Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
400 asa farvenegativfilm
Fra : Per Jessen

Dato : 28-05-02 20:28

Er der nogen der kan anbefale en 400 asa farvenegativ film, som gengiver
farverne naturtro.

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 28-05-02 22:04

Naturtro ? Tjaee.. Jeg synes ihvertfald Fuji superia 400 er rimelig
neutral - imø bedre end Kodaks Gold eller Royal.

Mvh Kim

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 29-05-02 07:05

Jeg må lige tilføje - Kodak laver et par neutrale film - men vistnok kun i
iso160 - det er Portra 160NC. Fuji laver vist ligende film i både 160 og
400, men jeg har ikke særlige erfaringer med dem.

Mvh Kim

Fra : Mikkel Bech-Petersen

Dato : 29-05-02 15:55

Kim Jeppesen wrote:

> Jeg må lige tilføje - Kodak laver et par neutrale film - men vistnok kun i
> iso160 - det er Portra 160NC. Fuji laver vist ligende film i både 160 og
> 400, men jeg har ikke særlige erfaringer med dem.

Den fås også i iso400:

http://www.kodak.dk/cgi-bin/webCatalog.pl?product=KODAK+PROFESSIONAL+PORTRA+400NC+Film&cc=US&lc=en

Jeg har heller ikke erfaring med Portra-filmene, men har hørt en masse
godt om dem - er der nogen herinde der kan bekræfte/afkræfte?

MVH

Mikkel

--
Mikkel Bech-Petersen
stud.scient, Department of Computer Science, University of Aarhus,

Fra : John

Dato : 29-05-02 07:00

"Per Jessen" <pzoff@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan anbefale en 400 asa farvenegativ film, som gengiver
> farverne naturtro.

Min stemme går til Fuji Superia...

--
MVH
John K Hansen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 29-05-02 08:17

"Per Jessen" <pzoff@post.tele.dk> wrote in

> Er der nogen der kan anbefale en 400 asa farvenegativ film, som gengiver
> farverne naturtro.

Husk at de farver du ser på printet ikke kun er en funktion af filmen, men
også af papiret (ofte overset) samt den person der har printet billedet.

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk