Camping i Sverige
Fra : Skafte Jørgensen

Dato : 27-05-02 20:57

Hej

Vi har planer om, at tage vores CV på ryggen og smutte en tur til Sverige...
Vi har aldrig været i Sverige på ferie og slet ikke med campingvogn...
Vi har hørt, at man frit kan holde hvor man vil.... Er det rigtigt????

......Og er der andre ting vi skal tage hensyn til og os iagt for????

Mvh.
Fam.
Skafte Jørgensen

Fra : Tommy.T

Dato : 27-05-02 21:10

"Skafte Jørgensen" skrev:
> [...]
rigtigt????

> .....Og er der andre ting vi skal tage hensyn til og os iagt

Du kunne jo starte her: http://www.camping.se/
og eventuelt fortsætte her, det kunne være han havde nogle
guldkorn gemt på siden: http://www.hansj.dk/index.asp

held med turen
Tommy - Odense

Fra : sten basbøll

Dato : 28-05-02 07:24

"Tommy.T" <lobeto@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for????

> Du kunne jo starte her: http://www.camping.se/
> og eventuelt fortsætte her, det kunne være han havde nogle

Et par gode link i fik - I må først og fremmest lade være med at køre ind i
elge, Der er snart mange af dem. Og de kan blive meget store, så det er ikke
spor morsomt.
Man lavede for en del år siden regel om at campister med deres køretøjer
skal holde sig til campingpladser.
Den med allemandsreglen gælder kun hvis du er fod eller cykelcampist, der
kan færdes uden at lavere ballade i naturen.
Lad være med at fælde en masse træer for at bygge hytter, større bål, og
hvad nu danskere i gennem årene har fundet på. Det er meget upopulært og
kommer selv i de danske aviser.
Man det er et uhyggeligt stort land, uden ret mange mennesker, og kommer i
væk fra beboede steder og ind igennem de store skove, har jeg svært ved at
se hvem der skal brokke sig fordi man tar en lang eftermiddagslur.
Vejene er for det meste brede og ikke særlig trafikerede og priserne, da vi
stak snuden hinsides, under dansk nivoe.
Vi har bl.a været på Øland Meget dejligt og meget turistmindet, Ikke dyrt -
og for nogen år siden på en campingplads på sydkysten ved Karlskrona, En
fredet naturpark der lå ved Jernavik -med camping i kanten af "parken", hvor
man ude på en også totalt fredet større Ø har lavet jern helt tilbage fra,
ja ....jernalderen. Alt på Øen fredet med oprindelige træer gårde osv.
Virkelig en oplevelse. Og kort køretur som første begyndelse. Og så har vi
de bedste oplevelser med Dagens ret på de tanksteder der efterhånden laves
ved knudepunkter på alle deres nye veje. 30-50 kr. for ofte 2 retter i
klinisk rene hyggelige omgivelser og helt nyt inventar og toiletter. Sød og
hyggelig betjening. Der ikke altid forstår vores underlige spørgsmål, men så
bare smiler. Men alt virker gennemorganiseret og velordnet. Vi så bådpladser
langt ude i skoven og skærgården med kraftigt el vand og telefon og tænkte
at det nok også ku ha militær betydning. Men -Vi har de bedste erfaringer
med Sverige. Masser af seværdighedder. God fornøjelse.
sten

Fra : Dan Andersen

Dato : 28-05-02 08:24

"Skafte Jørgensen" <skafte.joergensen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi har hørt, at man frit kan holde hvor man vil.... Er det rigtigt????
>
> .....Og er der andre ting vi skal tage hensyn til og os iagt for????

Sverige er alletiders campingland. Campingpladserne er fine og man betaler
kun for vognen + strøm, men det includerer alle medlemmer. Som noget nyt
gælder det internationale campingpas Det har edet ikke gjort før.
Hvor bor I henne i landet?

Fra : Skafte Jørgensen

Dato : 28-05-02 17:32

Hej Alle!!!

Tusind tak for de flotte svar. Jeg glæder mig allerede
til at komme afsted....

Til Dan..
...som spurgte hvor vi bor:
Vi bor i Nakskov (hvorfor)??

Fra : sten basbøll

Dato : 28-05-02 21:50

> Hej Alle!!!
>
> Tusind tak for de flotte svar. Jeg glæder mig allerede
> til at komme afsted....
>
> Til Dan..
> ..som spurgte hvor vi bor:
> Vi bor i Nakskov (hvorfor)??

Så har han nok tænkt på om i måske sku i karantæne først - tjek hos Hans
Jørgen - man ved aldrig.
undskyld,,,,,,,,

Fra : Palle Christensen

Dato : 29-05-02 15:52

> Tusind tak for de flotte svar. Jeg glæder mig allerede
> til at komme afsted....

Hej, vi siger også tak, vi skal til Vastervik camping www.camping.se/h03
i slutningen af juli, så måske ses vi?

Hilsen Palle og familie

Fra : LIP

Dato : 10-06-02 15:49

Hej

Vi har gennem flere år holdt sommerferie i Sverige. Lidt af turen i år 2000
kan opleves på http://home1.inet.tele.dk/gewaldi1/camping.htm

Mvh

LIP