Omgå tdc's port 25 lukning
Fra : Søren Sømand

Dato : 28-05-02 10:19

Hej NG.
Er der en der ved hvordan man omgår TDC's lukning af post port 25 og news
port 119 ?
Mvh.
Søren Sømand

Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 28-05-02 10:24

"Søren Sømand" <annette.skovby@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
> Er der en der ved hvordan man omgår TDC's lukning af post port 25 og news
> port 119 ?

Brug en anden port?!
Hvis det er mail på port 25 du vil have igennem, er der en work-around til
det, men jeg mindes ikke at have set noget om det på port 119. Og jeg tror
ikke man sådan lige kan omgå TDCs spærring af port 119 - medmindre man
skifter til et af deres produkter hvor der er åbnet op for det...

Jesper

Fra : Steen Suder

Dato : 28-05-02 10:33

On Tue, 28 May 2002 11:19:25 +0200, Søren Sømand wrote:

> Hej NG.
> Er der en der ved hvordan man omgår TDC's lukning af post port 25 og
> news port 119 ?

Brug deres MX backup.
Jeg har gjort således:
<http://www.dk-hostmaster.dk/perl/Resolve.pl?ip=&host=pardus.dk&ns=&axfr=on&lang=da>

Det virker fint og så har man da en gratis backup

--
Steen

Fra : Morten Grouleff

Dato : 28-05-02 21:32

Steen Suder <sfs_news@suder.dk> writes:

> Brug deres MX backup.
>
> Det virker fint og så har man da en gratis backup

Ja, det er faktisk meget bedre end kun at have åbent til port 25: Når
linien er nede, hvilket desværre sker oftere end man kunne ønske sig,
kommer posten frem alligevel, kort efter at linien kommer op igen. Og
ligeledes når man i nogle timer lukker ens maskine, f.eks. for at
opgradere noget i den.

Jeg er godt tilfreds med det system. Og med Teledanmark Bredbånd i
almindelighed.
--
Morten Grouleff.

Fra : Anders Bystrup

Dato : 29-05-02 09:49

jeg overvejer at blive cybercity kunde - har de også lukket 25 og har de et
lignende system??

Anders

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-05-02 10:02

Anders Bystrup wrote:

> jeg overvejer at blive cybercity kunde - har de også lukket 25 og har de
> et lignende system??

Nej, Cybercity har ikke lukket 25 - og de har svjv ikke et backup-MX system.

/Rasmus

Beware of programmers who carry screwdrivers

Fra : Anders Bystrup

Dato : 29-05-02 15:14

> Nej, Cybercity har ikke lukket 25 - og de har svjv ikke et backup-MX
system.

Ok - så gælder det om at få lavet en stabil server.....
er der nogen gratis tjenester der tilbyder MX backup?

Anders

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-05-02 18:19

Anders Bystrup wrote:

> system.
>
> Ok - så gælder det om at få lavet en stabil server.....
> er der nogen gratis tjenester der tilbyder MX backup?

Som Kasper påpeger, har Cybercity også lukket for port 25 og tilbyder
backup-MX; jeg har blot læst forkert.

Medmindre det selvfølgelig er en erhverv - de har nemlig port 25 åben.

/Rasmus

May the smurf be with you... Always.
-- Obi-Smurf Kenobi

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 29-05-02 21:01

It seems Rasmus Bøg Hansen wrote:
> Som Kasper påpeger, har Cybercity også lukket for port 25 og tilbyder
> backup-MX; jeg har blot læst forkert.
>
> Medmindre det selvfølgelig er en erhverv - de har nemlig port 25 åben.

Beklager at faq'et ikke helt afspejler den virkelig verden, men der er
_ikke_ port 25 filter for hverken private eller erhvers kunder i CC's
netværk.

--
Kasper Mejlgaard, som arbejder for CC

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 29-05-02 15:58

It seems Rasmus Bøg Hansen wrote:
> Nej, Cybercity har ikke lukket 25 - og de har svjv ikke et backup-MX system.

Der er og har altid været back-up MX mulighed for CC ADSL kunder. Se eventuelt
hvordan det anvendes på:

<http://www.cybercity.dk/privat/support/teknisk_faq/adsl_faq/>

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-05-02 18:17

Kasper Mejlgaard wrote:

> Der er og har altid været back-up MX mulighed for CC ADSL kunder. Se
> eventuelt hvordan det anvendes på:
>
> <http://www.cybercity.dk/privat/support/teknisk_faq/adsl_faq/>

Ups, undskyld. Jeg har læst forkert - der er åbenbart alligevel en forskel
på erhverv og privat...

/Rasmus

I'm a bastard. I have absolutely no clue why people can ever think
otherwise. Yet they do. People think I'm a nice guy, and the fact is
that I'm a scheming, conniving bastard who doesn't care for any hurt
feelings or lost hours of work if it just results in what I consider
to be a better system.
- Linus Torvalds

Fra : Brian Søgård Jensen

Dato : 28-05-02 21:52

Man kunne selvfølgelig også bare vælge at bruge port 26 istedet for :)
Og så rederigere alt trafik fra port 26 -> 25

port 26 bliver alligevel ikke brugt til noget =)

- Brian Søgård Jensen

Fra : Steen Suder

Dato : 28-05-02 23:22

On Tue, 28 May 2002 22:51:58 +0200, Brian Søgård Jensen wrote:

> Man kunne selvfølgelig også bare vælge at bruge port 26 istedet for :)
> Og så rederigere alt trafik fra port 26 -> 25
>
> port 26 bliver alligevel ikke brugt til noget =)

Hvordan vil du få det propageret ud til de mailservere du evt. modtager
mail fra? De henvender sig formodentligvis til din port 25... men den er
jo lukket udefra.

<KLIP>

--
Steen

Fra : Brian Søgård Jensen

Dato : 31-05-02 21:51

"Steen Suder" <sfs_news@suder.dk> wrote in message

> Hvordan vil du få det propageret ud til de mailservere du evt. modtager
> mail fra? De henvender sig formodentligvis til din port 25... men den er
> jo lukket udefra.

Er fuldstændig ligegyldigt..
Jeg selv benytter mig af overstående løsning, og har intet problem med at
modtage mails.. De kan jo godt kommunikere med min port 25 hvis de går
igennem backup-mx.post.tele.dk, som er det relay man skal definere til sin
domain dns som sekundær MX, for at mail virker..

Så løsningen er i sig selv udemærket.. Eller dvs. den virker ihvertfald som
den skal..

- Brian Søgård Jense