Flået.....
Fra : Holm

Dato : 28-05-02 20:42

Hej alle derude!

Håber I så nyhederne her kl 19.00
EU vil prøve at stoppe disse grusomheder og er gået ind i sagen.
Håber så bare det er noget der duer!!!!
Jeg kan kun opfordre til at lade være med at købe pels/skind som man ikke
er sikker på , hvad er .

Det blev bekræftet at disse pelse/skind også sælges her i Danmark!!!

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at i dette øjeblik hvor jeg sidder
og skriver...så sidder der en masse hunde , voksne og hvalpe....i iskolde
murbrokker, med halerne mellem benene og øjnene rette bedende mod deres
modbydelige bødler ......og ja , disse "bødler" har én eneste "
undskyldning".......penge!!!!
.....og tusinde katte venter i bure på at blive hæng l a n g s o m
t.........
Hvis nogen overhovedet kan købe "pels" med god samvittighed mere, så forstår
jeg det bare slet ikke........

.....og det handler endnu engang ikke om selve "materialet" hvis man kan sige
sådan...? Men om behandlingen af dyrene mens de er i live og måden de slås
ihjel på.....

De sørgmodigste hilsener
Holmes

Fra : JBH

Dato : 28-05-02 20:48

Personligt kan jeg godt acceptere at folk spiser hunde og katte, hvis dyrene
har haft et rimeligt liv og bliver aflivet/slagtet på en human måde
Her i landet har nogle mennesker, kaniner som kæledyr, andre mennesker
spiser kaniner.
Jegt fik det også dårligt af at se udsendelsen. Bemærkede du den store hvalp
som blev "garruteret" (hedder det ikke det når et levende individ får maven
sprættet op og tarmene væltes ud på jorden) . Den havde tydelige smerter
(snappede ud) når "bødlen" bare rørte ståltråden om dens hals. Gad vide hvor
stor hunden var da den i sin tid fik den bundet om halsen !!!!!
Trist man ikke kan gøre noget ved det, den brede befolkning er
tilsyneladende ligeglade.

mvh
JBH

<3cf3dd3e$0$11898$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : mus

Dato : 29-05-02 14:43

hvorfor tror du den brede befolkning er ligeglade?

Det er da nok nærmere uvidenhed og her er medierne et glimrende middel til
oplysning. Vi har jo ikke alle råd til at rejse til Kina og se det med vores
egne øjne.

Så kan man sige at for at der skal være sælgere skal der også være købere:
De frakker man kan købe med pelskant, tror jeg ikke den almindelige
befolkning har haft fantasi til at forestille sig var hund eller kattepels
fra kina - før nu. Hele pelsfrakker har den brede befolkning vist ikke råd
til. Ser i hvert fald ikke mange af dem på gaden.
I øvrigt er der da ingen der uden oplysning kan forestille sig at mennesker
kan være så onde mod dyr - det er jo sygt. Det er også derfor udsendelsen
overraskede så mange og slog folk helt ud.

Hvad synes i andre ? Er den brede befolkning ligeglade?

Fra : Bjergskoven

Dato : 28-05-02 20:53

"Holm" <dortheholm@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle derude!
>
> Håber I så nyhederne her kl 19.00
> EU vil prøve at stoppe disse grusomheder og er gået ind i sagen.
> Håber så bare det er noget der duer!!!!

DKK har også rettet henvendelse til diverse ministre for at få stoppet det
forfærdelige dyrplageri.De håber at man ved at forhindre importen af skind
til Europa kan stoppe afsætningsmulighederne.

Jo flere der gør fælles front, jo bedre.

Hilsen

Merete

Fra : Ally

Dato : 28-05-02 21:07

> Håber I så nyhederne her kl 19.00
> EU vil prøve at stoppe disse grusomheder og er gået ind i sagen.
> Håber så bare det er noget der duer!!!!

Jep, jeg så det også. Men så vidt jeg forstod, så var det Dansk Kennel Klub,
der ville arbejde for at EU forbyder det. D.v.s. at en løsning nok ligger
lidt længere ude i fremtiden, hvis det kun er på det stadie. Men hvor jeg
dog håber, det lykkes!

> Det blev bekræftet at disse pelse/skind også sælges her i Danmark!!!

Jep, det hørte jeg også! Gad vide, om der ikke er nogle pelshandlere i DK,
der er lidt nervøse nu? Eller har røde ører?

> [...]
> undskyldning".......penge!!!!
> ....og tusinde katte venter i bure på at blive hæng l a n g s o m

Sådan tænker jeg, desværre, også! Jeg kan ikke lade være med at tænke på
det. Jeg har brugt hele dagen i dag på at spekulere over, hvad JEG kan gøre!
Kan JEG starte en debat? Kan JEG arbejde for at markedet bliver ødelagt?
Hvad kan JEG gøre for de stakkels dyr? Jeg føler, alle deres små sjæle råber
op om hjælp, og jeg vil så gerne svare dem, men det føles håbløst, når man
står overfor en international kapitalisme, hvor det er penge, der tæller.

Hvis der er nogle her, der vil være med til at gøre en aktiv indsats på en
eller anden led, så lad os se om det ikke kan lade sig gøre. Endnu aner jeg
ikke, hvad det kunne være, men jeg ved bare, at jeg kan IKKE sidde og trille
tommelfingre imens sådan noget sker.

Kærlige hilsener

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Bjergskoven

Dato : 28-05-02 21:40

Jamen selvfølgelig gør de det. Vi får det bare ikke af vide. Vi køber
gladeligt tasker punge og små pels legetøjsdyr og frakker med pelskant uden
at vide hvad vi køber. Producenterne ved jo godt hvad det er de sælger,men
er formentlig bedøvende ligeglade.De nøjes med at omdøbe produkterne til
diverse fantasifulde navne såsom asiatisk ræv, sibirisk vildkat og lignende
idet de ved at deres produkter ikke vil blive solgt i Europa, hvis de
fortæller at de er lavet af kat og hund.

> [...]
jeg
> ikke, hvad det kunne være, men jeg ved bare, at jeg kan IKKE sidde og

Jeg tillader mig at citere mit eget indlæg fra en anden tråd:

Det næste er, at vi som forbrugere sidder med den altafgørende magt i dette
spørgsmål såvel som andre spørgsmål om dyreetik.
Vi skal nægte at købe produkter hvor disse skind indgår. Vi skal spørge
butikken hvor vi køber vores frakke eller tegnebog,hvad det er lavet af, og
får vi ikke en tilfredsstillende forklaring og bevis på oprindelsen af
skind
og pels, så lad være med at købe det.

Vi kan lade være med at rejse til Thailand og Kina,lade være med at købe
disse landes produkter,lade være med at støtte deres turistindustri.
I denne verden er det desværre pengene der taler højest,så hvis vi skal have
nogen mulighed for at stoppe disse uhyrlige behandlinger af hunde katte og
andre dyr, så er det på landenesøkonomi, vi skal ramme dem.

Hilsen

Merete

Fra : Brian

Dato : 28-05-02 22:25

> [...]
jeg
> ikke, hvad det kunne være, men jeg ved bare, at jeg kan IKKE sidde og

kom med nogle ideer, og jeg er med

Sørgmodige hilsner

Brian

Fra : Gaardsøe

Dato : 28-05-02 22:31

"Ally" Skrev..

> [...]
jeg
> ikke, hvad det kunne være, men jeg ved bare, at jeg kan IKKE sidde og

Jeg er med..!!

Evt. samle underskrifter...
få dagbladene med.
Få fødevareminsteren op af stolen... og hvem vi ellers har siddende i EU.
Forsøge og finde ud af hvilke forretninger der evt. sælger disse skind i
dk.... lave en web.. med navn på disse.(uden afbrændning / vold)

Mvh. Lars

Fra : Heidi Høegh

Dato : 29-05-02 06:13

Ally <quincy_md@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cf3e35b$0$9103$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
jeg
> ikke, hvad det kunne være, men jeg ved bare, at jeg kan IKKE sidde og

Hej
Jeg vil gerne være med til at gøre et eller andet. Og jeg syntes det er et
rigtigt godt initiativ du har udvist, sig endelig til hvis du finder på
noget der kan gøres.

Masser af hilsner fra
Heidi Høegh

Fra : Ann K

Dato : 28-05-02 22:51

Har siddet og grædt mig igennem alle disse rædselsberetninger... Og er
lykkelig for at vi herhjemme bevidst fravalgte at se udsendelsen... Det
har jeg ganske enkelt ikke nerver til!
Men der bliver spurgt om hvad man kan gøre... og jeg har sakset lidt fra
Katte-ng og Dyre-ng (beklager, hvis det virker en anelse rodet):

<snip>
Sender lige et link til den side, som omhandler dette emne
http://www.alledyrsfrihed.dk/

Advarsel: Der er uhyggelige billeder fra programmet

På denne side forsøger de at hjælpe de stakkels dyr.

Hilsen
Joan

<snip>
Hej alle

Jeg optog med vilje ikke udsendelsen. Jeg så en bid af én for nogle år
siden
fra kinesiske køkkener. Her så jeg en kat blive smidt levende i kogende
vand, hevet op igen og pelset. Rædselsfuldt. Så lå den der på gulvet og
jeg
troede jo den var død - og så glippede den med øjnene... Det var det
værste
af en lang række grueligheder, som jeg _aldrig_ har glemt - så jeg
skulle
ikke nyde noget i går...
Det er ikke det at de spiser katte og hunde eller bruger pelsen
bagefter.
Jeg er ikke selv vegetar, og en lille gris er vel egentlig lige så sød
som
en lille hund. Men dyrene skal f..... g..... behandles ordentligt og
slagtes
humant! Puha!
Nå, men sidst vi havde diskussionen oppe her i gruppen var der én der
lagde
et link til en tysk side, hvor der var en liste over nogle af de navne,
katte og hundepels blev solgt under. Jeg oversatte en så godt jeg kunne
og
gemte den. Så here goes:
Asiatisk ulv = Schäferhund
CORSAK - ræv = Tamhund
GAEWOLF =Tamhund
Vildhund = Tamhund
Asiatisk vaskebjørn = Tamhund
LIPI = Huskat
GENOTTE = Huskat

Desværre er der nok en masse andre betegnelser, måske nogle andre i DK,
men..
UF, altså

Knus fra Ann R, Donna & Ditte
<snip>

Det skandaløse kattemishandling er vanskeligt at dæmme op imod - så
længe
der er ivrige købere til katteskindene. De uetiske aflivningsmetoder
benyttes i en lang række lande på kloden. Forsker og filmfotograf,
Manfred
Karremann, der står bag de dokumentariske optagelser, og grundlægger af
www.animalnetwork.de, har benyttet sig af den mest virksomme metode:
Påvirkning gennem medierne, - så f o r b r u g e r n e begynder at
tænke!

Med venlig hilsen
Erling Nielsen
Reersø

<snip>

Her er der desuden et link til vistnok en protest liste:

<snip>
er det ani-mail du mener
http://animail.homestead.com/animail.html
hvis det er en anden må du meget gerne poste link

Marianne
Hellemose Somali
<snip>

Ganske vist er der ikke meget man _kan_ gøre... men lidt har også
betydning! Især, hvis man husker at "sammen er vi stærke"!

Mvh Ann

Fra : Bettina

Dato : 29-05-02 08:05

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in message news:ad0u3i$pg3$1@sunsite.dk...

> <snip>
> Sender lige et link til den side, som omhandler dette emne
> http://www.alledyrsfrihed.dk/

Godt link Ann.
Jeg har straks sendt en mail til Commisioner Byrne
Håber I andre vil gøre det samme

Bettina