : 29-05-02 14:13

Troels <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i
> [...]
> I er meget velkommen til at maile mig med info om reklamer og kunstnere.
> Ellers vil jeg prøve at opdaterer siden ud fra det som kommer op her i

Rigtigt godt initiativ. Har du overvejet måske at skrive, hvorledes man kan
anskaffe sig den pågældende musik? Altså fra hvilke CD'er sangen stammer
eller om det er uudgivet musik skrevet (indspillet) specielt til reklamen?

Den nyeste Nike-reklame (den med fodbolden på skibet) - Elvis vs JXL: A
Little Less Conversation

MvH Mikkel

Mvh Mikel

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-05-02 09:30

> [...]
> I er meget velkommen til at maile mig med info om reklamer og kunstnere.
> Ellers vil jeg prøve at opdaterer siden ud fra det som kommer op her i

Udmærket idé. I den norske nyhedsgruppe no.fag.musikk.diverse
kommer der jævnligt en lignende og ganske omfattende oversigt
over musikken fra norske reklamer - der kunne jo være nogle,
der også sendes i Danmark, og som du kunne bruge.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-05-02 09:39

"Peter Brandt Nielsen"
> [...]
> over musikken fra norske reklamer - der kunne jo være nogle,
> der også sendes i Danmark, og som du kunne bruge.

Nåja, den hedder nu no.kultur.musikk.diverse. Og faq'en
ligger også på http://www.nr.no/~joachim/Reklamemusikk_FAQ.txt

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Troels

Dato : 31-05-02 18:34

> Nåja, den hedder nu no.kultur.musikk.diverse. Og faq'en
> ligger også på http://www.nr.no/~joachim/Reklamemusikk_FAQ.txt

Mange tak for det. Der var et par gode ideer til hvad der skal være jeg godt
kan bruge, så det får jeg lige tilføjet på et tidspunkt.

Også mange tak til alle andre der har bidraget forresten.

/Troels

Fra : Torben Larsen

Dato : 31-05-02 21:44

> [...]
> I er meget velkommen til at maile mig med info om reklamer og kunstnere.
> Ellers vil jeg prøve at opdaterer siden ud fra det som kommer op her i

Så lige et par nye i dag som jeg kendte:
Fiat Stilo: Deelite - Groove Is In The Heart
HydroTexaco V3000 Benzin (tror jeg det var): Yello - Oh Yeah

Fra : Torben Larsen

Dato : 03-06-02 22:24

[snip]
> HydroTexaco V3000 Benzin (tror jeg det var): Yello - Oh Yeah

Nej - Nitro 3000 hedder det forurenende produkt.