3Com switch?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 08-02-01 20:31

Hejsa NG,

Jeg har købt en brugt 3Com SuperStack II 1000 switch med 24 10Mbit og en
100Mbit port.
Det er muligt at sætte noget "VLAN" op den, men jeg ved ikke helt hvordan
det fungerer.

1) Jeg kunne tænke mig at sætte det op således at VLAN1 får tildelt 6 porte,
hvor servere og routeren til Internet residerer. Og sætte et VLAN2 op med 18
porte til workstations. På denne måde, kunne jeg sætte en firewall op mellem
VLAN1 og VLAN2, eller hvad?

2) Er der mulighed at tildele en minimum kapacitet mellem Internet og server
via switchen?

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Arne Keller

Dato : 08-02-01 20:23

Hej Tonni

"Tonni Aagesen" <delphin@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
18
> porte til workstations. På denne måde, kunne jeg sætte en firewall op

Ja det burde være muligt.

> 2) Er der mulighed at tildele en minimum kapacitet mellem Internet og
server
> via switchen?

Nej
Men du kan muligvis sætte prioritering op på portene.

--
Arne Keller
Kemp & Lauritzen Kommunikation

Fra : Erik Varn Semey

Dato : 08-02-01 23:24

3Com's Switch 1000 understøtter 3com forgænger til 802.1q nemlig VLT

Manualen til Switch 1000 er her

http://support.3com.com/infodeli/tools/switches/s_stack2/pdf/16900au5.pdf

Nyeste sw er v. 3.25

Ja du kan sætte en firewall op mellem de 2 områder

Du bør af sikkerhedsmæssige hensyn benytte det nye vlan til internet, da du
kan administrere switchen fra en maskine der sidder på vlan 1

Hvis du skal bruge en lille fw kunne den her måske være noget

http://www.3com.com/smallbusiness/products/products_firewalls.html