opd. om Tortie + børn
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-05-02 15:41

De 5 tøser er altså stride, og de værste er uden tvivl
hmm..........Ada og Agnes, i formiddags da de fik en
tallerken most dåsemad op, stillede Agnes sig op og
hvæste og slog efter de andre også Tortie, det var kun
hendes mad, nu har jeg lige været oppe med en tallerken
A38 og Ada stillede sig op og gloede på mig, med et
udtryk der sagde "det der er ikke mad for store farlige
rovdyr" hvorpå hun gik hen og spiste mors tørre killinge-
foder, på en klar tredieplads kommer "fru Vom" trumlende hen over alt der
står mellem hende og maden,
der er ikke noget at sige til at den lille dreng er forsigtig,
som ene hane mellem 5 meget pågående og vilde søstre.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, other have cats

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 28-05-02 16:23

Marianne Hellemose skriver:

> [...]
> der er ikke noget at sige til at den lille dreng er forsigtig,
> som ene hane mellem 5 meget pågående og vilde søstre.

Hej Marianne!
Det lyder jo til at Ada allerede er i gang med at forberede sit indtog blandt
vores andre skrappe tanter her i huset! Hun skal nok få kam til sit hår
(pels). De to hankatte bliver et år i denne uge, og de er helt klar til at
kaste sig over sådan en lille størrelse, med al den tumlen og fræs det
medfører. Deres ynglingsplads er en gammel læderkuffert der står på gulvet,
der ligger de sammen og hviler sig i middagsheden. Måske Ada får lov til at
hygge med!

Hilsen Dorthe ( - der synes 2 måneder er aaalt for lang til at vente endnu...
)
http://www.kishka.dk/kattene.html

Fra : nitsen

Dato : 28-05-02 20:27

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev

> [...]
> der er ikke noget at sige til at den lille dreng er forsigtig,
> som ene hane mellem 5 meget pågående og vilde søstre.

Hej Marianne

Tihi - de bliver hurtigt store og frække - hmmm det lyder til at den gode
Frode får lidt modstand der *grin* - jeg tror det er lige før Frode har
medlidenhed med "den lille mand" mellem alle de kvindfolk.

Uuuuuf der er længe til uge 31 hvor Agnes flytter nordpå, men vi glæder os
*hop hop*

Mvh

Anita og fra Frode der lige nu forsøger at lave lige så høje
lyde på sofaen som Jens *fniz*

Fra : Kate

Dato : 28-05-02 20:31

Marianne,

Det er da herligt at høre at alle trives så super.
Har dine egne katte lugtet luntet?

Kate

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 29-05-02 18:43

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in message
> på en klar tredieplads kommer "fru Vom" trumlende hen over alt der
> står mellem hende og maden

Jeg tror hellere jeg må skynde mig at finde på et rigtigt navn, inden det
der hænger fast. Er der en "opdrætterårsag" til de andre starter med A,
eller er det et rent tilfælde?

Carsten Sørensen

Fra : nitsen

Dato : 29-05-02 19:28

"Carsten Sørensen" <surfsmurf@rift.dk.invalid> skrev

> Jeg tror hellere jeg må skynde mig at finde på et rigtigt navn, inden det
> der hænger fast. Er der en "opdrætterårsag" til de andre starter med A,
> eller er det et rent tilfælde?

Hej Carsten

Ja, det er farligt med de "kælenavne" *tihi* - nej, det er tilfældigt at de
to tortiepiger har navne der begynder med A §

Mvh

Anita og Frode der undertiden lyder navnet "lektor Flomme"

Fra : Lars Dahl

Dato : 29-05-02 19:41

Hej Carsten.

"Fru Vom" er da ikke det værste navn til en mis. Der er trods alt folk der i
fuldt alvor har navngivet katte: "En-to-tre-det-er-en-prøve"!, "Et eller
andet" og "Bandlyst i Bøvelse"! Selv kalder jeg vores hankat (Adiris' Louis
Armstrong, Danmarks pt. suverænt dummeste kat) "Røde kvaj" eller
"Dumskalle", og han er totalt ligeglad! Han lyder under alle omstændigheder
kun navnet "Mad"!

Lykke til med dine nye misser.
Lars Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Carsten Sørensen <surfsmurf@rift.dk.invalid> skrev i

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 29-05-02 19:57

"Lars Dahl" <hafk@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Armstrong, Danmarks pt. suverænt dummeste kat) "Røde kvaj" eller
> "Dumskalle", og han er totalt ligeglad! Han lyder under alle

Haha, okay, det er jo værre end væddeløbsheste. Fru Vom er også begyndt at
hænge fast i de små grå, men hvis hun nu bliver åleslank... Nå, så har jeg
da en historie at fortælle.

> Lykke til med dine nye misser.

Mange tak, jeg kan overhovedet ikke vente :) Der er ALT for lang tid til.

Carsten Sørensen

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-05-02 19:36

Hej Carsten
det er udelukkende et tilfælde at de 2 tortie-piger
begge har a-navne, så du har "frit valg" på alle hylder.

De små har "opdaget" hvad rigtig mad er, og de er
næsten helt "potte-trænet" med kun et enkelt uheld.