Begynder indekat
Fra : tamen

Dato : 27-05-02 19:48

Jeg har lige fundet ud af at jeg gerne må ha kat!
Så jeg vil lige høre om der er nogen gode råd. Jeg har haft kat som
børn på landet, men nu bor jeg i en lejlighed i Valby. Så katten
bliver nok for det meste en indekat.
Den behøver ikke at være en race kat, og endnu mindre at have en
stamtavle :)
Er der nogen der har en sød killing de vil kaste i nakken på mig? ;)

Nis Sarup.

Fra : goofy

Dato : 27-05-02 21:08

Hej
Her i gruppen er vi ikke så meget for at man " kaster " med katte.
Nå spøg til side
Hvad med at prøve div. dyreinternater, her for du en killing til yderst
rimelig penge og så er du sikker på den er dyrlækontrolleret
Evt prøv dk.marked.provat.dyr , her er der også somme tider nogle katte
yderst rimeligt
Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : Ann K

Dato : 27-05-02 21:34

Hejsa.
Du kunne også prøve at tage kontakt med Marianne Hellemose eller Mette
Svangren, der begge skriver her i gruppen.
Mette er pt fodervært for 12 (tolv!) killinger - fra _naboens_
hunkatte!!! - og har vist ikke fundet gode hjem til ret mange
Marianne har Torties killinger (men jeg aner ikke om hun har fået afsat
dem alle?)
Og ellers er der jo også internaterne, der lige nu vrimler med katte i
alle aldre... Husk bare her at du ikke skal lade personalet overtale dig
til at tage en alt for ung killing med hjem... Heller ikke selv om du
får at vide at det lille pus ellers må aflives (fx pgr pladsmangel).....
En killing _skal_ mindst være 12 uger inden den forlader sin mor og
søskende. Du _kan_ risikere at få en kat med alvorlige
adfærdsforstyrrelser, som ofte skyldes at katten er taget for tidligt
fra....
Men - må du ikke få to katte, nu du alligevel er ved det?? Det giver
ikke mere arbejde eller (så mange) flere udgifter med to... men det
giver dobbelt fornøjelse

Held og lykke med at finde en lille mis (eller to ;) )
Mvh Ann

Fra : Christian

Dato : 28-05-02 20:50

Også herfra lyder dyreinternatet som et godt sted... Du gør en god gerning
og alle de ting du "får med i hatten", såsom vaccination, neutralisation
m.m. er i øvrigt meget mere værd end det beløb du betaler for at få katten..
Oven i købet gør du en god gerning )

Jeg vil også klart anbefale to katte, jeg var selv stor modstander af
overhovedet at få kat og da jeg endelig "overgav" mig og damen på internatet
foreslog "TO STK" var jeg ved at besvime... Men jeg kunne ret hurtigt se
fornuften, kattene har det sjove og leger sammen og skaber selv de
oplevelser de bliver "snydt" for ved at være inde.... Min erfaring er at
knapt så meget bliver ødelagt pga. kedsomhed og sidst men ikke mindst har
din samvittighed det en del bedre hvis du er væk det meste af en dag...

Hilsen Christian

goofy <vinbaek@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cf2920e$0$97309$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...