(snmp) usynlige porte på Cisco Catalyst 55~
Fra : Brian Ipsen

Dato : 08-02-01 21:31

Hej!

Hvis jeg bruger MRTG til at lave en config-fil til trafikanalyse på en
Cat5500, så er portene 1-8 i modul 3 ikke synlige ?? Jeg har prøvet med en
SNMP walk på switchen, der dukker de heller ikke op... "Dyret" kører med
4.2(2) med 2 stk. Supervisor-II moduler (som ikke har så meget memory, at
jeg kan opgradere til release 5 af switch-softwaren)...
Det underlige er, at der sidder et modul magen til i position 4 med
nøjagtig samme firmware/hardware version, og der er alle porte synlige (der
er tale om 2 stk 12-ports FastEthernet moduler - vistnok af ældre dato )

Nogle gode råd til hvordan jeg får mine interfaces synlige via SNMP ??

/Brian

--
Spammers read this: US CODE title 47, chapter 5, sub-chapter 2,
section 227(b)(1)(C), section 227(b)(3)(B) and section 227(b)(3)(C)

Fra : MBi

Dato : 09-02-01 11:40

HEjsa

Du skal nok have fat i den rigtige MIB til dit device.
Prøv evt at kikke i contrib direktoriet under din MRTG, der findes mange
indlæg vedr cisco udstyr, også til switche.

Mvh
MArtin

Fra : Brian Ipsen

Dato : 09-02-01 23:40

On Fri, 9 Feb 2001 11:39:47 +0100, "MBi" <bilgrav@mailme.dk> wrote:

>Du skal nok have fat i den rigtige MIB til dit device.
>Prøv evt at kikke i contrib direktoriet under din MRTG, der findes mange
>indlæg vedr cisco udstyr, også til switche.

Problemet er ikke MIB-relateret - for så burde portene dukke op, når jeg
laver en komplet snmp-walk på .1.3.6.1 - og der dukker de heller ikke op..

/Brian