MS Windows
briani 27239
ram og Win ME
Fra : Futte

Dato : 28-05-02 03:46

Hej

Jeg vil lige høre om der er nogle der kender om der er kommet en fix til ME
det var noget med at ME ikke ville fri give ram så den løb tør for hukomelse

KH

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-05-02 09:05

RAM problemet i Windows Me har med det at have over 512MB RAM at gøre,
ikke at frigive RAM. Du kan dog køre nogle programmer som "lækker" RAM
så ikke alt bliver frigjort. Dette fixes med en genstart og en
eventuel opgradering af det pågældende program.
Derudover er der kommet en masse opgraderinger til Win Me. Følg linket
til Windows update i din Start menu.

Fra : ASKF

Dato : 28-05-02 14:32

Jens Peter Karlsen ytrede sig i
<j0e6fuk8nlhaddhpdp49b77kifhe37emia@4ax.com> med dette:

> [...]
>så ikke alt bliver frigjort. Dette fixes med en genstart og en
>eventuel opgradering af det pågældende program.

Cacheman kan klare at optimere RAM håndteringen, så det er ikke
nødvendigt med en genstart. Angiveligt skulle den også kunne fikse
problemer med for meget RAM i Win9x serien de reklamerer nemlig med
"Cacheman also corrects generic problems on systems with more than 512MB
of RAM."
<http://www.outertech.com/product.php?product=3&PHPSESSID=109640f50a6e2ada2d3c3e8504018596>
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-05-02 14:29

Det sidste er korrekt men det kan man ligesågodt selv gøre ved lige at
indsætte en enkelt linie i system.ini. Det første skal du ikke tro på.
De hævder at der går længere tid imellem at man skal restarte men
helbrede problemet kan de ikke.

Fra : ASKF

Dato : 29-05-02 15:22

Jens Peter Karlsen ytrede sig i
<6hl9fu0gtrveqj4scqdtgrnp8bhr5iva3v@4ax.com> med dette:

>Det sidste er korrekt men det kan man ligesågodt selv gøre ved lige at
>indsætte en enkelt linie i system.ini.

Det gælder jo for de fleste tweek-utilities, og grunden til at der kan
tjenes penge på disse utilities er at flertallet af brugerne ikke aner
hvordan eller hvor.
Jeg foretrækker selv at benytte reg filer til de ændringer jeg
foretager, det gør det let at ændre på div. parametre, men dog knap så
overskueligt.

>Det første skal du ikke tro på.
>De hævder at der går længere tid imellem at man skal restarte men
>helbrede problemet kan de ikke.

Selvfølgelig kan de ikke helt fjerne problemet da det ligger i selve
systemdesignet, men det er helt korrekt at det afhjælper problemet i vid
omfang. Programet har hjulpet en del eDonkey2000 brugere da der var
nogle versioner som havde et stort ram leak problem på Win9x, istedet
for en daglig reboot, som minimum, kunne de vente flere dage med dette.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 01-06-02 11:16

Jeg har rigtig gode erfaringer med cacheman...
Min Me ville aldrig slippe hukommelsen når et program blev lukket ned...
Det har cacheman hjulpet mig mæ...
Tak Cacheman!
;)

Hygge