Jeg er også stolt
Fra : Søren Voigt

Dato : 27-05-02 21:46

I søndags tog min rasque bimbollie terrier Garcon og jeg en førstepræmie i
galopspring over 12 parrende kakerlakker.

Tænk sig nu får jeg hvalpecertifikat på at Garcon er kakerlakfast. Ville
lige dele dette med gruppen. Respekt?

Søren Voigt

Fra : Ann K

Dato : 27-05-02 21:55

Jamen sæ'fø'li' giver sådan en præstation respekt! Men for ikke at
ødelægge tendensen med _også_ at have en kritisk røst med i
kommentarene, så vil jeg da lige bebrejde dig at Garcon ikke kan springe
over 13 parrende kakkerlakker

Mvh Ann - og Sif som idag helt alene har åbnet dåsen med _alle_
gufferne... og som derfor ikke har fået aftensmad Dise har "kun"
været Sk***god til agilitytræningen...

Fra : VL

Dato : 27-05-02 22:37

On Mon, 27 May 2002 22:45:55 +0200, "Søren Voigt"
<soren_voigt@msn.com> wrote:

>I søndags tog min rasque bimbollie terrier Garcon og jeg en førstepræmie i
>galopspring over 12 parrende kakerlakker.

Åhh Søren dog,

et rigtigt stort til lykke herfra, det var dog utroligt dejligt at
høre - jeg vil sikkert ligge vågen hele natten og nyde din dejlige
oplevelse med din søde og sikkert højt elskede hundebassemand..

Det må da have været en helt enestående oplevelse, så lad os alle
endelig høre fortsættelsen !

Har du et billede af den kære ?

med potedask - bjæffe og vov-vov hilsen

Verner

Fra : René Løweneck

Dato : 28-05-02 06:39

Søren Voigt <soren_voigt@msn.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cf29b24$0$97293$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> galopspring over 12 parrende kakerlakker.
> Tænk sig nu får jeg hvalpecertifikat på at Garcon er kakerlakfast. Ville

Respekt, mand - respekt ))

René Løweneck
www.loweneck.dk
Fra 0 til opdateret på under 60 sekunder...

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 28-05-02 06:50

Hold da op hvor ville jeg være stolt Søren, og så kakelakker min kunne ikke
klare myrene, hun begyndte at spise dem;))))

Humor make the world goes around;))

BØLGE og RESPEKTTT

Jannie

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-05-02 06:55

"Søren Voigt" <soren_voigt@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
førstepræmie i
> galopspring over 12 parrende kakerlakker.
>
> Tænk sig nu får jeg hvalpecertifikat på at Garcon er kakerlakfast.

Det er da muligt du selv synes at du er ustyrlig morsom .. mig kniber
det lidt at se det morsomme i det du skriver .. din hensigt var
sandsynligvis at gøre grin med div. indlæg hvor folk den sidste tid
har fortalt at de var stolte over deres hunde .. men egentlig synes
jeg din bemærkning langt mere skilter med din egen stupiditet .. OK
det er så dit problem ..det er jo også den letteste sag i verden at
latterliggøre andre .. men jeg synes ikke ligefrem det er klædeligt
...bare min mening

Mvh Ami

Fra : Torben Møller-nielse~

Dato : 28-05-02 08:11

Jeg synes nu, det var ret morsomt..... Der skal da også være plads til
lidt ironi. Hvis man tager sig selv alt for alvorlig, bliver man ret
hurtig meget anstrengende for sine omgivelser.

Så derfor - respekt for kakkelak-springningen, den nye øvelse for folk
og fæ...

Mvh.
Torben

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-05-02 09:07

"Torben Møller-nielsen" <topper@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes nu, det var ret morsomt..... Der skal da også være plads
til
> lidt ironi. Hvis man tager sig selv alt for alvorlig, bliver man ret
> hurtig meget anstrengende for sine omgivelser.

Ja selvfølgelig skal der være plads til ironi ind i mellem og meget
gerne en god portion selvironi men ironien skal ikke have til hensigt
at gøre grin med andres følelser i så udpræget grad som Søren gjorde
.... der var nemlig for mig at se ikke tale om ironi i Sørens indlæg
snarere og spydighed og det bryder jeg mig ikke om

hej fra Ami

Fra : VL

Dato : 28-05-02 09:28

On Tue, 28 May 2002 07:55:04 +0200, "Anne-Marie Prange Madsen"
<ampm@ribe.bynet.dk> wrote:

> din hensigt var
>sandsynligvis at gøre grin med div. indlæg hvor folk den sidste tid
>har fortalt at de var stolte over deres hunde ..

Det er da også helt fint at være stolt over sin hund !

MEN, fortæl det til naboen og familien - det er da totalt ligegyldigt
at fylde denne NG med alt det (for os andre) så ligegyldige pussenusse
skriveri !

Ja, det var så en anden slags mening !

Verner

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-05-02 09:39

"VL" <vl@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ligegyldigt
> at fylde denne NG med alt det (for os andre) så ligegyldige

og *din* mening som du selvfølgelig har lov at have .. men det giver
mig så anledning til at spørge hvad du egentlig forventer en hunde-ng
skal omhandle hvis ikke netop der skal være mulighed for ... og plads
til ... at fortælle om/lufte både triste og glædelige oplevelser samt
problemer, sorger, glæder osv. osv . man har med sin(e) hund(e) ...
Gruppen er for alle og er en hunde-ng som vi alle på en eller anden
måde er med til at holde liv i og hvor der gerne skulle være plads til
os alle .. men ikke på bekostning af andre ... og ikke ved på den ene
eller anden måde at sable andre ned eller bringe indlæg der på en
eller anden måde kan/vil latterliggøre andres indlæg..

hej fra Ami

Fra : Anja R.

Dato : 28-05-02 09:55

> [...]
>
> MEN, fortæl det til naboen og familien - det er da totalt ligegyldigt
> at fylde denne NG med alt det (for os andre) så ligegyldige pussenusse

Det var ikke min hensigt at irritere nogen med mit indlæg "Jeg er også SÅ
stolt".
Jeg ville bare gerne dele min første udstillingsoplevelse med jer andre.
Mit indlæg gik også på at det havde været en dejlig dag for både mennesker
*og* hunde, for ligesom at fortælle de udstillingskritiske (som jeg også
selv var lidt inden) at hundene faktisk, ialtfald i dette tilfælde, nyder
det.

Hvis denne NG kun til drøftelse og diskussion af problemer, beklager jeg
meget.

Venlig hilsen
Anja R.

Se mine hunde på:
http://home19.inet.tele.dk/japanese/

Fra : Ann K

Dato : 28-05-02 10:15

Hejsa.
Anja R skrev:
>Hvis denne NG kun til drøftelse og diskussion af problemer, beklager
jeg
meget.
<> Niks, denne ng er ikke kun til drøftelse af problemer (eller intern
mudderkasting mellem mere eller mindre anonyme debatører ;)
Og netop dét at du var så glad for din hund allerførste gode
(udstillings)resultat er da noget du sagtens kan dele med andre herinde
Det gør man faktisk konstant i katte-ng'en....
Men mon ikke at Søren blev en anelse "provokeret" af hele tre tråde med
næsten samme overskrift? Jeg mener ikke at han var hverken spydig eller
nedladende - tværtimod befriende ironisk... Og det er vel dét som er
vigtigt? Nemlig den (ironiske) distance til alle de fine resultater...
det giver vel "alle de almindelige" hundeejere som også læser
med/skriver i gruppen mod på at blive herinde og evt turde selv at
skrive om nogle af deres oplevelser (gode som dårlige) med deres hunde

Til lykke med din hunds placering

Mvh Ann - der også skrev et "Så stolt" indlæg, lige efter at jeg havde
modtaget en skrattende mobilopringning fra Sønderjylland... Vores
dejlige Lab-x havde netop bestået eksamen i beredskabets
redningshunde.... Og jeg _var_ sq* STOLT!

Fra : Heidi Høegh

Dato : 28-05-02 11:57

VL <vl@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cf33e99.337575@dtext.news.tele.dk...
> [...]
>
> MEN, fortæl det til naboen og familien - det er da totalt ligegyldigt
> at fylde denne NG med alt det (for os andre) så ligegyldige pussenusse

Det er lige præcis sådan en kommentar der bare får denne her hunde ng, til
at komme ned på et meget kedeligt plan. Hvis man ikke må fortælle om hvor
stolt, glad man er for sin hund her, hvor så ? Er det bedre at skrive : Jeg
har losset min hund tre gange i røven, og den hylede og skreg og om lidt får
den en til ? Er det det du vil ha´ vi skal skrive om ?
Undskyld tonen, men det er sgu trist der konstant skal bøvles bare fordi
nogle mennesker tager sig den ret og være stolte over deres hunde, og oven i
købet tillade sig og skrive om det !

Heidi Høegh

Heidi Høegh

Fra : Louise Kragh

Dato : 28-05-02 13:01

Jeg er nu også ret glad for de positive indlæg. Hvis det kun er problemer og
chokerende tv-udsendelser, dumme dyrelæger mm. der diskuteres bliver det
hele lsgu lidt trist...
mvh
louise