Hjul til surfcasting
Fra : Christian Sønderup

Dato : 28-05-02 13:26

Hej gutter

Jeg har hørt noget om at multiplikator hjul skulle være godt når man
surfcaster.

Hvilke slags multiplikatorhjul skal jeg gå efter ?

Christian

Fra : Anders og Berit

Dato : 28-05-02 16:33

Hej Christian.

Jeg synes at du skal tage dig tid til at læse her:
http://www.dansksurfcastingklub.dk

Der får du en masse information om emnet.

Mvh
Anders

Fra : poelse

Dato : 29-05-02 20:29

Du skal gå efter et hjul UDEN linefører, da linføreren ikke kan holde
(følge med) til de kræfter der bliver udløst. Jeg mener ABU har lavet et
ambassadeur 7000 eller et der ligner uden linefører specielt til
surfcasting. Jeg har set sådan et hos Hvidovre Sport for et par år
siden.

Håber det kan være en hjælp.

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Bach

Dato : 30-05-02 00:32

Hej Christian
Jeg bruger selv en Ambassadeur 7000 hvor lineføreren er afmonteret.
Det virker udmærket.
mvh.
Henrik Bach

Fra : Anders og Berit

Dato : 30-05-02 10:01

Og i øvrigt kan lineføreren godt holde til det, men det går ud over
kastelængden. Og hvorfor så stort et hjul som 7000. De mindre 6000 er store
nok til fiskeriet herhjemme.

Mvh
Anders