TV2 i aften (Mandag)
Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 27-05-02 17:38

Kl 23:00 Flået levende (I)

Dokumentar om katte og hunde i læder- og pelsindustrien.
Hvert år bliver hunde og katte i et antal, der skal måles i millioner,
indfanget og slået ihjel under helt horrible vilkår i slagtehuse spredt over
store dele af Asien. De bliver pelset, skindet bliver garvet - og siden
eksporteret som 'speciallæder' og 'lammelæder' til bl.a. Europa. Her ender
de døde dyr, hvoraf mange er kæledyr, der er stjålet fra deres ejere, blandt
meget andet som golfhandsker og pelskraver på frakker. Forbrugerne har kun
ringe mulighed for at gardere sig mod at købe produkter, der er fremstillet
af hund eller kat, for selv garvede folk fra pelsbranchen kan have svært ved
at skelne skind af hunde og katte fra andre skindtyper. Det er lykkedes et
tysk filmhold - delvis med brug af skjult kamera - at komme meget tæt på den
bestialske industri, og det er en meget barsk historie, der oprulles.
Programmet er uegnet for børn.

Fra : Jette

Dato : 27-05-02 21:17

"Pernille Lauridsen" skrev:
> [...]
den
> bestialske industri, og det er en meget barsk historie, der oprulles.

.... og sarte sjæle ... Tak for oplysningen, men jeg skal i hvert fald ikke
se det, for den slags forfølger mig i flere år bagefter. Det er så
forfærdeligt, jeg bliver dybt deprimeret, og kan ikke ryste det af mig
igen... Ikke fordi jeg har en svag psyke sådan generelt. Men når det handler
om forsvarsløse væsener, går jeg helt i sort.

Men man kan så roligt sige at der er ekstra god grund til at holde indekat i
Asien!

Mvh. Jette