MS Windows
briani 27239
HAPS! XP æder min RAM???
Fra : Sune

Dato : 28-05-02 15:44

Jeg har 512 MB ram, men af en eller anden grund, så står der i
taskmanageren at der kun er 151300 K available, selvom der under PF
usage kun er påført 301 MB. Omregnet bliver regnesstykket:
512-301 = 147 ??? Hvor blev de sidste 64 MB af??? Er det normalt, og
hvis ikke hvad kan jeg evt. gøre ved det?

Det er sikkert et banalt spørgsmål, ikke desto mindre håber jeg der er
nogen som kan bringe mig ud i lyset...:)

Hilsen Sune

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-05-02 16:24

"Sune" <sune.remove.to.mail@spamfilter.dk> wrote in message

> 512-301 = 147 ??? Hvor blev de sidste 64 MB af??? Er det normalt, og
> hvis ikke hvad kan jeg evt. gøre ved det?

Det må vel betyde at Xp bruger 64 MB

Fra : Sune

Dato : 28-05-02 21:46

>Det må vel betyde at Xp bruger 64 MB

Selve systemets hukommelsesforbrug er så vidt jeg ved inkl. i det tal
som man kan se under performance i tasmanager, så det kan jeg ikke se
skulle være forklaringen...?

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-05-02 19:12

"Sune" <sune.remove.to.mail@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 512-301 = 147 ??? Hvor blev de sidste 64 MB af??? Er det normalt, og
> hvis ikke hvad kan jeg evt. gøre ved det?

du skulle helt tilfældigt ikke have et onboardgrafikkort på 64mb
for så er de taget fra de 512mb som sidder i den.
det synes jeg lyder som forklaringen men da jeg ikke har haft et onboard
grafikkort og heller ikke hvordan windows viser ram størrelse når man har
sådan en fætter. så er jeg ikke helt sikker.

mvh jens jensen.

Fra : Sune

Dato : 28-05-02 21:47

On Tue, 28 May 2002 20:12:00 +0200, "Jens Jensen"
<jens_l_j@__NOSPAM__anarki.dk> wrote:

> [...]
>grafikkort og heller ikke hvordan windows viser ram størrelse når man har
>sådan en fætter. så er jeg ikke helt sikker.

Nej, det er et AGP. Jeg har to blokke à 256 MB

Sune