Login med email?
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 27-05-02 21:14

Hejsa!

Jeg leder efter et sted hvor man kan læse mere om hvordan man laver et login
til sin hjemmeside.. men at man ikke er medlem før end man har svaret på en
mail...
Meget gerne på dansk....
Det behøves ikke være en hel sammen hængende kode.. men bare lidt hist og
her som jeg så senere selv kan klippe sammen og ikke mindst få lidt læring
af! *S*

Mvh Mette

OBS OBS! hjemmeside ejer!!!! vil du være sød at lave et linkt til dette
forum??
http://www.fonager.dk/forum/forum.asp?master_id=6105

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-05-02 22:41

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
login
> til sin hjemmeside.. men at man ikke er medlem før end man har svaret på

Vil bare lige foreslå en anden tilgangsvinkel, der måske er lidt nemmere,
end at læse fra en mailkonto via php.

Hvis du sender en tilfældig generet adgangskode til brugerens e-mail adresse
under tilmelding, skal brugeren have adgang til og læse sin e-mail, for at
kunne logge ind, og derved sikres du et godt stykke af vejen. Det kræver
ikke det store kodegeni at lave.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 28-05-02 05:12

Det kræver
> ikke det store kodegeni at lave.

Jeg er langt fra at være et kodegeni endnu! Men jeg arbejder på sagen! *S*
Men jo det var noget i den stil jeg havde i tankerne! *S* Så nu mangler jeg
bare et sted hvor jeg kan se hvordan man gør! *S*

Mvh Mette

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 28-05-02 08:42

Tonni Aagesen skrev:

> Hvis du sender en tilfældig generet adgangskode til brugerens e-mail
> adresse under tilmelding, skal brugeren have adgang til og læse sin
> e-mail, for at kunne logge ind

Det er en dårlig ide med de tilfældigt generede adgangskoder, fordi folk
normalt skifter dem alligevel. Det er kun besværligt for brugeren.

Det, man skal gøre, er følgende: Man lader brugeren selv vælge et
brugernavn og adgangskode. Når brugeren trykker på send-knappen for at
oprette en konto, smider man oplysningerne ned i databasen, og man
husker også at sætte et flag i databasen, der gør, at kontoen er
inaktiv, sådan at brugeren ikke kan logge ind. Man smider også et unikt
ID (f.eks. skabt vha. uniqid()) ind i databasen, og det samme unikke ID
skriver man ind i et link og sender det til den emailadresse, brugeren
har angivet:

"For at aktive din brugerkonto skal du gå til
http://eksempel.dk/aktiver.php?brugerid=23&uniktId=2928480239012823"

--
Jonas Koch Bentzen