Router vs. Switch + kabler
Fra : Proxie

Dato : 28-05-02 14:19

Hej NG

Hvad er den egentlige forskel i mellem en router og switch???
Fordele? Ulemper?

Jeg har en switch nu.
I upload er kablet fra DSL modemet. Kan jeg sætte 2 switche sammen via
Upload? Altså fra DSL modem til Upload på switch#1 og så fra port#1 til
upload på en switch#2.

Hvad med switch og hub combination? (ved udbygning af netværk)

Til sidst.

Hvordan anvender man lige og krydset kabler? Kan ikke huske hvad er til
hvad!

Håber i kan hjælpe

Proxie

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-05-02 15:22

> Hvad er den egentlige forskel i mellem en router og switch???
> Fordele? Ulemper?

De er ikke alternativer til hinanden.

> Jeg har en switch nu.
> I upload er kablet fra DSL modemet. Kan jeg sætte 2 switche sammen via
> Upload? Altså fra DSL modem til Upload på switch#1 og så fra port#1 til
> upload på en switch#2.

Det hedder en "Uplink"-port.

> Hvad med switch og hub combination? (ved udbygning af netværk)
> Hvordan anvender man lige og krydset kabler? Kan ikke huske hvad er til
> hvad!

Alle dine svar finder du på www.net-faq.dk

mvh
Kim Jensen