Parelleforbindelse til Nokia 6210 ???
Fra : Arne Vestergård Hans~

Dato : 27-05-02 16:46

Hej Ng
Jeg har et lille problem
jeg vil gerne forbinde min Nokia 6210 med min bærbar pcèr,
men min nye pc har ikke infrarødport, og ikke serial port ( RS232).
Den har kun USB og parelleport (Printerport)
Er der nogle der ved om man kan få en forbindelse til telefonen vha.
parelleporten,
jeg har prøvet med pc-suite fra nokia.
En sidste ting styresystemmet på pcerne er XP

Med venlig hilsen

Arne Vestergård Hansen

Fra : Fischer

Dato : 27-05-02 17:04

> Er der nogle der ved om man kan få en forbindelse til telefonen
> vha. parelleporten,

Det er jeg ret overbevist om at man IKKE kan.
Men du kan måske få et kabel til USB-porten.
Og måske kan du få en ekstern IR-port til at putte i USB'en?

*Fischer

Fra : Brian Schelde

Dato : 27-05-02 17:23

"Arne Vestergård Hansen" <av@norvidan.dk> wrote in message
> Den har kun USB og parelleport (Printerport)
Du kan få en Infrarød sender/modtager til USB-porten:
http://www.deal.dk/vareinfo.asp?vare=270

Fra : XoDeus [DK]

Dato : 28-05-02 17:03

Du akn godt få forbindelse til din nokai via parralelporten blot du køber
flasher kabler istedet. Men ved uautoriseret brug kan du faktisk ødelægge
din telefon hvis du nu prøver at opgradere den selv eller skifte IP. så hold
dig til logomanger. Kablet kan får hos www.keycard.dk --> butik --> Mobil
Tilbehør

Fra : Fischer

Dato : 28-05-02 17:44

> [...]
> flasher kabler istedet. Men ved uautoriseret brug kan du faktisk ødelægge
> din telefon hvis du nu prøver at opgradere den selv eller skifte IP. så

Undskyld, men jeg tror du vrøvler ?

Der er jo temmelig meget forskel på seriel og parallel kommunikation.
Jeg er ret overbevist om at en 6210 ikke umiddelbart har noget indbygget til
at håndtere parallel kommunikation.

Og skifte IP i en mobiltelefon ...... øøøøhhhh ?

*Fischer