kan det bruges?
Fra : Frank W

Dato : 27-05-02 21:39

Hej NG...

Sidder lige og overvejer om det kan betale sig at opgradere lidt på
'puteren...

Har et Iwill BD100 bundkort med en Celeron 533 CPU og et Geforce2
grafikkort (32MB) samt 256MB RAM (SDRAM) samt 2 stks Seagate
harddiske. En gammel 10 GB Seagate, samt en SEAGATE BARRACUDA IV 40 GB
som sidder på en ekstra UDMA100 controller.

DA jeg ikke har tænkt mig at bygge en turboræser og bruge hele
familieformuen, men bare opgradere så det går lidt stærkere, har jeg
kigget lidt på følgende board!

http://usa.asus.com/mb/socket370/tuv4x/specification.htm

Datatel har det nemlig på tilbud sammen med en 1,3Ghz Celeron.

Jeg regner under alle omstændigheder med at genbruge alt undtagen
motherboard og CPU.

Nogen indvendiger mod sådan et board? Har nemlig ingen ide om hvad der
rører sig på motherboardfronten. Sidst jeg købte motherboard var IWILL
BD100 nemlig noget af det hotteste, og jeg vil nødig købe katten i
sækken.

Kører forresten Win2000, hvis det har nogen betydning!

Hilsen
Frank W.

Fra : Leony

Dato : 28-05-02 07:48

"Frank W" <frank@ebox.dk> skrev i en meddelelse

> DA jeg ikke har tænkt mig at bygge en turboræser og bruge hele
> familieformuen, men bare opgradere så det går lidt stærkere, har jeg
> [...]

Det lyder som en ganske glimrende løsning.
Jeg har selv et Asus cuv4x, som der aldrig har været nogle problemer med.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Frank W

Dato : 28-05-02 13:14

On Tue, 28 May 2002 08:47:53 +0200, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>Jeg har selv et Asus cuv4x, som der aldrig har været nogle problemer med.

Lige en ting mere. Under spec står der at boardet understøtter op til
1,2Ghz men Datatel sælger den med een 1,3 Ghz cpu. Er det bare Asus
der er tilbageholdende med hvor hurtig CPU man kan smide på ?

Hilsen
Frank W.

Fra : Leony

Dato : 29-05-02 10:49

> Lige en ting mere. Under spec står der at boardet understøtter op til
> 1,2Ghz men Datatel sælger den med een 1,3 Ghz cpu. Er det bare Asus
> der er tilbageholdende med hvor hurtig CPU man kan smide på ?

Asus har testet den med 1,2 Ghz på udgivelsestidspunktet.
Men den understøtter hurtigere cpu'er i takt med at de kommer. Dette sker
ved at opdatere BIOS.

Fra : Frank W

Dato : 29-05-02 13:38

On Wed, 29 May 2002 11:48:42 +0200, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>Asus har testet den med 1,2 Ghz på udgivelsestidspunktet.
>Men den understøtter hurtigere cpu'er i takt med at de kommer. Dette sker
>ved at opdatere BIOS.

Se det er jo en ret smart detalje...bare Iwill også havde det, men det
var vist ikke in, dengang i 98

Hilsen
Frank W.

PS: Ret fed kabinet du har på din hjemmeside!

Fra : Leony

Dato : 30-05-02 07:33

> Se det er jo en ret smart detalje...bare Iwill også havde det, men det
> var vist ikke in, dengang i 98

Det har de også, du kan bare ikke få så hurtigt en cpu, da bundkortet er
slot 1.

> PS: Ret fed kabinet du har på din hjemmeside!

Tak.