Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Zoom
Fra : tuborg

Dato : 28-05-02 07:19

Hej i Gruppen

Er der en der kan anbefale et godt program der
kan zoome ind på en del af et billede og derefter
gøre denne del skarpere, så man kan læse et skilt eller
en tekst?

Tuborg

Fra : itgrafen

Dato : 28-05-02 07:55

"tuborg" skrev d. 28-05-02 07:19 dette indlæg :
> [...]
> kan zoome ind på en del af et billede og derefter
> gøre denne del skarpere, så man kan læse et skilt eller

Hej Tuborg

der kan sikkert vælges flere programmer, men skulle jeg selv lave det du
beskriver, ville jeg vælge Adobe Photoshop.
det har nogle temmelig gode filtre til at gøre billeder skarpere, du har
også muligheden for at øge pixelmægden med programmet. jeg kender
selvfølgeligt ikke dit råmateriale, men kan forestille mig at det måske
kunne være en fordel at kunne øge pixelmængden samtidig med skarpheden,
for at få det bedst mulige resultat ud af det.

venlig hilsen
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-05-02 14:45

"tuborg" skrev
> Er der en der kan anbefale et godt program der
> kan zoome ind på en del af et billede og derefter
> gøre denne del skarpere, så man kan læse et skilt eller
> en tekst?

Jeg er bange for, at du tænker på "Hollywood-effekten"
Der findes ikke programmer der kan fremtrylle detaljer,
som ikke allerede findes i optagelsen.
Den sjoveste Hollywood-effekt, jeg har set endnu, var da
filmens edb-nørd fjernede en genstand på billedet, for
at se personen, der gemte sig bagved.
Den kunne selv min kone gennemskue...

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk