Hvorfor blev dansk musik så 'En-Cifret'?
Fra : PC

Dato : 27-05-02 17:25

Hvad var det dog for en gang super-total fiasko med det der
Melodi-Grand Prix?

Fyr de ansvarlige på (D)DR kanalen, og stop alle de der spekulationer
om snyd fra EB. Sangen var jo en total katastrofe. 7? 7?? 7???, Det
eneste en-cifrede resultat på hele skærmen. WOW.

Hvad er Danmarks Radio dog for en gang Korn, Guld og Bøvl? Ikke nogen
kvalitet overhovedet.

Hvorfor mon Danmark er blevet så totalt upopulært?

Har smølferne mon grædt for meget her i Sumpen? -Eller er der en anden
forklaring på hvorfor resten af Europa bare hadede Danmark så meget.
Hbad er svaret?

PC
§

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 27-05-02 18:17

PC skrev:

> forklaring på hvorfor resten af Europa bare hadede Danmark så meget.

Jeg tvivler på, at de hadede os. De kunne bare ikke huske sangen, da de
stemte, fordi Malene overhovedet ikke formåede at komme ud over
scenekanten.

En eller anden skal jo blive sidst, og denne gang blev det altså os.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : - A

Dato : 27-05-02 18:54

On 27 May 2002 09:24:45 -0700, peterchristensen@lycos.com (PC) wrote:

>Hvad var det dog for en gang super-total fiasko med det der
>Melodi-Grand Prix?
Sådan er de grand-prix'er bare. Ikke noget at komme efter musikalsk.
Måske en lille fryd for øjet med alle lysene og så'rn men det er så
gu´da også det hele.

>Fyr de ansvarlige på (D)DR kanalen, og stop alle de der spekulationer
>om snyd fra EB. Sangen var jo en total katastrofe. 7? 7?? 7???, Det
>eneste en-cifrede resultat på hele skærmen. WOW.
Ja, og? Hvad er problemet? Et Melodi Grand Prix er jo ikke just en
verdensbegivenhed i samme størrelsesorden som Jesu Komme eller varig
fred i Mellemøsten.
Så lad Dr folkene passe deres arbejde, og se at komme videre.

>Hvad er Danmarks Radio dog for en gang Korn, Guld og Bøvl? Ikke nogen
>kvalitet overhovedet.
Hold da lige op - der er da masser af kvalivare på DR-TV. Både dansk
og udenlandsk.

>Hvorfor mon Danmark er blevet så totalt upopulært?
Det er Danmark nu heller ikke. Lad nu være med at blæse denne
situation op til noget større end den er? Når alt kommer til alt er
der jo kun tale om, en regional konkurrence udi (skøn)sang.

>Har smølferne mon grædt for meget her i Sumpen? -Eller er der en anden
>forklaring på hvorfor resten af Europa bare hadede Danmark så meget.
>Hvad er svaret?
Hvad er det for noget med smølfer i sumpen......den er jeg ikke lige
med på?

Og igen: Danmark er da ikke specielt hadet ude omkring i Europa. Måske
ser man lidt skævt til os rundt omkring men, det har rod i det
politiske liv, og derfor ikke noget der hører hjemme i denne gruppe.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-05-02 19:33

- A <no@way.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:u1r4fu4qo7t7108glrta5nkg31drpvk3lg@4ax.com...

SV: Ja, det siger jeg også. En omgang kompressor-overstyret
dunk-dunk-thuka-thuka-bum-bum-musik. At Danmark tabte beror udelukkende på
at sangen var en total katastofe. Hvis den var god ville enhver selvfølgelig
huske den. Desuden kom der et resume til sidst. Nej, en skigende og
skrålende sanger, som lavede nogele usystematiske trip og vrid med benene og
skreg og skrålene i vilden sky, mens hun så ud til at være tissetrængende.
Det er ikke noget at undre sig over kom nederst.
Nej, lad os f¨å sådan noget som "Krøller eller ej", "Kloden drejer", med
en sanger som kan optræde. Husker vi alle ikke Gry`s hop på scenen, mens hun
sang "Kloden drejer". Og hvad med Nicole "En smule fred".
Måske var tiden inde til at nedlægge grand-prixet. Der er jo en oplagt
mulighed nu hvor vi er udelukket til 2004. Udsendelsen har overlevet sig
selv og er blevet alt for niche-præget.
Man kunne i stedet oprette "Det europæiske Dansebands-grandprix", hvor
musikken og instrumenterne igen er i højsædet. Disse grand-prixer kører jo
med enorm succes i både Norge og Sverige. Det kunne udviddes.

> Og igen: Danmark er da ikke specielt hadet ude omkring i Europa. Måske
> ser man lidt skævt til os rundt omkring men, det har rod i det
> politiske liv, og derfor ikke noget der hører hjemme i denne gruppe.

SVAR: Men hvad, Danmark ser jo også skævt til Sverige. De har jo fået et
meget dårligt ry i Danmark. Men lad os holde det uden for grandprixet.

Fra : Lars B.

Dato : 27-05-02 19:12

In article <8f944897.0205270824.45e358eb@posting.google.com>,
peterchristensen@lycos.com says...
> [...]
> om snyd fra EB. Sangen var jo en total katastrofe. 7? 7?? 7???, Det
> eneste en-cifrede resultat på hele skærmen. WOW.

Der er da ikke nogen fra DR du kan give skylden for at det dårlige
resultat. Resultatet skyldes da ene og alene at vi sender en lille
forskræmt pige, som står som forstenet og synger en hæslig sang som den
danske befolkning valgte via en tele afstemning. Ergo er skylden da den
danske befolkning, de kunne jo bare have valgt en anden sang som vinder.

> Hvad er Danmarks Radio dog for en gang Korn, Guld og Bøvl? Ikke nogen
> kvalitet overhovedet.

Hvad har en udsendelse lavet i Estland af Estisk tv med DR's kvalitet at
gøre ?

> Hvorfor mon Danmark er blevet så totalt upopulært?

Danmark er skam ikke upopulært. Vores MGP bidrag er.

> Har smølferne mon grædt for meget her i Sumpen? -Eller er der en anden
> forklaring på hvorfor resten af Europa bare hadede Danmark så meget.
> Hbad er svaret?

Svaret er: for dårlig og forkert sang, for nervøs sangerinde, total
udeblivelse af koregrafi.

Elementært min kære Watson
--

Lars B