VPN spørgsmål
Fra : mengo

Dato : 28-05-02 08:33

Jeg er ved at oprette en vpn forbindelse med check.point programmet, og det
virker også fint nok

Men under installationen kan man vælge med desktop serurity or without!!
Hvori ligger forskellen??

Er det virkeligt nødvendigt at oprette alle brugere på DC'en, selvom de i
princippet ikke skal have lov til andet end at tilgå en bestemt mappe?

Er der nogen der evt. har et link hvor jeg kan læse lidt om ovenstående, da
jeg er lidt newbie???

Plz to help
Michael

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-05-02 08:41

mengo wrote:
> Men under installationen kan man vælge med desktop serurity or without!!
> Hvori ligger forskellen??

En personlig firewall eller ej.

Denne personlige firewall kan styres fra centralt hold, hvis du kører
med NG.

> Er det virkeligt nødvendigt at oprette alle brugere på DC'en, selvom de i
> princippet ikke skal have lov til andet end at tilgå en bestemt mappe?

Nej.

Det er jo et windows spørgsmål :)

> Er der nogen der evt. har et link hvor jeg kan læse lidt om ovenstående, da
> jeg er lidt newbie???

En newbie der sætter en firewall og VPN op, lyder ikke godt :)

prøv www.checkpoint.com, deres vidensdatabase er udmærket.