Flået levende, TV2
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-05-02 20:56

Jeg undrede mig egentlig bare over hvad formålet var med at skære hundene i
skridtet?

Og var der ikke ild i hunden?

Jesper

ps Jeg håber ikke mit skolædder er fra Asien, men ved det jo desværre ikke

Fra : JBH

Dato : 28-05-02 21:02

Jesper Nielsen skrev i meddelelsen
<3cf3e0f3$0$18605$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Jeg undrede mig egentlig bare over hvad formålet var med at skære hundene i
>skridtet?

Hmm.
Skridtet/maven er et af de mest følsomme steder på en hund. Det kan være
pelsen "rejser" sig som nævnt i en tidligere tråd om grønlandshunde, ved
smerten ?.
Der er ingen tvivl om at det er en meget langvarig og smertefuld
aflivningsmetode. Jeg havde fundet det mere naturligt at man stak hunden i
halspulsåren, hvorved den hurtigt ville miste bevidstheden pga. blodtabet.
Det kan også være at "kyllingerne" er bange for at blive bidt.

>Og var der ikke ild i hunden?

Jo det så sådan ud

mvh
JBH

Fra : Bjergskoven

Dato : 28-05-02 21:24

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg undrede mig egentlig bare over hvad formålet var med at skære hundene
> skridtet?

Formålet var dels at hunden forblødte,dels at den kæmpede så voldsomt mod
smerten at den langsomt kvalte sig selv og sidst men ikke mindst-
skindet blev ikke ødelagt når man snittede hunden i lysken, der skulle den
alligevel skæres op.Der skulle jo nødigt være stikhuller i rygskindet, det
ville jo reducere størrelsen af skindet og dermed prisen !!!

Føj hvor var det ækelt.

Hilsen

Merete

Fra : JBH

Dato : 28-05-02 22:21

Bjergskoven skrev i meddelelsen
<3cf3e9d2$0$97320$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
>Formålet var dels at hunden forblødte,dels at den kæmpede så voldsomt mod
>smerten at den langsomt kvalte sig selv

Hvordan kunne den så skrige så gudsjammerligt og så længe, hvis den ikke
kunne få luft ??

> [...]
>alligevel skæres op.Der skulle jo nødigt være stikhuller i rygskindet, det
>ville jo reducere størrelsen af skindet og dermed prisen !!!

Det var også en mulighed.

>Føj hvor var det ækelt.

JA

mvh
JBH

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-05-02 14:00

Jeg sendte en mail til WSPA,en verdensomspændende organisation, der bekæmper
grusomheder mod dyr overalt, hvor de finder sted
Jeg støtter dem selv med et fast beløb om måneden og ved, at det i flere
tilfælde er lykkedes dem at sætte en stopper for grusomheder mod dyr!

Her er deres svar:

Kære Eva,

Vi har i dag fået rigtig mange henvendelse i forbindelse med TV2´s
udsendelse omkring hunde og kattes velfærd i Kina.Vi har derfor lavet denne
skrivelse, som vi sender ud til alle som henvender sig til os.

WSPA har i mange år arbejdet for at forbedre forholdene for hunde og katte i
Sydøstasien. Gennem vores kampagne for familiedyr forsøger vi at forbedre
deres status og beskytte dem mod den grufulde udnyttelse, de udsættes for.
Vores indfaldsvinkel er systematisk at få dokumenteret den groteske
behandling hunde og katte - inklusiv de som pelses og ender i kødgryderne -
udsættes for.
Mange lande i Sydøstasien har ikke nogen dyreværnlove - og hvis de har - er
de meget mangelfulde og ofte med mange undtagelser. Her forsøger WSPA ved
hjælp af lobbyarbejde og informationsarbejde at forbedre og indføre
lovgivning, som kan give dyrene den nødvendige beskyttelse. I Taiwan
lykkedes det os i 1998 at få indført en dyreværnslov, som kan beskytte
dyrene. I 2001 blev denne lov udvidet så det også blev ulovligt at spise
hundekød og slagte katte.

WSPA vil fortsætte det omfattende arbejde, indtil bedre vilkår bliver
indført for dyrene.

Med venlig hilsen

Anne Marie Tiedemann

WSPA Danmark
Vandkunsten 10, 2.
1467 København K

Tlf.: 33 93 72 12
Fax: 33 93 72 10

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 29-05-02 15:33

> I 2001 blev denne lov udvidet så det også blev ulovligt > at spise
hundekød og slagte katte.

Er det ikke normalt at spise både hund og kat i Taiwan? Er jeg den eneste
der ser det der som et modbydeligt forsøg på at presse vores vesterlandske
levevis ned over hovedet på andre kulturer? Skulle inderne true os med
atomkrig hvis ikke vi stoppede vores slagtning af køer?

Jeg ved da godt jeg får hug for det her, men i Østen er det jo normalt at
spise hunde og katte og ikke mere barbarisk end når vi sætter tænderne i en
helstegt pattegris herhjemme.

- Sidsel
--
Midgaard Ferretry
See my pictures online --> http://www.PictureTrail.com/stalia

Fra : mus

Dato : 29-05-02 16:22

Jo det er mere barbarisk - når det foregår på den måde. For min skyld kan de
spise havd de vil bare det foregår på en ordentlig måde. Udsendelsen gik
primært ud på at det var skindet der var interessant og man slog ihjel på
den mest barbariske måde for at sælge skindet og vi i vesten køber det uden
at vide hvad det er vi køber.

<3cf4e680$0$18614$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 29-05-02 18:27

Hvis du læser mit tidligere indlæg har jeg også taget afstand fra
aflivningsmetoden, men som man kan læse andre steder i denne newsgroups,
slagtes der hvert år 2000 stykker kvæg herhjemme på en eller anden
modbydelig jødisk måde - uden forudgående bedøvelse.

Jeg må indrømme at jeg tror en masse indere ville være temmelig sure over at
vi behandler kvæg på den måde hvis de vidste det. Dybest set handler det om
kulturforskelle IMHO. For os er hunde/katte et kæledyr, for dem er det et
brugsdyr - for os er køer et brugsdyr - for inderne er de hellige - men ser
du nogen indiske tv-hold her for at filme vores slagterier? Nej.

Som sagt, jeg har taget afstand fra aflivningsmetoden, jeg har ikke set
programmet hvilket jeg også havde påpeget tidligere. Jeg mener alle dyr har
ret til en værdig død, såvel som alle mennesker har ret til en værdig død -
men Kina overholder stadig ikke menneskerettighederne, hvad får Jer til at
tro at de vil indføre et dyreværn?

- Sidsel

Fra : JBH

Dato : 29-05-02 18:54

Sidsel L. Espersen skrev i meddelelsen
<3cf50f60$0$18590$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>men Kina overholder stadig ikke menneskerettighederne, hvad får Jer til at

Det kan jeg da godt svare på ... PENGE

mvh
JBH

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 29-05-02 21:44

> Det kan jeg da godt svare på ... PENGE

Og du vil stoppe dem eller hvad? Vil du indføre dyreværnet i et etisk uland
som Kina?
For at fjerne deres indtægt, skal du ændre verdens gængse opfattelse af
statussymboler, det er ikke noget man gør fra dag til dag, det er en proces,
og det vil måske ske i løbet af en årrække, men fra den ene dag til den
anden får du ikke folk til at droppe pels som status.

Og hvad så hvis folk i storbyerne i Kina også synes det er noget svineri?
Det er jo ikke dem der hænger hunde og katte i deres små lejligheder, vel?
Drengebørn er stadig mere værdsat end pigebørn - var det ikke en idé at
bekæmpe den slags ignorance først?
Man/du kan ikke bare komme med dine værdier og normer og forvente at
kineserne skal indfinde sig under dem, heller ikke pga. penge, for der er jo
stadig et marked ellers var der jo ikke en udbyder!

Og jeg vil godt lige sige, at det er ikke fordi jeg vil lave rav i den
herinde, jeg mener bare at vi bør se rationelt på sagen. Der er sikkert også
en del lande der mener at danskerne har nogle værdier der er helt forkerte
fordi vi har en tendens til at overlade både børn og ældre til samfundet at
opdrage/passe på, men det er jo en kulturforskel, ikke andet. Uheldigvis har
Kina ikke meget respekt for hverken menneske eller dyreliv - men det kan vi
ikke tvinge dem til at have! (Og jeg personligt ville blive meget hidsig
hvis italienerne forsøgte at tvinge mig til at have min kærestes mor boende
hos os!)

Alt i alt, jeg er ked af det på de kinesiske dyrs vegne, men imorgen er der
en del mink herhjemme i smørhullet Danmark der bliver aflivet på en grusom
måde og sikkert et kuld kattekillinger som må lade livet i en sort sæk i en
mørk sø!
Så lad os istedet tage alle de gode kræfter og al den velvilje som har vist
sig herinde, og presse vores egen regering til at tage sig lidt mere af
dyrevelfærden her i landet! (Eller hvis vi skal udenfor Danmark's grænser,
så lad os kigge på Spaniens manglende dyrevelfærd, vi bør altså feje for
vores egen dør før vi smider rådne æg efter andres ;)

- Sidsel

Fra : mus

Dato : 30-05-02 11:44

Sidsel L. Espersen skrev i meddelelsen
<3cf53d81$0$18641$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
>og det vil måske ske i løbet af en årrække, men fra den ene dag til den
>anden får du ikke folk til at droppe pels som status.

Hverm siger det skal ske fra den ene dag til den anden - det ville være
dejligt - men urealistisk.

> [...]
>Drengebørn er stadig mere værdsat end pigebørn - var det ikke en idé at

Den ene grusomhed forsvarer vel ikke den anden.

> [...]
jo
>stadig et marked ellers var der jo ikke en udbyder!

vi kan måske ikke ændre deres normer men deres indtjeniningsmuligheder.
Og dette marked kan hver enkelt gøre noget ved. Det drejer sig om økonomi.

> [...]
>hvis italienerne forsøgte at tvinge mig til at have min kærestes mor boende

Ja jeg synes nu det er meget rationelt at forbrugeren har krav på at vide
hvilken pels de køber og hvorledes dette skind er fremkommet. Og så har de
ret til at vælge fra.

> [...]
>så lad os kigge på Spaniens manglende dyrevelfærd, vi bør altså feje for
>vores egen dør før vi smider rådne æg efter andres ;)

Hvad er der galt med at vi ser på det hele. Igen det ene retfærdiggør ikke
det andet.
Det ville da være dejligt hvis TV2 også ville vise hvad der foregår på
minkfarme etc.

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 30-05-02 12:50

"mus" <spoi@sol.dk> wrote

> Hvad er der galt med at vi ser på det hele. Igen det ene retfærdiggør ikke
> det andet.

Hvis du forsøger at se på det hele, tager du for stor en mundfuld, intet
menneske er en ø, og vi kan ikke tage os af hele verden, 1 problem af gangen
og til sidst skal det nok lykkes. Men at starte med sig selv er vel det mest
nærliggende!

- Sidsel

in message news:3cf5ff95$0$9051$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Marlene

Dato : 30-05-02 12:31

Sidsel L. Espersen <stalia@macfat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cf53d81$0$18641$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> så lad os kigge på Spaniens manglende dyrevelfærd, vi bør altså feje for
> vores egen dør før vi smider rådne æg efter andres ;)

Nu er der jo en del mennesker, som godt kan tage sig af flere sager på én
gang og som ikke kun tænker på det mest grusomme, som er sket lige nu.
Rigtig mange mennesker har reageret på hestetransporterne (og gør det
stadig), de udtjente hunde, som hænges i de spanske skove, reagerer mange
også på (brev til den spanske præsident), og nu reagerer mange (vi) på Kinas
behandling af hunde og katte. Det ene udelukker ikke det andet.

Jeg er så _træt_ af at høre folk sige, at man hellere skulle se på
forholdene herhjemme eller på alle de mennesker, som har det dårligt i
verden. Hvem siger, man (vi/jeg) ikke gør det???? Og i øvrigt så gør de
mennesker, som siger dette, som regel intet for forholdene herhjemme eller
de lidende mennesker i verden. Hvorfor så have så travlt? Hvis alle var
ligeglade med dyr (bemærk venligst, at dette naturligvis ikke er rettet mod
dig) og kun koncentrerede sig om menneskerne i verden, så ville dyrenes
verden da se endnu mere grum og trist ud. Da der var udsendelsen med
hestetransporterne, hørte jeg et par stykker sige: "Tænk engang - dette kan
virkelig få folk op af stolene, og så er der så mange krige rundt om i
verden, og masser af mennesker dør". OG???? er jeg fristet til at sige. De
bliver da også hjulpet - men hvad mere kan vi gøre???? Derfor er det da
stadig synd for de dyr, som lider. Og ved at handle, får man en reaktion.
Ved at trække på skuldrene og mene, at det hjælper sgu nok ikke noget
alligevel (og det er jo også så dejligt nemt!), får man stilstand - ingen
forandring.

Mvh. Marlene.

Fra : Ally

Dato : 30-05-02 18:10

> [...]
Kinas
> behandling af hunde og katte. Det ene udelukker ikke det andet.

Kunne ikke have sagt det bedre selv!

> Jeg er så _træt_ af at høre folk sige, at man hellere skulle se på
> forholdene herhjemme eller på alle de mennesker, som har det dårligt i
> verden.

Endnu engang enig!

> [...]
> Ved at trække på skuldrene og mene, at det hjælper sgu nok ikke noget
> alligevel (og det er jo også så dejligt nemt!), får man stilstand - ingen

Flot sagt! Jeg er, ligesom dig, dødtræt af dem, der siger: "Hva' så med
xxxxxx? Eller xxxxxxx? Eller hvad med xxxxxxx". Der ER meget ondskab i
verden. Krig dræber mange uskyldige mennesker (og dyr for den sags skyld). I
Afrika dør millioner af AIDS og sult. I Sydamerika bliver børn dræbt på
gaden for at skruppelløse folk kan sælge deres organer. I Tibet bliver en
hel befolkning undertrykt. Og jeg kunne blive ved! Alt sammen forfærdeligt.

MEN... mennesket er intelligent... mennesket er jordens hersker... og ikke
mindst: Mennesket er SELV skyld i langt den overvejende del af disse
lidelser! Dyrene er helt uskyldige. Dyr vil bare overleve... that's it.
Derfor dedikerer jeg MIN tid til dyrene... ikke mennesket. Jeg ville da
hjertens gerne hjælpe med til, at flygtninge og andre mennesker, der lever
kummerligt, får en bedre tilværelse. Men for at være ærlig: Det blegner
fuldstændig i min bevisthed i forhold til de grusomheder, jeg har været
vidne til i føromtalte udsendelse. Så jeg overlader det arbejde til andre,
som prioriterer anderledes end jeg. For heldigvis prioriterer mennesker ikke
ens.

K.h.

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Highlander

Dato : 30-05-02 19:11

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> som prioriterer anderledes end jeg. For heldigvis prioriterer mennesker

der satme godt der ikke er mange af din slag med den holdning for så led
dyrene endnu mere det er da helt sikkert !
siden hvornår er der blevet afrikanenes egen skyld at AIDs og hungernød
hærger ..
hvorfor er det børnene egen skyld at de dræbes og deres organer sælger ?
og hvorfor er det iorden at Kina undertrykke et helt folke færd .. ?
kunne de ting ikke hænge sammen på en snedig måde - noget med at hvis man
ikke har det godt behandler man ikke dyr godt og hvis man mangler penge
tilstækkeligt meget så er man villigt til at gøre alt for dem ?

det er tydeligt at du sidder trygt og godt i lille Danmark og tror at
danmark er sådan ca som alle andre lande bare lidt mindre ... føj for pokker

Highlander

Fra : Ally

Dato : 30-05-02 22:04

> der satme godt der ikke er mange af din slag med den holdning for så led
> dyrene endnu mere det er da helt sikkert !

Hvis der var flere af min slags, så ville dyr ikke lide. Tro mig!

> [...]
> hvorfor er det børnene egen skyld at de dræbes og deres organer sælger ?
> og hvorfor er det iorden at Kina undertrykke et helt folke færd .. ?

Slap af kammerat, og læs det, jeg skriver! Citat:

"MEN... mennesket er intelligent... mennesket er jordens hersker... og ikke
mindst: Mennesket er SELV skyld i langt den overvejende del af disse
lidelser!"

Citat slut.

Hvis du er typen, der bare vil diskutere, så spilder jeg ikke tiden på dig.
Jeg har gang i ALT for mange ting ang. disse lidelser til at jeg vil bruge
min tid på dig. Jeg har skrevet, at jeg hjertens gerne ville hjælpe
flygtninge og andre svage befolkningsgrupper, hvis jeg kunne. Hvordan får du
det til noget negativt? Tag en kop kaffe, og læs indlæg igennem 2 gange,
inden du svarer hadsk.

> det er tydeligt at du sidder trygt og godt i lille Danmark og tror at
> danmark er sådan ca som alle andre lande bare lidt mindre ... føj for
pokker

Føj for pokker siger du? Hvad gør DU for de dyr? Du hidser dig op overfor
en, der rent faktisk forsøger at redde liv... men hvad foretager DU dig?
Andet end at spilde min og andres tid? Jeg har kun et svar: Føj for pokker!

Med stærkt undrende hilsen

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Heidi Høegh

Dato : 31-05-02 05:55

Ally <quincy_md@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ad5md2$e6g$1@sunsite.dk...
> [...]
> som prioriterer anderledes end jeg. For heldigvis prioriterer mennesker

Hej Ally
Det er simpelthen så flot og godt skrevet. Jeg er 100 % enig, og syntes
virkelig du rammer plet, jeg føler på nøjagtig samme måde som dig.

Masser af hilsner fra
Heidi Høegh