Nokia 3310 fra FDB
Fra : Gert Nielsen /PMF

Dato : 28-05-02 20:56

Hej alle
Jeg har for et par uger siden benyttet mig af fdb s medlemstilbud og købt
en 3310 til min datter.
Den er nu ankommet og efter opladning sætter vi et "gammelt" cash card i
og telefonen virker. (begejtsret datter!!)
Betyder det at den ikke er operatørlåst eller at den først bliver låst når
(og hvis) jeg aktiverer Telia Choise??
Kan Telia i givet fald kræve at jeg aktiverer sim-kortet? (jegsynes ikke
at det fremgår af abbonementsbetingelserne; bare man betaler) På forhånd
tak
Venlig hilsen

Gert Nielsen.

"Man skal passe på en markant profil, ikke bli´r til en lang næse"
Erling Olsen.

Fra : B. Dam

Dato : 28-05-02 21:18

> Den er nu ankommet og efter opladning sætter vi et "gammelt" cash card
> i og telefonen virker. (begejtsret datter!!)
> Betyder det at den ikke er operatørlåst eller at den først bliver låst

Det betyder i værste fald at den er låst til din datters gamle Cash Card.
Prøv evt. at sætte et andet SIM-kort i telefonen. Når I allerede har haft
et kort i telefonen, så kan I ikke ødelægge noget ved at sætte et andet i.

Fra : Skydesign.dk

Dato : 29-05-02 18:19

> Det betyder i værste fald at den er låst til din datters gamle Cash Card.

Operatørlås har ikke en ragende dyt at gøre med hvilket SIM-kort der sættes i
telefonen første gang. I så fald var operatørlåsen jo intet bevendt. Telefonen
er allerede låst når du modtager den.
En operatørlås til Telia betyder en operatørlås til Telias net. En operatørlås
til TDC betyder en operatørlås til TDC's net. Derfor kan man svjh. faktisk
bruge en TDC-operatørlåst telefon med f.eks. Telmore

Men hvorfor egentlig bruge et dyrt cash card frem for det noget billigere
choise abb.?? Er du bange for at datteren "taler over sig" kan der vel
arrangeres noget med en spærre??

--
Michael
http://www.vitsms.tk - GRATIS, daglige vittigheder på din mobil...!

Fra : B. Dam

Dato : 29-05-02 23:49

> Operatørlås har ikke en ragende dyt at gøre med hvilket SIM-kort der
> sættes i telefonen første gang. I så fald var operatørlåsen jo intet

Forkert. Stortset alle Nokia 3210 som Debitel solgte, virkede efter det
princip jeg omtalte. Der låste telefonen sig til det gamle kort. Derfor
at Debitel i visse kampagne perioder, bad forhandleren om at sætte SIM-
kort i kundens telefon efter at han havde valgt nummer.

Men, jeg ved dog ikke om det har også gør så gældende med Telia og deres
3310. Måske, måske ikke.

Fra : Gert Nielsen /PMF

Dato : 28-05-02 21:38

mob51641@orangenet.dk writes:
>Det betyder i værste fald at den er låst til din datters gamle Cash Card.

Kan man låse telefonen til et andet kort end det som det er købt med??

Og i givet fald: er det så ikke kun et spørgsmål om en unlocking som jeg
godt nok lige troede jeg var sluppet for
Hvis et andet kort feks telmore virker er det så OK??

Fra : Snoop

Dato : 28-05-02 22:36

> Hvis et andet kort feks telmore virker er det så OK??

Ja, så er telefonen IKKE låst.

Fra : B. Dam

Dato : 28-05-02 23:16

> Ja, så er telefonen IKKE låst.

Korrekt.

Og havde Telmore kortet været det første i telefonen, så ville telefonen
havde låst sig til det kort i stedet.

Fra : Leif & Susanne

Dato : 29-05-02 00:42

Gert Nielsen skrev
> [...]
> Kan Telia i givet fald kræve at jeg aktiverer sim-kortet? (jegsynes ikke
> at det fremgår af abbonementsbetingelserne; bare man betaler)

Hvis din 3310 er sim låst til Telia, så vil den acceptere, Telia Cash, Telia
Conto, Telia Choice osv. ; men prøv med et sim kort fra en anden operatør,
afviser den dette så er telefonen sim låst.
6 md. bindingsperioden regnes fra den dag dit sim kort aktiveres, så jeg vil
råde dig til at aktivere det straks når du har modtaget det, evt. foretage
et enkelt opkald, så kan du godt gemme det langt væk og nøjes med at betale
abonnement i 6 md.
p.s. husk lige at opsige dit abonnement efter ca. 4 måneder.

Venlig hilsen Leif
Nokia 3310 med Telia Choise & sms+e-mail til kun 10 kr. pr. md.

Fra : Mr'eN

Dato : 29-05-02 21:04

Telefonen kan godt være låst til Telia (SIM lås 1), så acceptere
telefonen alle kort som operere på Telias net. Telefonen kan også være
låst til eet bestemt kort (SIM lås 4), hvis operatøren ikke har sat et
kort i inden telefonen er havnet i forretningen, vil telefonen låses
til det første kort som sættes i (debitel benytter/benyttede dette).
Nu kommer det for nogen indviklede, hvis både SIM lås 1 og 4 er slået
til vil telefonen kun acceptere kort tilhørende det net svarende til
SIM lås 1, og derefter låse sig til det første kort af denne type som
indsættes, svarende til SIM lås 4.
Hvis som tidligere beskrevet dette ikke allerede er sket fra
operatørens side, så vil telefonen kun acceptere dette ene kort.

\niller

Fra : Ole C

Dato : 30-05-02 23:26

Jeg købte en Nokia 3310 hos Fona til 299 kroner - og i følge annoncen
skulle jeg binde mig til et 6 måneders abonnement hos Sonofon.
Blev noget overrasket da en nøje gennemlæsning af kontrakten med Sonofon
viste at jeg IKKE har skrevet under på en bindingsperiode.
Nå, Sonofon-kortet blev sat i - og alt virkede fint.
Et taletidskort fra Tele2 Mobil blev afprøvet - virkede også fint!
(Aha, - sagde jeg, det er nok fordi Tele2 anvender Sonofons net, men så
kan jeg da lige får brugt de 80 kroner der er tilbage på Tele2-kortet.)
Men når nu proppen (dækslet) var taget af, så skulle jeg da også lige
prøve min kones TDC-kort virkede - og det gør det!
Så min nye telefon kan vist næppe være låst på hverken den ene eller
anden måde, vel?

vh
Ole C