Hvad med Mobo Temp på p4s533 ..
Fra : CopyCat

Dato : 28-05-02 17:51

Hejsa .,

Der snakkes meget om Cpu temp. på div cpu'er .. men hvad med motherboard
temp .. ?

Jeg har lige samlet en computer for en kammerat .. det blev et p4s533 og en
P4 NW 1,6 ... og det første jeg lagde mærke til var bundkort temp .. den
strøg lige på 45 grader .. hvilket vel må siges at være højt .. for at stå
og glo i bios .. cpu temp blev 35 grader ..
så smed jeg XP ind ., og installerede Asus Probe ., i nyeste version .. og
monterede en kabinet blæser lige bag ved cpu'en .. nu bliver bundkortet
"kun" 40 grader ved idle .. og 42 under load .. til sammen ligning bliver
CPU'en 40 grader efter 1 time med "Hot Cpu Tester" når den kører 2,13 Ghz ..

Hvad siger i .. er der kendte fejl på temp føleren på bundkortet .. eller er
kølepladen ikke ordenligt limet fast ( den på chipsættet ) ..

det skal siges ., at hvis man mærker på kølepladen på chipsættet .. føles
den overhovedet ikke varm ...

~~Frank .,

Fra : Andrew

Dato : 28-05-02 20:12

Der er da bare byttet om på målerne i programmet.

Mange programmer bytter rundt, i mit monitor program er bundkort temp CPU2
og cpu temp CPU3

mvh Anders

Fra : CopyCat

Dato : 28-05-02 21:03

HMM .,

> Der er da bare byttet om på målerne i programmet.

Nopez ., det er ikke problemet .. temp forskellene er det samme i bios ..

Fra : Leony

Dato : 29-05-02 10:51

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Der er da bare byttet om på målerne i programmet.

Det skulle helst ikke ske med et Asus board og det autoriserede Asus Probe.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 29-05-02 10:54

"CopyCat" <copycat@REMOVEpc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad siger i .. er der kendte fejl på temp føleren på bundkortet .. eller
er
> kølepladen ikke ordenligt limet fast ( den på chipsættet ) ..

Måske er der en fejl på føleren. Tror det dog ikke, temperaturen er jo ikke
helt hen i vejret. Den kan dog være kalibreret/instillet forkert.
Det kan evt rettes ved at opdatere til nyeste BIOS.
Jeg opdaterede en gang Asus Probe det gav et temperatur fald på 10 grader.
Så det kommer an på hvordan programmet er skrevet + BIOS versionen.
Har set nogle BIOS opdateringer fra Asus hvor der står "retter fejlmåling af
temperatur".

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-05-02 11:44

"CopyCat" skrev
> det skal siges ., at hvis man mærker på kølepladen på chipsættet .. føles
> den overhovedet ikke varm ...

Det lyder ikke rart. Jo bedre kontakt mellem heatsink og chip, jo
varmere vil heatsink'en blive.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply