forskellige typer
Fra : Torben Møller-nielse~

Dato : 28-05-02 10:05

Jeg har ikke været i denne nyhedsgruppe så længe, og er lidt i tvivl om,
hvorvidt jeg gider at blive ved med at læse her. Men ind imellem kommer
der da nogle guldkorn, så jeg fortsætter nok lidt endnu.
Det har slået mig, at indlæggene groft kan deles op i tre typer.
1. Dem som betragter hunden som et husdyr, der selvfølgelig skal
behandles ordentligt, men kende sin plads i hierakiet. Ofte er det folk
med brugshunde, som har anskaffet sig dem med et bestemt formål, fx.
jagt, agility, vagthund osv.
2. Dem som betragter hunden som en del af familien, ja nogle gange endda
som et barn, og hvor hunden er et ligeværdigt medlem.
3. Dem som leder efter et praktisk råd, til et specifikt problem.
Megen af den polemik, som opstår i denne NG kommer nok fra, at gruppe 1
og gruppe 2 kommunikerer på vidt forskellige måder, og også her
forskellige behov for at meddele sig omkring hunde og deres adfærd. Og
det går helt galt, hvis én fra en gruppe kommenterer et indlæg i en
anden gruppe. Der kommunikeres simpelthen ud fra helt forskellige
præmisser og følelser. Der er ikke så meget at gøre ved det, og jeg vil
absolut ikke foreslå, at man ikke kommunikerer med andre grupper end den
man selv tilhører. Men jeg vil dog i det mindste foreslå, at inden man
farer i tastaturet, så prøver at tænke lidt over, om man nu hører til
den ene eller den anden gruppe, og hvordan ens svar eventuelt vil blive
opfattet. Der er ikke nogen, der ved at skrive et indlæg på internettet,
der kan eller skal omvende andre til deres måde at tænke på. Det kan
ikke lade sig gøre, når man står ansigt til ansigt, og da langt mindre i
et medie som dette.
Så, nu kom det ud.
Torben

Fra : René Løweneck

Dato : 28-05-02 12:14

Torben Møller-nielsen <topper@jubiipost.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c8c7d46fbb70bf2ef435428478a4f64a.85604@mygate.mailgate.org.

[Snip]
>bla-bla-bla......
[Snip]

....... og så er der statistikerne, der er de værste

Fra : Annemone

Dato : 30-05-02 06:41

Helt så firkantet, vil jeg ikke lige sætte det op, men ka` godt følge hvad
du, Torben mener.
Der er meget stor holdningsforskælle her.

Ena.

Fra : Louise Kragh

Dato : 30-05-02 16:46

som der er alle andre steder, indenfor alle andre emner
mvh
louise

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 30-05-02 09:52

Hej Torben og de få andre reflekterende personer på NG

Meget god observation - men det er jo også netop noget at det der gør det
interessant.
Viden og forståelse opstår ved brydninger mellem demokratiske debattører, og
vi kan jo alle
sammen lærer en masse af hinanden på trods af holdningsforskellene eller
måske på grund
af dem!

Mvh
Kim