SMS ?? Sender tomme beskeder ??
Fra : Mizar

Dato : 28-05-02 14:34

Hej

Jeg har et problem med at sende SMS.

Nogle dage virker det simpelhen ikke, får beskeden "SMS ikke sendt,
prøv igen senere", andre dage er ca. hver 4-5 SMS besked jeg sender
tom når den når frem til modtageren.

Jeg bruger Tiscali som operatør, har nummerporteret fra Sonofon
hvis dette har nogen betydning ?

Der var intet problem da jeg brugte Sonofon !! Bortset fra prisen !

Jeg bruger en Nokia 6310 med software version 04.15 06-02-02 NPE-4

Er der nogen der har en forklaring ? Har set at der er kommet ny software
til telefonen, men vil dette løse problemet ?
Hvordan får man opdateret softwaren ? Er det gratis ?

På forhånd tak for svarene.

Mvh.
Brian Olsen

Fra : Ally

Dato : 28-05-02 16:47

> Nogle dage virker det simpelhen ikke, får beskeden "SMS ikke sendt,
> prøv igen senere", andre dage er ca. hver 4-5 SMS besked jeg sender
> tom når den når frem til modtageren.

Måske et wild shot: Starter du de beskeder, der bliver blanke, med en
stjerne? Det tog laaaang tid før jeg fandt ud af, at det var derfor, jeg
havde problemer med tomme beskeder. Så ikke noget med "*GG*" eller lign. som
start.

Men det forklarer ikke, at du ikke engang kan sende beskederne. Det hænder
også for mig, men så venter jeg bare 30 sekunder, så kan jeg igen.

Hilsen
Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Hov-Hov

Dato : 28-05-02 22:37

Det hænder
> også for mig, men så venter jeg bare 30 sekunder, så kan jeg igen.

Er det generelt for Nokia telefoner?? Det er aldrig sket for mig - har kun
haft Siemens og Ericsson.....

Johnny
www.hov-hov.dk

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 29-05-02 08:49

"Mizar" <mizar@REMOVEhotpop.com> wrote in message
> [...]
> til telefonen, men vil dette løse problemet ?
> Hvordan får man opdateret softwaren ? Er det gratis ?

Kører du SMS over GPRS ? Det går også i ged en gang imellem med min
6310er...
/Keld

Fra : Mizar

Dato : 29-05-02 12:45

"Mizar" <mizar@REMOVEhotpop.com> wrote in message news:ad00vo$rsr$1@sunsite.dk...

Et par svar på de spørgsmål der er stillet:

Til Ally:
Det kan rent faktisk være *-tricket der gør det, det benytter jeg ind imellem,
men kan jo ikke huske om det er generelt for de beskeder, men nu holder jeg
da øje med det.

Som regel når jeg slet ikke kan sende kan det var 5-6 timer før jeg kan sende
igen andre gange er det nok bare at slukke og tænde telefonen igen.

Jeg forhørte mig hos Tiscali "kundeservice" som forklarede, at det højest sand-
synligt var fordi Sonofon stadig havde mit nummer stående aktivt efter nummer-
porteringen. De lovede at tage fat i det, og kontakte mig pr. mail hvis det ikke var
tilfældet, hvilket de ikke har gjort endnu. Men problemet er stadig ikke løst, og
jeg har ikke tid til at sidde en time i telefonkø til deres kundeservice igen.

Til Keld:
Nej, jeg bruger ikke GPRS

Mvh.
Brian Olsen

Fra : 2RILD

Dato : 17-06-02 00:25

"Mizar" skrev d. 28-05-02 14:34 dette indlæg :
> [...]
software
> til telefonen, men vil dette løse problemet ?
> Hvordan får man opdateret softwaren ? Er det gratis ?

Sjovt... jeg har også tiscali... jeg købte det da det hed worldonline...
og fik et af deres sim-kort... jeg har det samme problem, med at den
sender blanke beskeder... jeg troede det var noget med at jeg havde en
skod mobil...(nokia 3210) jeg laver ikke * foran når jeg skriver blanke
beskeder... og jeg er ved at være godt træt af det når det sker...

http://www.kandu.dk/