MS Windows
briani 27239
Windows Update, meget langsom
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-05-02 17:48

Hey

Her på det sidste er windows Update blevet meget meget langsom....

Fx en opdatering af JAVA, har nu taget over 3 timer...

Det tog få sekunder at downloade,, og den står stadig og "installere" pælen
rykker sig, men jeg er delme ved at blive træt af det.

De sidste par opdaterings har taget rigtigt lang tid...

Automatisk update har fx idag ville fjerne en tidligere update.. Der stod
den også ca. i 30 minutter... Hvor jeg ville ind på windows update og
opgradere min java.. Herefter blev den jeg havde sat igang,, færdig. og den
ville genstarte....

Men hvad kan det være?? Der er en række upgraderinger i tilføj/fjern
programmer som man kan fjerne igen.. Tager det så langt tid, da den tjekker
hvad der tidligere er installeret. Eller hvad foregår det?

Det er XP Pro engelsk

Fra : dion

Dato : 28-05-02 21:04

Har du ikke overvejet at droppe windowsupdate og bare vente til der kommer
en ServicePack med det hele til sommer?
Det gør jeg selv. Livet er for kort til automatisk windows update
bekymringer.

Fra : Madsen

Dato : 28-05-02 21:13

dion skrev:

> Har du ikke overvejet at droppe windowsupdate og bare vente til
> der kommer en ServicePack med det hele til sommer?
> Det gør jeg selv. Livet er for kort til automatisk windows update
> bekymringer.

Det er nu efter min mening ret vigtigt at få hentet eventuelle
sikkerhedsopdateringer i stedet for at læne sig tilbage og vente på den
næste SP. Hvis WindowsUpdate er for træls så kan jeg klart anbefale
hfnetchk fra MS evt. kombineret med WHotfixCheck. Så kan det vist ikke
blive ret meget nemmere.

<http://www.codeproject.com/samples/whotfixcheck.asp>

PS. Se gerne <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html> også.

Madsen.