Flået levende - læs ikke hvis du er i godt~
Fra : Birgitte Krogh

Dato : 27-05-02 23:18

Hej gruppe.

Jeg så det, og det var frygteligt. Og jeg må lige have læsset af, for
kæresten udvandrede decideret, fordi han ikke ville se/høre det.
Jo, hunde blev flået levende, og katte blev kvalt. Og pisseirriteret
(undskyld sproget) på mig selv kunne jeg ikke lade være med at synes, at
kattepelstæpperne faktisk var flotte...

Men hvad der måske er aktuelt for os; een ting er, ikke at købe pels på tøj,
men
hvad med alle de pelsmus og legesager, vi selv køber til vores katte? Kan de
ikke også tænkes...

Der var en kat til allersidst i udsendelsen, der mjavede. Og Herbert kunne
ikke forstå, hvor den lyd kom fra, og løb hele stuen rundt for at finde den
kat, der sagde sådan.

Undskyld jeg gør jer kede af det også, men jeg er ked af det.

Hilsen Birgitte

Fra : Annette Skovbon

Dato : 27-05-02 23:16

Hej,
Aftenens program omkring katte og hundepelse er det mest modbydelige jeg
nogensinde har været vidne til.
Katte som bliver hængt,- skal dø over fem minutter for ikke at beskadige
pelsen.
Hunde som bliver bundet med ståltråd, skåret i skridtet og derefter
flået LEVENDE!
For at den vestlige verden kan have pelskraver på.
Et katteliv, opdræt, og grusom slagtning er to mark værd..
Et andet sted var det sågar kæledyrskatte,- ulovligt indfanget og
slagtet der måtte lade livet for disse perversiteter.

Hvad er det for noget?
Jeg fatter det ikke og kommer nok aldrig til det.
At det er hunde og katte forarger mig som sådan ikke, men de horrible
slagtemetoder gør mig vred, ked af det og dybt frustreret over at sidder
her, helt hjælpeløs.
Kan man gøre noget? - Ud over at holde sig fra alt som tilnærmelsesvis
ligner pels eller skind...?

Det skal lige siges at små nipsfigurer med det alle tror er 'fake'
skind, rent faktisk er lavet af kat. At de 'haler' man ser en jæger har
i hatten, er en kattehale og så videre.
Derudover bliver skindet importeret under mange sjove navne. Vildhund,
som præcist lignede schæfer osv. Producenterne ved godt, at de intet får
solgt hvis der i pelsforretningen står hund eller kat på skiltet og
skjuler dette efter bedste evne.

Jeg synes det er forkasteligt, mydbydeligt og tager megen afstand fra
den slags dyremishandling.

Hvis der sidder nogen derude som har den mindste idé om hvad der kan
gøres, så råb op...For dyrene...

Vh.en meget ked Annette med en frygtelig kvalme.

Fra : Dan

Dato : 27-05-02 23:47

"Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> wrote in message

> [...]
> pelsen.
> Hunde som bliver bundet med ståltråd, skåret i skridtet og derefter
----------
Desværre fik jeg ved et uheld trykket mig ind på programmet, og ja det
splitsekund det tog mig at slukke , fik jeg desværre et billede brændt på
nethinden som jeg nok aldrig vil glemme, 2 katte der er ved blive hængt og
lide en grufuld død.
Jeg kan kun opfordre alle til at bombardere de landes ambasader som blev
nævnt i programmet med emails eller anden henvendelse , med hvad i føler
for den ubegribelige dyremishandling der blev vist.

/ Dan

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 27-05-02 23:58

"Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> writes:

> At de 'haler' man ser en jæger har
> i hatten, er en kattehale og så videre.

Lige som lystfiskere bruger kattehale til at binde fluer med

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 28-05-02 08:02

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse

> Lige som lystfiskere bruger kattehale til at binde fluer med

Hvad mener du???
Min mand er ivrig lystfisker og fluebinder, men det katteuld han binder
fluer af, har vores egne katte leveret ved at blive børstet - til deres
store fornøjelse. (se evt. mit indlæg på Dekatten - "Fisk spiser katte".
Man kan købe haremasker, polarrævehaler og meget andet fluebindingsgrej, men
sq da ikke kattehaler?!

Mvh. Else.

Fra : Annette Skovbon

Dato : 28-05-02 08:24

> Man kan købe haremasker, polarrævehaler og meget andet fluebindingsgrej, men
> sq da ikke kattehaler?!
Polarrævehaler siger du,- så du udsendelsen? om finracoon,- finsk
vaskebjørn var et af dæknavnene for hund.
De kattehaler vi så, for enden af nøgleringe kunne du med garanti ikke
skelne fra polarrævehaler. - Desuden er det jo tusindfold lettere, at
skaffe katte til deres grusomme slagtninger end polarræve.
Du kan nu nok være ret sikker på, at en del af det fluebindingsgrej
under de fine navne er kat.
-Det skal lige siges at flere fra selve pelseindustrien ikke kunne se
forskel på den 'rigtige' vare og så på katte og hundeskindende, da de
var forarbejdede.

Vh. Annette

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-05-02 09:40

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk> writes:

> "Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du???

At du faktisk kan købe en kattehale til at binde fluer med...
Var ansat et sted hvor de også solgte fiskegrej..

> [...]
> Man kan købe haremasker, polarrævehaler og meget andet fluebindingsgrej, men

Det kalder de dem jo heller ikke... Din mand er jo bare så heldig at
han kan få dobbelt glæde af fældesæsonen. Og det var nu heller ikke
ment som et angreb på lystfiskere...

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 28-05-02 08:58

> Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> skrev i en meddelelse
> Det skal lige siges at små nipsfigurer med det alle tror er 'fake'
> skind, rent faktisk er lavet af kat...

jeg så ikke programmet, og jeg er sikker på jeg ville have haft traumer
for livstid hvis jeg gjorde .. MEN - jeg vil gerne høre, om det du siger
med nipsfigurer som er lavet af katteskind .. Er det noget man kan få
beviser for ? var det i udsendelsen ? Det er dem, som man køber på fx.
markeder og hvor man også kan få fx. hunde og ugler i samme serie ??

Jeg samler faktisk på disse katte ( jeg samler selvfølgelig på alle
slags katte-ting ! ) men hvis det, du fortæller virkelig er sandt, har
jeg naturligvis købt min SIDSTE af dem !!

Jeg håber nogle af jer kan be- eller afkræfte denne påstand .. På
forhånd tak

Knus fra Pia ( som har fået det dårligt bare af at læse jeres mails ..
godt jeg ikke så programmet !! )

Pia@lihme.com
New Photoalbum :
http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-05-02 09:06

"Pia Lihme Petersen" <Pia@Lihme.com> wrote in message

> [...]
> jeg naturligvis købt min SIDSTE af dem !!
>
> Jeg håber nogle af jer kan be- eller afkræfte denne påstand .. På

hej pia....
de sagde faktisk at de nipskatte og lignende er lavet af katteskind..... men
om de alle er lavet af katteskind eller om nogle af dem også er kanin eller
hundeskind vides jo ikke med sikkerhed..... men faktum er at de er lavet af
skind..... og prisen på den viser jo unægteligt at det er billig skind......
jeg mener at et sted solgte de katteskind til kun 3 d-mark pr skind... de
opdrættede vist selv kattene...
et andet sted tog kattefangere ud og fangede kælekatte i omegnen for at
levere dem på slagteriet.....

det billede der gik rent ind hos mig var et billede af de sidste tre katte i
buret... de to af dem lå meget tæt ( en cremefarvet og en sort med store
gule øjne)... den cremefarvede lå og krammede den sorte med opspilede
øjne..... jeg er sikker på at de var helt klar over at det var dem der
skulle dræbes som den næste ((((((((

mht nipstingene... de viste vitterligt hos en grossist hvor de havde spurgt
efter katteskind, disse små nipsgenstande, haler som nøgleringe og andre
ting som skulle være af katteskind..... skræmmende(
--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Annette Skovbon

Dato : 28-05-02 11:51

Hej Pia

> med nipsfigurer som er lavet af katteskind .. Er det noget man kan få
> beviser for ? var det i udsendelsen ? Det er dem, som man køber på fx.
> markeder og hvor man også kan få fx. hunde og ugler i samme serie ??
Dem de i udsendelsen viste, var fra en pelsmesse i Frankfurt.
Det var små katte i alle størrelser siddende i kurve,- ganske som de
dejlige levende mislinger gør herhjemme på billeder. De 'dissekerede' en
af dem og fandt frem til at indmaden enten var lavet af papmaché eller
syntetisk fremstillet og at det bløde ydre var rigtig kat.
Jeg ved ikke om man kan få dem på markeder herhjemme, men jeg tror det,-
for det er jo en god måde for disse syge personligheder, at bruge de
sidste pelsrester til,- at lave den slags og sælge det videre til
forbrugere som er intetanende.

> Jeg samler faktisk på disse katte ( jeg samler selvfølgelig på alle
> slags katte-ting ! ) men hvis det, du fortæller virkelig er sandt, har
> jeg naturligvis købt min SIDSTE af dem !!
Det er for mig svært at dømme, men jeg ville personligt nok ikke købe
dem.

Venlig hilsen Annette

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-05-02 12:39

Hej alle

Jeg optog med vilje ikke udsendelsen. Jeg så en bid af én for nogle år siden
fra kinesiske køkkener. Her så jeg en kat blive smidt levende i kogende
vand, hevet op igen og pelset. Rædselsfuldt. Så lå den der på gulvet og jeg
troede jo den var død - og så glippede den med øjnene... Det var det værste
af en lang række grueligheder, som jeg _aldrig_ har glemt - så jeg skulle
ikke nyde noget i går...
Det er ikke det at de spiser katte og hunde eller bruger pelsen bagefter.
Jeg er ikke selv vegetar, og en lille gris er vel egentlig lige så sød som
en lille hund. Men dyrene skal f..... g..... behandles ordentligt og slagtes
humant! Puha!
Nå, men sidst vi havde diskussionen oppe her i gruppen var der én der lagde
et link til en tysk side, hvor der var en liste over nogle af de navne,
katte og hundepels blev solgt under. Jeg oversatte en så godt jeg kunne og
gemte den. Så here goes:
Asiatisk ulv = Schäferhund
CORSAK - ræv = Tamhund
GAEWOLF =Tamhund
Vildhund = Tamhund
Asiatisk vaskebjørn = Tamhund
LIPI = Huskat
GENOTTE = Huskat

Desværre er der nok en masse andre betegnelser, måske nogle andre i DK,
men..
UF, altså
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Kate

Dato : 28-05-02 20:21

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@mac.com> wrote in

> Det er ikke det at de spiser katte og
> hunde eller bruger pelsen bagefter. Jeg er ikke selv vegetar, og
> en lille gris er vel egentlig lige så sød som en lille hund. Men

Nej, jeg har det på samme måde. Nu er jeg jo ivrig fortaler for
kaniner også og stort set alle synes det er sjovt at fortælle mig
hvor godt de smager hvilket jeg faktisk godt ved for jeg har spist
kaninsteg. Jeg har heller intet i mod at man spiser eller bruger
pelsen fra vores kæledyr, men uanset om det er en kat, kanin eller
gris, ja sågar rotte, så skal den behandles ordentligt og slagtes på
en human og god måde.
Jeg så ikke udsendelsen af to årsager, den ene er at det er for sent
for mig (og jeg har bevist ikke valgt at ha' video) og den anden er
at jeg ved jeg ville blive syg, jeg kan slet ikke se sådan nogle
udsendelser, jeg så heller ikke Rapporten da de viste
hestetransporter.

Kate

Fra : E.N.

Dato : 28-05-02 10:50

Det skandaløse kattemishandling er vanskeligt at dæmme op imod - så længe
der er ivrige købere til katteskindene. De uetiske aflivningsmetoder
benyttes i en lang række lande på kloden. Forsker og filmfotograf, Manfred
Karremann, der står bag de dokumentariske optagelser, og grundlægger af
www.animalnetwork.de, har benyttet sig af den mest virksomme metode:
Påvirkning gennem medierne, - så f o r b r u g e r n e begynder at tænke!

Med venlig hilsen
Erling Nielsen
Reersø

Fra : Birgitte

Dato : 27-05-02 23:33

Puha....jeg har slet ikke ord der kan beskrive hvad jeg følte, da jeg så
udsendelsen.
Men faktisk skulle man tvinges til at se udsendelsen, det gjorde mig
klogere, og i fremtiden vil jeg med sikkerhed sørge for at få en udførlig
beskrivelse af, hvad mine skindvare er fremstillet af.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : nitsen

Dato : 28-05-02 06:10

"Birgitte Krogh" <birgitte.krogh@get2net.dk> skrev

>Og pisseirriteret (undskyld sproget) på mig selv kunne jeg ikke lade være
med at synes, at
> kattepelstæpperne faktisk var flotte...

Jamen de er jo flotte - det er heller ikke det at man laver beklædning og
andet af skind der hidser mig op, men opfostrings og slagtemetoder der kan
få min urin på kogepunktet.

> [...]
> men
> hvad med alle de pelsmus og legesager, vi selv køber til vores katte? Kan

Tjah - vi kan jo ikke være sikre på at det er kaninpels som der påstås og at
disse kaniner ikke har været udsat for samme slags mishandling - et er
sikkert - legetøjet er fremstillet af rester fra pelsindustrien såååå §;-(

> Undskyld jeg gør jer kede af det også, men jeg er ked af det.

Jamen det er OK - jeg så bevidst ikke udsendelsen i aftes, eftersom jeg for
nogen tid siden så en lignende der gav mig kvalme i lang tid efter. Her i
huset kastede manden og jeg os over fjernbetjeningen for at zappe væk i en
fart - vi havde den anden udsendelse i rigelig frisk erindring.

Mvh

Anita der dagligt "går med pels" - men altid pels med puls og Frode der
elsker at være mors pels.

Fra : Maria Humle

Dato : 28-05-02 12:25

De to små katte som holdte om hinanden og var udmærket klare over deres
skæbne.........det er ude af min forstand!Husk på det ikke kun er pelsen
de bruger men også skindet, til handsker, golfhandsker og meget mere!
Lad vær med at købe ægte skind og pels, der er intet i vejen med
syntetiske ting. Om de så var blevet "slagtet ordentligt" så er der
ingen grund til at der er nogle dyr der lider den skæbne at blive
en del af vores liv som dumme unødige matrielle ting!

Fra : Kenneth Pihl

Dato : 29-05-02 02:33

--
Webhoteller fra kr. 6,- pr. måned
Heegaard & Partner
"Maria Humle" <mariamille15@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ingen grund til at der er nogle dyr der lider den skæbne at blive
> en del af vores liv som dumme unødige matrielle ting!

Det var tydeligt at de to katte viste hvad der skulle ske. De havde jo set
alle de andre katte dø så grufuld en død. Netop billedet af den sorte mis,
der stirrer stift på løkken der er på vej over dens hoved, mens den
cremefarvede "holder" på den med sin pote. Ja det virkede næsten som om den
cremefarvede ikke ville slippe den sorte.

Billedet har siddet fast på min nethinde hele dagen, og jeg græd i går da
jeg så udsendelsen - netop den scene udløste tårene. Jeg er fuld af harme og
vrede, og har lyst til at udsætte disse onde mennesker for samme skæbne. Jeg
græder stadig lidt ind imellem, og kan ikke blive enig med mig selv om det
var godt eller skidt jeg så udsendelsen. Sikkert godt fordi jeg blev oplyst,
men skidt fordi jeg nu er en mærket mand!

Kenneth

Fra : Trine Piltoft

Dato : 28-05-02 18:18

Jeg så også programmet :0(

> Netop billedet af den sorte mis, der stirrer
> stift på løkken der er på vej over dens hoved,
> mens den> cremefarvede "holder" på den med sin
> pote. Ja det virkede næsten som om den
> cremefarvede ikke ville slippe den sorte.

Og lige netop dette billede har også siddet på min nethinde hele dagen
- ikke nok med at jeg græd under stort set hele udsendelsen igår, og
bagefter, men hver gang jeg har tænkt på det idag, så har jeg mærket
tårene presse sig på.

Egentligt er jeg ikke engang rasende - tværtimod føler jeg en form for
afmagt over for det, fordi det var værre end noget jeg nogensinde
kunne have forestillet mig, og jeg ved ikke hvad man kan gøre for at
stoppe det.

Jeg har netop hørt i nyhederne, at Dansk Kennel Klub vil forsøge at
ulovliggøre import af den slag skind i Danmark - mon ikke det var
noget for Felis Danica at følge trop?

Med sørgmodige hilsner Trine P.

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 29-05-02 08:59

Kenneth Pihl skrev i meddelelsen ...

> [...]
>cremefarvede "holder" på den med sin pote. Ja det virkede næsten som om den
>cremefarvede ikke ville slippe den sorte.

Og det var lige før den scene, efter at de havde prøvet een gang at fange
katten med løkken, at jeg zappede væk, for det kunne jeg ikke se på - netop
fordi de bare lå der og ventede på, at de skulle dø...

Triste hilsner Birgitte

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 28-05-02 14:53

Jeg så ikke programmet, og det er jeg glad for.
Ikke at jeg ønsker at være totalt uvidende om hva der foregår i verden, men
at læse den her tråd er nok for mig.

Føj for den lede, hvor er der mange modbydelige mennesker der foretager
modbydelige handlinger, jeg håber at de i deres næste liv får den behandling
selv.

Hilsen Nina
Tender Tribes

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 28-05-02 20:42

Jeg så heller ikke programmet - kan bare ikke se sådan noget, uden at blive
ødelagt langt ind i hjertet.
Men efter hvad i beskriver, så har jeg set en hjemmeside (for længe siden)
med nøjagtigt de samme ting Vil tro at den hjemmeside hænger sammen med
det program, for kan huske (desværre alt for godt) de katte som klamrede sig
til hinanden, den hund som blev skåret i og så måtte bløde til sin død
Der var så mange ækle billeder og jeg stortudede over dem.

Hvor ville jeg ønske at jeg bare 1 dag, kunne få lov at være den som
bestemte ALT.
Hvor var der meget jeg skulle nå.......

Hilsen
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 28-05-02 20:53

Sender lige et link til den side, som omhandler dette emne
http://www.alledyrsfrihed.dk/

Advarsel: Der er uhyggelige billeder fra programmet

På denne side forsøger de at hjælpe de stakkels dyr.

Hilsen
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Flemming

Dato : 29-05-02 22:17

Hej, ja det er forfærdeligt, men nu skal vi jo ikke kun mene, at det er
forfærdeligt, fordi det sker for hunde og katte. Det er forfærdeligt, uanset
hvilke dyr det sker for. Jeg mindes en udsendelse, jeg har set engang, hvor
gæs fik plukket fjer af sig i levende live, for at vi kan få dun i vore
dyner. De skreg, og lagde sig i et hjørne ovenpå hinanden, så de nederste
døde. Fra Frankrig så man, hvordan man tvangsfodrer gæs, bare fordi
gåselever er en delikatesse. Man stak et rør ned i halsen på dem, og fyldte
så mad i dem, så de næsten ikke kunne gå, og røret forårsagede blødninger i
halsen. Vi sku´skamme os, at vi som såkaldte intilligente væsner kan finde
på at behandle vores dyr på den måde.

Hej fra fsh@esenet.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 29-05-02 23:59

in article 3cf5452a$0$78779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Flemming at
fshng@esenet.dk wrote on 29/05/02 23:16:

> [...]
> halsen. Vi sku´skamme os, at vi som såkaldte intilligente væsner kan finde

Ja, og på den måde udvikler de fedtlever - det er det, der er så "delikat"
Bvadr! Der er også historien med sødmælkskalvene (de opfostres andre steder
i Europa, men kødet kan fås på restauranter her). Man forhindrer at de
bevæger sig og lader dem leve af mælk _alt_ for længe, fordi de så får et
fint lyst kød - til gengæld har de konstant diarré hele deres korte liv og
er fejlernærede.
Begge dele er "delikatesser" jeg går meget langt udenom. Uf...