MS Windows
briani 27239
På nettet via USB-modem ISDN-modem og Wind~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 28-05-02 21:29

I dag har jeg fået ISDN og glædede mig til at gå på nettet via et af mine ISDN-USB
modemer, MiniVigor 128 eller Doro Zeus.

Desværre viser det sig med begge modemer at min pc går ned med blå skærm og en masse fejl-
og konfliktmeldinger kort efter at jeg er kommet på nettet.

Forhåbentligt er der nogen der kan hjælpe mig med at løse problemet her?

Jeg bruger WinME, og det er måske det der er hele problemet?

På forhånd tak for hjælp.

Claus

Fra : Madsen

Dato : 28-05-02 21:40

Claus E Beyer skrev:

> Desværre viser det sig med begge modemer at min pc går ned med blå
> skærm og en masse fejl- og konfliktmeldinger kort efter at jeg er
> kommet på nettet.

Hvad siger fejlmeddelelserne helt præcist?
Ikke fordi jeg tror jeg kan hjælpe, men du har nok væsentlig større
chance for den rette hjælp hvis du fortæller hvilke meddelelser du får.

Madsen.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 29-05-02 10:07

> Hvad siger fejlmeddelelserne helt præcist?
> Ikke fordi jeg tror jeg kan hjælpe, men du har nok væsentlig større
> chance for den rette hjælp hvis du fortæller hvilke meddelelser du får.

Tak for din interesse.

Nu har jeg løst problemet. Problemet var at jeg havde valgt modem "ISDN-PPP", og det
lavede numrene med fejlmeldinger mv. Nu har jeg valgt modemet "NDISWAN-Line01" i stedet.
Det undrer mig, for det er ikke et modem som jeg ser inde i "Enhedshåndtering", men
modemet er en valgmulighed inde i "opkaldsforbindelsen".

Der findes nu også andre ISDN-modemer i min "Enhdshåndtering":

1) Dynamisk MLPPP
2) ISDN Fax
3) ISDN MLPPP
4) ISDN PPP
5) ISDN T.70
6) ISDN V.110
7) ISDN V.120
8) ISDN V.23
9) ISDN X.75

Er der nogen der véd hvad alle disse modemer er for noget, og er der nogen af dem man
roligt kan fjerne? Som nævnt har jeg opkoblingssucces med "NDISWAN-Line01", som dog ikke
er med på listen over modems. Godt nok er der inde under "Netværkskort" blevet installeret
en "NDISWA Driver", mystisk - ?!?

Jeg troede egentlig at man kom på med ISDN "med det samme" < 1 sek, men det tager da 2-4
sek med "NDISWAN-Line01", hvilket dog er en klar forbedring af den lange opkoblingstid på
30-40 sek som det tog med et analogt modem.

Claus