Kattesand..
Fra : Christian

Dato : 28-05-02 20:55

Hejsa gruppe, vi har forsøgt at finde et alternativ til "everclean"
kattesand som helt sikkert var godt men efter min mening en kende dyrt... Vi
har nu prøvet "Biokat" og Vitakraft´s "simple&clean" men det er efter min
mening for dårlig, det lugter (to indekatte) til trods for tømning hver dag.
Ydermere syntes jeg sidstnævnte ikke klumper ordentlig, i hvert fald falder
klumperne fra hinanden når det urene skal sies fra, derfor kommer det
hurtigt til at stinke af tis.. Nu gør jeg sidste forsøg på at finde et
alternativ til "Everclean" som gerne må være billigere så ideer modtages med
tak, inden jeg er nødt til at bide i det sure æble og indse at pris og
kvalitet hænger sammen )

Christian

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 28-05-02 21:35

Hej Christian

Her har kattene Super Carino i bakken.
Det klumper og tager lugten godt. Og så er det meget drøjt i brug
Giver 98,- for 20 kg hos www.petgo.dk

Hilsen
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Holm

Dato : 28-05-02 21:54

Christian <christian@trojborgvej.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cf3e0d4$0$11953$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa gruppe, vi har forsøgt at finde et alternativ til "everclean"

ja det er måske lidt dyrt ...men jeg har en stor kasse i ca . 3 mdr. og den
koster 149,-....en 50´pr mdr ?? Og så er det bare det bedste kattegrus!!
Hvilket af mærkerne bruger du ?
:0)) Holmes

Fra : Christian

Dato : 29-05-02 18:56

Ja, du har nok ret Holmes, det er nok det bedste.. Den jeg har brugt af
Everclean var vidst orange..

Christian
Holm <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cf3ee11$0$78784$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Camilla Scharff

Dato : 29-05-02 22:42

"Christian" <christian@trojborgvej.dk> skrev...
> Ja, du har nok ret Holmes, det er nok det bedste.. Den jeg har brugt af
> Everclean var vidst orange..
>
> Christian

Vil egentlig kun lige bidrage med, at også vi har prøvet _adskillige_ slags
kattegrus - men er hver gang gået tilbage til Everclean... Det er vist det
eneste der pt virker her i huset

Mvh. Camilla

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 28-05-02 21:54

Hej Christian.
Jeg brugte (kattene er nu blevet udekatte så der er ikke mere
kattebakketømning her :)) Vitakraft's kompakt ultra, og har altid syntes at
det opfyldte formålet perfekt. Det er billigt, drøjt i brug og jeg syntes
ikke det lugtede (ved tømning en gang om dagen og fuld tømning hver 14.
dag). Jeg ved ikke om det er det sammen Vitakraft du snakker om, men det
hedder i det mindste noget andet.
Det koster 199 kr for 3 gange 8 kg hos Petgo.
Med venlig hilsen
Vibeke J

Fra : Denise

Dato : 29-05-02 07:35

Hej Christian
Jeg har 2 store kasser, hvor jeg i den ene har Biokat, som jeg har brugt i
mange år og har været tilfreds med,
i den anden har jeg Extreme Classis (ligner fint gråt strandsand), som jeg
også er tilfreds med. Vi har 3 katte og
vi, og gæster, synes ikke der lugter. Kattene bruger begge bakker. Tømmer
klumper om morgenen, efter arbejde og når vi går i seng. Du kan jo prøve
Extreme Classis, men det er heller ikke billigt.
Hilsen Denise

Fra : Lene

Dato : 31-05-02 08:27

Christian wrote:

> Hejsa gruppe,

Hej Christian

> vi har forsøgt at finde et alternativ til "everclean"
> kattesand som helt sikkert var godt men efter min mening en kende dyrt...

Vi har også forsøgt at finde noget, som er lige så godt som Everclean, men som
er billigere...Til trods for at vi nu har prøvet _rigtig_ mange mærker, har vi
ikke kunnet finde noget, som har kunnet slå Everclean bare tilnærmelsesvis...Så
vi bruger igen Everclean, fordi det klumper rigtig godt, og det tager lugten.
Selvom det er dyrt, synes jeg også, at det er meget drøjt i brug. En kasse med
11 L holder faktisk længere her hos os, end en sæk med 20L Biokat.

Mange hilsner fra Lene

Fra : Line Wolff

Dato : 31-05-02 09:31

Hej Lene

Har du prøvet Extreme Classic? Jeg var selv igennem en masse forskellige
grusmærker og typer (fint, groft, klumpende, ikke klumpende, perler etc)
indtil jeg fandt dette grus, som jeg synes er fantastisk.
Det er fint sand som klumper utrolig godt. Det er "krydret" med babypudder,
som selvfølgelig lugter af... ja, babypudder, men så er lugten af urin og
afføring tilgengæld helt i bund - og så kan man jo vælge hvad man helst vil
have
Jeg troede ikke selv på det da jeg startede, men man skifter faktisk aldrig
alt grus. Kun det brugte og det andet bliver aldrig "klamt". Det er meget
nemt at rense bakken.

Det koster vist omkring 150-160,- for en sæk med 16kg og det er drøjt i
brug.

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Denise

Dato : 31-05-02 10:01

Hej Line
Helt enig vedr. Extreme Classis der bruges i den ene kasse.
Bruger Bio Cat i den anden kasse. Og alle 3 bruger begge kasser.
Hilsen Denise

Fra : Katrine Nederby

Dato : 31-05-02 11:19

Hej
Jeg bruger også Extreme Classic og er godt tilfreds.
Jeg brugte på et tidpunkt Everclean, som uden tvivl er rigtig god, men jeg
synes ærligt talt, den er for dyr. Derfor prøvede jeg Catrine/Katrine (kan
ikke huske om det er med C eller K), som også er god, men den er _alt_ for
parfumeret til min smag (lugter næsten af vaskepulver). Derefter blev det
Extreme Classic og den holder vi fast ved. Den klumper godt og tager også
lugten fuldstændigt -selv da den havde en fertil hankat som bruger .
Desuden synes jeg, at den smule parfume-duft, der i den, hurtigt "lægger
sig". Jeg giver 129,- kr for 16 kg ved Pet House i Odder.

Mvh.
Katrine

Fra : Lene

Dato : 31-05-02 12:28

Line Wolff wrote:

> Hej Lene

Hej Line...

> Har du prøvet Extreme Classic?

Jeg har kun prøvet Extreme Classic de gange vi har fået det udleveret på
udstillinger. Der har jeg syntes, at det virkede til at være rigtig godt...Men
vi har endnu ikke fundet en dyrehandler i området, som forhandler det. De to af
dyrehandlerne her i byen forhandler Everclean og Biokat, og den sidste Vitacraft
og et eller andet af presset savsmuld ( tror jeg )...En anden her i området har
haft Extreme Classic i en kort periode, men sælger det ikke længere fordi der
ifølge ejeren " ikke er salg i kattegrus i det prisleje"...Hmm, og nu sælger de
Everclean dernede...Meget mærkeligt :- )
Men det kunne da være, at vi skulle prøve at købe et par sække Extreme med hjem
fra næste udstilling :- )

> [...]
> afføring tilgengæld helt i bund - og så kan man jo vælge hvad man helst vil

Thi hi, så tror jeg, at jeg vælger babypudder :- ))

Mange tak for dit svar...

Mange hilsner fra Lene