Hvordan man giver en kat en tablet!
Fra : Lille mig

Dato : 27-05-02 23:03

Hejsa.
I dag da vi havde Buster til dyrlæge fik vi denne lille historie med hjem
sammen med de piller vi skal give den de næste 10 dage. Den er en sjov lille
joke.
KH Helle

Tag katten op og vug den i venstre arms albuebøjning som man holder et
spædbarn. Anbring venstre hånds langemand og tommeltot på hver sin side af
kattens mund og tryk let på kinderne og hold hovedet lodret mens man holder
tabletten med højre hånd. Når katten åbner mundenm puttes tabletten ind på
tungeroden. Luk munden på katten og lad den synke tabletten.

Saml tabletten op fra gulvet og katten op bag fra sofaen, vug katten i
venstre armbøjning og gentag proceduren.

Hent katten fra soveværelset og smid den våde tablet bort.

Tag en ny tablet fra blisterpakken, hold katten i venstre armbøjning, idet
man holder godt fast om bagbenene med venstre hånd. Tving kattens kæber op
og skub tabletten ind på tungeroden med højre hånds langemand. Hold kattens
mund lukket og tæl til 10.

Saml tabletten op fra guldfiskeakvariet og hent katten ned fra toppen af
garderobeskabet. Kald ægtefællen ind fra haven.

Knæl ned på gulvet med katten i klemme mellem knæene, idet man holder fast i
for- og bagben. Ignorer kattens jamren. Få ægtefællen til at holde godt fast
omkring kattens hoved, mens en trælineal tvinges ind i munden. Kast
tabletten under linealen og gnub kattens hals grundigt.

Fjern katten fra gardinstangen og tag en ny tablet fra pakken. Lav et notat
om at købe en ny lineal og at få gardinerne repareret. Saml nipsgenstande
fra vindueskammen sammen for at lime dem sammen senere.

Svøb katten ind i et stort håndklæde og få ægtefællen til at lægge sig på
katten med kun dets hovedd synligt under armhulen. Anbring tabletten i enden
af et sugerør og tving kattens mund åben med en blyant og pust i sugerøret.

Kontroller etiketten på tabletterne for at sikre, at de ikke indeholder
stoffer, der er giftige for mennesker. Drik et glas vand for at fjerne den
dårlige smag. Put et plaster på ægtefællens håndled og fjern blod fra
gulvtæppet ned koldt vand og sæbe.

Hent katten hjem fra naboens skur. Tag en ny tablet. Anbring katten i et
skab og luk lågen, så kun kattens hoved er udenfor. Tving munden åben med en
teske og skyd tabletten ned i kattens hals med en elastik.

Hent en skruetrækker fra garagen og sæt lågens hængsler på igen. Læg et kold
kompres på kinden og kontroller hvornår du har fået den sidste
stivkrampevaccination. Læg T-shirten til vask og hent en ny i soveværelset.

Ring til brandvæsnet og bed dem komme og hente katten ned fra træet på den
anden side af vejen. Sig undskyld til naboen, der kørte ind i hækken, da han
forsøgte at undgå at ramme katten. Tag den sidste tablet i pakken.

Bind kattens forben sammen med bagbenene med en tørresnor og bind dem tæt
ind til benet på spisebordet. Hent havehandskerne fra skuret. Tving kattens
mund åben med en el skruenøgle. Skub tabletten ned i munden efterfulgt af et
stykke oksefillet. Hold kattens hoved lodret og hæld en halv liter vand ned
i dens hals for at spule tabletten ned.

Få din partner til at køre dig til skadestuen. Sid roligt mens lægen syer
sårene på fingeren og armen sammen og fjerner resten af tabletten fra det
højre øje. Stop på vejen hjem hos møbelhandleren for at bestille et nyt
bord.

Ring til dyrlægen for at aftale et sygebesøg.

Fra : tonny simonsen

Dato : 02-06-02 04:48

Hej Helle

'Den der kender jeg godt....
Det kan løses hvis man har en kat der er lidt glad for søde
sager/leverpostej eller hvis den bare er lidt dum...
Flødebolle skum, en pille og vupti...
Eller gem en pille i en klump leverpostej (det virker kun 3-4 gange)
alternativet er, og det har vi prøvet, dyrelægen og en masse sprøjter,
6 dage i træk til ca. 125,- pr. gang....
Flødeboller er biliger og resten kan man jo selv med stor fordel
guffe... ;0)
TS

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 02-06-02 21:11

"tonny simonsen" <tonny@simonsen.dk> wrote in message
> [...]
> 6 dage i træk til ca. 125,- pr. gang....
> Flødeboller er biliger og resten kan man jo selv med stor fordel

Hi hi, flødeboller, det har jeg godt nok ikke prøvet endnu, men
dåseleverpostej...Uhm... Phumba kan dårligt vente til jeg har fået låget af
dåsen *G* for slet ikke at tale om at jeg skal bruge "unødig" tid på at
putte en pille i klatten... Men hos os virker det til gengæld HVER gang
Èn klat med pille og en lige bagefter til at "skylle ned med", så er det
overstået. Og tænk at jeg i starten forsøgte med "hold katten og prop pillen
i munden på den"-løsningen først. Det var LIGE ved at gå som beskrevet i
vitsen...

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Lars Dahl

Dato : 02-06-02 23:12

Hej Lisbeth.

Jeg sætter mere og mere pris på, at husets katte ikke er belastet af alt for
megen intelligens *G* Her i huset behøver vi bare at bilde misserne ind at
det er slik - så samler de selv pillen op fra gulvet! (OK, måske hjælper det
lidt at de ved, der følger en osteknas eller et kattekys efter).

Mvh. Lars
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Lisbeth Hviid Jakobsen <ernyoka@hotmail.com> skrev i

Fra : Helle Andersen

Dato : 02-06-02 23:21

"Lars Dahl" <hafk@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> lidt at de ved, der følger en osteknas eller et kattekys efter).

Tja, jeg undskylder det nu blot med, at de er madglade Kesto får
noget homoøpatisk medicin hver dag, for at tage hans "hankatte-
manérer" og hér bruger vi sandwich-metoden: godbid-pille-godbid -
og det virker fremragende - men kun hvis de andre katte er i
nærheden. Så får han nemlig travlt med at sluge det, så de andre ikke
får noget

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Aragorn_DK

Dato : 10-06-02 04:51

Afslutning som en lille krølle på (katte)halen:
Læg tabletten på bordet eller et andet tillokkende sted hvor katten ikke
umiddelbart kan nå den og den er væk næste morgen. *GGGG*
--------------------------------
,,,^..^,,,
Aragorn
http://www.furnituretiger.dk

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 10-06-02 08:10

In article <3d042219$0$217$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Aragorn@welles.dk says...
> Afslutning som en lille krølle på (katte)halen:
> Læg tabletten på bordet eller et andet tillokkende sted hvor katten ikke
> umiddelbart kan nå den og den er væk næste morgen. *GGGG*

Jeg kan se jeg er heldig med Scottie Han skal ha' en kvart tablet, 2
gange dagligt. Han gnasker den glædeligt i sig

--
Jacob Saaby Nielsen