Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hjælp til videoklip fra canon A40
Fra : J. Ewerty K.

Dato : 27-05-02 19:44

Hejsa i gruppen

Jeg er den lykkelige ejer af et ny indkøbt Canon A40, og har selvfølgelig
også
prøvet at optage de 10 sek. videoklip som man nu kan med A40 MEN og det
er her jeg behøver hjælp.
Jeg tømmer mit A40 med ZoomBrowser EX som fulgte med på cd, mine videoklip
gemmes som .AVI filer og kan ikke åbnes i en mediaplayer, jeg kan godt få
lyden
frem men ikke filmen. Er der en venlig sjæl som kan undvære et par gode tip
?
På forhånd tak for hjælpen som modtages med kyshånd.
MVH
JEK
P.S. har masser af .MPG videoklip liggende på min puter som jeg ingen
problemer
har med at se - så hvordan og med hvilket program får jeg mine videoklip fra
A40
til .MPG og ikke .AVI filer ?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-05-02 09:59

"J. Ewerty K." skrev
> [...]
> lyden
> frem men ikke filmen. Er der en venlig sjæl som kan undvære et par gode

Uden at kende Olympus'en, vil jeg tro at den gemmer i et
format, som Mediaplayer ikke understøtter.
Som regel kan Apple Quicktime bruges til at læse
formatet. Kan downloades hér:
http://www.apple.com/quicktime/download/

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-05-02 10:22

Peter Schrøder wrote:

> Som regel kan Apple Quicktime bruges til at læse
> formatet. Kan downloades hér:
> http://www.apple.com/quicktime/download/

Ja og J. Ewerty K. må ikke lade sig skræmme, Apple QuickTime findes også
i en PC-version, jeg ved ikke om gratis versionen kan konvertere til
andre formater, men det kan Pro-versionen.