Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rename af digitalbilleder
Fra : Leif Poulsen

Dato : 27-05-02 18:06

Hej Gruppe

Jeg havde på et tidspunkt et lille shareware/freeware-program der kunne
rename en hel stribe billeder på en gang. F.eks sætte et x foran alle
bestående filnavne !

Nogen der kender til noget ?

Hilsen

Leif

PS Der er en (idiot !)der har nulstillet tælleren på mit Canon S10, så jeg
ville såmænd bare rename de 2000 billeder jeg har liggende

Fra : Pipeline

Fra : Niels Sloth

Dato : 27-05-02 18:42

Hej

Det kan ACDC: www.acdsystems.com

Fremragende program til alt med fotos.

Mvh. Niels

Fra : itgrafen

Dato : 27-05-02 19:05

"Leif Poulsen" skrev d. 27-05-02 18:06 dette indlæg :
> Hej Gruppe

klip
PS Der er en (idiot !)der har nulstillet tælleren på mit Canon S10, så
jeg
ville såmænd bare rename de 2000 billeder jeg har liggende

> Leif

phyuu for den da Leif

hvis jeg var dig ville jeg kigge efter et batch program på
http://www.tucow.dk og downloade det

venlig hilsen
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Leif Poulsen

Dato : 27-05-02 19:59

Hej igen

Tak for hjælpen.

Opgaven er løst !. 2000 billeder har fået tilføjet et 0 i starten af
filnavnet.

Jeg hentede NameIt, men kunne ikke i løbet 5 min. finde ud af at bruge det

Så fik jeg hint'et om ACDSEE, og det havde jeg jo i forvejen, men havde ikke
tænkt over at det kunne løse opgaven

10 min. forberedelse ( hvordan gør man !) og 10 min. reel arbejde.

Vupti - Sagen var bøf ))

Hilsen

Leif

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-05-02 20:02

Det er meget nemt: f.eks. gå ind i run|cmd i win2000 eller XP eller dos
prompt i Win9x or gør f.eks. flg.

cd til din folder
rename *.jpg *.old.jpg

herefter er all dien jpg filer navngivet til det samme filnavn efterfulgt af
old.jpg eller hvad du nu har lyst til at kalde dem.

Mvh,
Hans

Fra : Ole Helms

Dato : 27-05-02 20:15

> [...]
af
> old.jpg eller hvad du nu har lyst til at kalde dem.

Billedvisningsprogrammet IrfanView og filhåndteringsprogrammet Windows
Commander er også gode alternativer til de allerede nævnte.
--
Venligst
Ole Helms

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 27-05-02 20:29

Fra : Michael Peuker

Dato : 27-05-02 20:30

Lupas Rename, er programmet som kan alt det der og så er det Freeware.
Du kan hente det her.... http://go.to/lupas2000

Hilsen Michael