Karen Marie Fritzen
Fra : Bjarne Bidstrup

Dato : 28-05-02 21:30

Jeg søger oplysninger om Karen Marie Fritzen.

Det sidste jeg kender til hende er, at hun er gift den 6/3-1885 i
Farrendløse mark (Nordrup Kirke), Ringsted med Jens Vilhelm Pedersen, født
omk 1863 ukendt sted, (ved giftermålet var hun tjenestepige hos gårdmand Fr.
Nielsen i Farringløse ved Ringsted.). Jeg har noteret hun er død den
19/4-1947, men sted ukendt - formentlig Ringsted egnen.

Er der nogle der kender hendes fødested eller forældre ?

Jeg kan ikke umiddelbart finde hende i Folketællinger omkring Ringsted.

Jeg har på fornemmelsen at hun er født på Sydsjælland/Lolland/Falster men
jeg kan ikke verificere dette - er der nogen der hjælpe ?

Med venlig hilsen
Bjarne Bidstrup

Fra : Erling Vester Jacobs~

Dato : 29-05-02 03:44

Er du opmærksom på muligheden:

Karen Marie FRITZSDATTER, født 2 Sep 1853, døbt Vaabensted, Maribo
amt, 27 Nov 1853, datter af Fritz Frederik RASMUSSEN og Maren
JENSDATTER, der blev gift i Vaabensted 26 Jun 1847. Ved brylluppet var
han 24 år, hun 26 år.
Parret havde yderligere en datter:
Maren Lucie FRITZDATTER, født 17 Jul 1850, døbt Vaabensted 11 Aug
1850.

(Fra FamilySearch™ Vital Records Index, Denmark)

Det er jo et ret sent tidspunkt at fastholde patronymikon-traditionen
og derfor ikke usandsynligt, at Karen Marie Fritzdatter har ændret sit
navn til Fritzen.

VH

Erling Vester Jacobsen

Fra : René Koksbang

Dato : 29-05-02 19:14

"Bjarne Bidstrup" <Bjarne@Bidstrup.as> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har på fornemmelsen at hun er født på Sydsjælland/Lolland/Falster men
> jeg kan ikke verificere dette - er der nogen der hjælpe ?

Jeg har nogle Fritzen i Kirke Flinterup, men noget tidligere:
Peder Fritzen, f. 1808 i Kirke Flinterup, d. Torped ved Ringsted i 1877.
Hans far var Fritz Frantzen som muligvis er f. 1775 i København og d. Kirke
Flinterup 1837 som er søn af Frantz Wilhelm som jeg ikke ved mere om.

Mvh.

René