scootergr.. 1320
Fra : jopa

Dato : 27-05-02 19:25

a.. Hejsa har et lille problem med nedenstående. Fjerner jeg det eller
sætter et end tag
får jeg blot en masse andre fejl. Har nok gloet mig tosset på det, så det
kan være et par friske øjne kan klare det.
a..
a.. Line 12, column 3:
^
Error: element "TR" not allowed here; check which elements this element may
be contained within

Her selve koden :

1: <!doctype HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
2:
3: <html>
4:
5: <head>
6: <title>jp</title>
7: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=windows-1252">
8: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/1.css">
9: </head>
10: <body>
11: <SPAN CLASS = "tabel">
12: <tr>
13: <td>
14: <p><div style="float:left;" class="top">
15: </div>
16: <p><br style="clear:both;" />
17: <div style="float:left;">
18: <div class="links">
19: <h2> MENU</h2>
20: </div>
21: </div>
22: <div style="float:left;" class="midt">
23: <h1>Velkommen til mine sider</h1>
24: <h3>Siderne er under udvikling, og vil indeholde
25: lidt om Tyrkiet. Specielt Alanya området, samt tips til <br>
26: udflugter derfra. Desuden lidt om den Tyrkiske mad, samt en hurtig
guide i det Tyrkiske sprog..<br><br>
27: Med tiden vil der komme lidt tips/tutorials samt actions til de
Photoshop interesserede.
29: Så kig ind igen ved lejlighed, der arbejdes på siderne...... </h3>
30: <br>
31: <br><h3>Siderne crasher en smule i Netscape, men jeg har valgt Valid
kode,<br> fremfor at tilfredsstille få Netscape brugere..</h3>
32: <br>
33: <br>
34: <h4><script type="text/JavaScript">
35:       <!--
36: var DayOfWeek = new
Array('SØNDAG.','MANDAG.','TIRSDAG.','ONSDAG.','TORSDAG.','FREDAG.','LØRDAG.
');
37: var MonthName = new
Array('JANUAR','FEBRUAR','MARTS','APRIL','MAJ','JUNI','JULI','AUGUST','SEPTE
MBER',
38: 'OKTOBER','NOVEMBER','DECEMBER');
39: var theDate = new Date();
40:
41: document.write(DayOfWeek[theDate.getDay()] + ' ' +
MonthName[theDate.getMonth()] + ' ' +
42: theDate.getDate() + ', ' + (theDate.getYear() < 100 ?
theDate.getYear() + 1900 : theDate.getYear()));
43: //--></script> COPYRIGHT &copy; 2001 JP-WEB . All RIGHTS
&nbsp;RESERVED</h4>
44: <br>
45: <br>
46: <br>
47:
48: </div>
49: </td>
50: </tr>
51: </SPAN>
52: </body>
53: </html>

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-05-02 19:34

In article <3cf279f5$0$18425$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, jopa
<j@jp-web.dk> wrote:

> [...]
> ^
> Error: element "TR" not allowed here; check which elements this element may

[snip...]

Mon ikke der skal en <table> ind som i mellem disse to linier?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : jopa

Dato : 27-05-02 20:08

"Jonas Voss" skrev ..
> Mon ikke der skal en <table> ind som i mellem disse to linier?

Hmmm har jeg også prøvet og så kommer der en hulens andre fejl

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-05-02 20:29

In article <3cf283eb$0$13623$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, jopa
<j@jp-web.dk> wrote:

> "Jonas Voss" skrev ..

> Hmmm har jeg også prøvet og så kommer der en hulens andre fejl

Hvilke?

Hvorfor sætter du ikke bare din class til en table?

Du kan under alle omstændigheder ikke have <tr> ligge og flyde uden for
en <table>, de kan kun eksistere inde i en sådan.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : jopa

Dato : 27-05-02 20:47

"Jonas Voss" skrev bla.
> Hvorfor sætter du ikke bare din class til en table?

Så gjort, og nu funker det.
Tak til Jonas

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-05-02 20:49

In article <3cf28d07$0$23812$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, jopa
<j@jp-web.dk> wrote:

> "Jonas Voss" skrev bla.
>
> Så gjort, og nu funker det.
> Tak til Jonas

Ingen årsag (o;

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-05-02 21:09

Mon, 27 May 2002 20:33:50 +0200, skrev Jonas Voss
<spamthis@verture.net>:

>Mon ikke der skal en <table> ind som i mellem disse to linier?

De forskellige tags skal vel også afsluttes.

Kan vi ikke få lov til at se siden i stedet for en hel masse
kode, hvor man skal fjerne tal for at kunne prøve det af?

Fra : jopa

Dato : 27-05-02 21:33

"Knud Gert Ellentoft" skrev bla..
> Kan vi ikke få lov til at se siden i stedet for en hel masse
> kode, hvor man skal fjerne tal for at kunne prøve det af?

Jo da det må du gerne, men det funker nu
www.web-templates.dk
Det er blot min private legeside.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 27-05-02 20:27

"jopa" skrev ...

> [...]
> eller sætter et end tag får jeg blot en masse andre fejl. Har
> nok gloet mig tosset på det, så det kan være et par friske øjne

Michael Kjærgård

Fra : jopa

Dato : 27-05-02 20:42

"Michael Kjærgård" skrev bla...

Jo det er ikke et problem, men vil gerne lave så meget i CSS som muligt.
Kan være at jeg smider det hele i en tabel i stedet, når jeg bliver træt af
at eksperimentere.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-05-02 21:49

Mon, 27 May 2002 21:42:27 +0200, skrev "jopa" <j@jp-web.dk>:

>Jo det er ikke et problem, men vil gerne lave så meget i CSS som muligt.

Jo, men så skal man jo ikke bruge nogle tags som bruges i
tabeller.

Men nu har du jo smidt det ind i div'er, det er også bedre til
det du vil lave.

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 27-05-02 22:11

"jopa" skrev ...

> Jo det er ikke et problem, men vil gerne lave så meget i CSS som
> muligt.

Men hvis du vil bruge <tr> og <td> slipper du næppe uden om også
at bruge <table>.

> Kan være at jeg smider det hele i en tabel i stedet, når jeg
> bliver træt af at eksperimentere.

Kender godt fornemmelsen...

Michael Kjærgård