Hvad er det nu lige en DSS "komsammen" er?
Fra : Manse

Dato : 27-05-02 16:18

Hejzan

Kan være det er et dumt ?, meeeeen giv lige et hint.

Manse

--
Informationer er da noget man søger på nettet.....

Fra : Tomas O.

Dato : 27-05-02 16:30

Manse skrev:

> Hejzan
>
> Kan være det er et dumt ?, meeeeen giv lige et hint.

Det er såmænd bare en arrangeret sammenkomst af aktive skribenter
i dk.snak.seksualitet (DSS).

Taditionen startede i 1997 eller var det 98? I alle tilfælde føles
det som om det er længe siden.

Vi får lidt at spise og lidt at drikke og så ævler vi som regel
til klokken lort om morgenen og nogen få gange sker det at det
udvikler sig til en rigtig fest hvor vi går lidt mere bananas.

Disse komsammener er unikke på usenet, da DSS er den eneste gruppe
der gør dette.

Hilsen
Tomas
FUT dk.snak.snik

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 21:53

> Hilsen
> Tomas
> FUT dk.snak.snik
Ved denne lejlighed: Hvad betyder så "at futte" eller "FUT
dk.snak.snik"?
Jeg har en fornemmelse af, at man overfører noget til en anden
nyhedsgruppe. Men hvorfor skulle man det? og hvis det er noget med at
overføre, hvordan gør man det så? og i hvilke tilfælde?
mvh
Bull

http://www.kandu.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-05-02 22:46

Wed, 29 May 2002 20:52:41 GMT, skrev "Bull"
<Bull.news@kandu.dk>:

>Ved denne lejlighed: Hvad betyder så "at futte" eller "FUT
>dk.snak.snik"?

Det betyder »Follow Up To« eller opfølgning til på dansk.
Det gør man, når emnet falder uden for gruppens emne og man bare
vil hyggesnakke i dette tilfælde.

Da du bruger en webbaseret newstjeneste, så kan du ikke bruge
fut.

Din internetudbyder har også en newsserver som du sammen med
f.eks. Outlook Express kan bruge til nyhedsgrupper og du vil få
flere muligheder og mere overskuelighed under læsning.

Og så fremt, du ikke altid er online, så har du den fordel at du
kan hente indlæg, afbryde forbindelsen, læse og skrive svar og så
koble op når du vil svare.

Prøv at kig lidt rundt på http://www.usenet.dk, der er mange gode
ting om brugen af nyhedsgrupper og nyhedslæsere.

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 22:00

> Hilsen
> Tomas
> FUT dk.snak.snik
Må jeg benytte mig af lejligheden til at komme med et dumt spørgsmål?
Hvad betyder "at futte" eller "FUT dk.snak.snik"?
Det er mit indtryk, at det drejer sig om at transferere noget - men
hvorfor? i hvilke tilfælde? og hvordan gør man det?
mvh
Bull

http://www.kandu.dk/

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 22:02

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 22:04

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 22:04

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 22:04

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 22:05

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 22:06

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 22:08

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 22:10

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 22:12

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 22:16

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 22:17

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 22:17

Fra : Mic

Dato : 29-05-02 22:45

> Må jeg benytte mig af lejligheden til at komme med et dumt spørgsmål?

Ja, men det ville fandeme hhjælpe an sjat hvis du kunne nøjes med at poste
dit dumme spørgsmål EN gang i stedet for TRE!!!

> Hvad betyder "at futte" eller "FUT dk.snak.snik"?
> Det er mit indtryk, at det drejer sig om at transferere noget - men
> hvorfor? i hvilke tilfælde? og hvordan gør man det?

FUT: Follow Up To = Opfølgning i anden gruppe, sådan råt oversat. Man skyder
simpelthen tråden over i en mere relevant gruppe, hvis den er blevet
Off-Topic i den gruppe den er startet i. Hvordan man gør, afhænger helt og
holdent af hvilket mail program du bruger......

Mic

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-02 00:15

Wed, 29 May 2002 23:44:49 +0200, skrev "Mic"
<mico@mandezonen.dk>:

>Ja, men det ville fandeme hhjælpe an sjat hvis du kunne nøjes med at poste
>dit dumme spørgsmål EN gang i stedet for TRE!

12 gange på 27 minutter...

Uha - det kan jeg ikke klare mere...

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 22:21

Fra : Chokmah

Dato : 30-05-02 00:23

On Wed, 29 May 2002 21:21:16 GMT, "Bull" <Bull.news@kandu.dk> wrote:

>Må jeg benytte mig af lejligheden til at komme med et dumt spørgsmål?
>Hvad betyder "at futte" eller "FUT dk.snak.snik"?

JAMEN det kan du ikke igenem den service du bruger - følge fut
hvilket vil sige at når debaten ikke længer har relevan i nærværende
eller andet forum så flytter man diskusionen til et andet sted ...

>Det er mit indtryk, at det drejer sig om at transferere noget - men
>hvorfor? i hvilke tilfælde? og hvordan gør man det?

ja du skal ikke bruge kandu luft service til news med mindre der ikke
er fut - men slå dine oe hent en agnet news reader til spørg ude i
dk.velkommen - jeg regner med at det beror på ne fejl at du poster det
sammen indlæg 5-6 gange hver gang ?

så find gruppen dk.velkommen og spørg dig frem
MvH
Bo M Mogesne
fut :dk.admin.netikette
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 23:48

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 22:19

Fra : Bull

Dato : 29-05-02 23:55

Undskyld til alle. Jeg er meget flov over at have spammet sådan.
Selvom jeg opdaterede "Kandu", ville den ikke vise mit indlæg, og -
stædig som jeg er - prøvede jeg så den ene gang efter den anden.
UNDSKYLD!
mvh
Bull

http://www.kandu.dk/

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-05-02 00:00

> [...]
> Selvom jeg opdaterede "Kandu", ville den ikke vise mit indlæg, og -
> stædig som jeg er - prøvede jeg så den ene gang efter den anden.

Det går nok, men så lad dog være med at bruge Kandu.

Webbaseret news stinker.

Brug OE eller Agent. OE følger jo med Windows, uanset om du vil det
eller ej.

Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-05-02 00:12

"Bull" <Bull.news@kandu.dk> wrote in message
> Undskyld til alle. Jeg er meget flov over at have spammet sådan.
Jeg tror alle tilgiver. Spam er jo et bagatelproblem, nærmest som hvis
avisbuddet kommer til at smide to aviser ind ad brevsprækken i stedet for
een.

-------------------------

_Skurvogn og imbecil voldtægt_

To berømte voldtægtsdomme satte sindene i kog i 2001.

Een skete i en skurvogn, som kommunen havde ladet en bande bruge, og pigen
der længe havde været kæreste med en fra banden, havde fået forbud af sine
forældre imod at se ham mere.

Så hun kom ned til skurvognen for at fortælle, at nu fik han et
aller-aller-sidste knald.

Jungletrommerne lød og de andre bandemedlemmer vidste hurtigt, at der var
hvad de kaldte "en luder i skuret"(SMS?) og de troppede op og skulle alle
have den dumme i klemme eller slikkes af, og det fik de - ikke helt
frivilligt.

Men hun havde jo selv sat sig i en juridisk uholdbar situation, hvor hun
ikke kunne bevise noget - men nogen af bandemedlemmerne indrømmede overfor
politi og siden dommer, at der havde været en vis tvang, så straf havde
berettigelse.

I et andet tilfælde, vistnok også i Århus, var pigen kendt som
åndsvag/imbecil og voldtægtsdommen begrundedes med, at dette blev misbrugt .

I begge tilfælde oplevede den typiske avislæser en fremmed religiøs
nedgørelse af danske kvinder og dansk kultur,
fordi de dømte forbrydere og deres forældre ved retssagerne udtrykte
sejrsbevidsthed ala den efter 11 sept terroren, og det var især det, der
skabte en meget ophedet debat.

At man ikke forstår at en handicappet pige har sværere ved at sige nej end
en normal pige, er et vanskeligt dommerskøn, og her skønnede dommeren altså,
at der var sket noget forbryderisk.

Og måske hang det sammen med kulturkløften, som gjorde voldsmanden ufølsom.

Politi er ofte dygtige til at få tilståelser ud af unge forbrydere, og det
lykkedes her.

Men det kan en pige ikke regne med - en mand med lidt rygrad , logik og
hukommelse, kan sagtens sammentømre en holdbar historie, også hvis hun har
revet ham i ansigtet og har hans sæd-DNA i skeden.

Derfor skaber det falsk tryghed , hvis pigen tror at overgreb bliver
straffet, og det vil manden være nervøs for.

Den kloge - og samvittighedsløse - mand kan let stå fast på sine påstande,
som ikke kan modbevises, og så må man lade sagen falde på bevisets stilling.

-------------------

Jeg rådgiver min datter, at hvis farlighed, så bør man give efter.

Hvis han kan afskrækkes, bør det ske med bestemte ord og tydelig udvisen
afsky for ham. Ikke med mod-vold, som kan provokere til farlig vold.

Oscar Wilde prædikede samvittighedsløshed og mente, at piger bør gøre det
til livsindhold at "lege med ilden". Hvis pigen har evne til at sige
tydeligt fra - er faren lille. Selvtillid er afgørende - og da mange mænd
desværre finder pigers selvtillid usexet, er det en svær balancegang, hvis
man vil være populær, og det vil de unge usikre , incl pigerne, selvom Simon
Spies med rette sagde, at de bedste i verden at være er en pige på 17 og det
værste at være er en dreng på 17.

Fra : Henning

Dato : 30-05-02 14:22

Bull wrote:
> [...]
> Selvom jeg opdaterede "Kandu", ville den ikke vise mit indlæg, og -
> stædig som jeg er - prøvede jeg så den ene gang efter den anden.

Som tommelfinger regel, så vent mindst eet døgn for at
se om dit indlæg dukker op!
Nogle servere er længe om at opdaterer og IP`erne
kan være inde i en sløv periode, hvor alt bare går sååååå
laaaannnnnnnnnnnnnggggggggggggggsssooooommmmmmt

Når der sættes FUT til et indlæg bør den følges også selv
om man ikke er enig.
En god gruppe at gæste som nybegynder er:
News:dk.velkommen Der bliver man venligt vejledt og
får svar på alle de spørgsmål man kan have som ny på
nettet.

MVH
Henning
X-post og FUT til

--
Klip det bort der ikke svares på, og svar under det der citeres
http://www.usenet.dk/netikette/

Fra : Bull

Dato : 30-05-02 00:19

Undskyld, at jeg i den grad har spammet. Skidtet syntes simpelt hen
ikke at virke, og så blev jeg ved at forsøge.
UNDSKYLD!!!
mvh
En sønderknust Bull

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-05-02 08:08

"Bull" <Bull.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er mit indtryk, at det drejer sig om at transferere noget - men
> hvorfor? i hvilke tilfælde? og hvordan gør man det?

Hvad så, Bull, hvordan synes du selv, det går?

--
-Jens B.

Fra : Bull

Dato : 30-05-02 16:40

"Jens Bruun" skrev d. 30-05-02 08:08 dette indlæg :
> Hvad så, Bull, hvordan synes du selv, det går?
> -Jens B.
Meget flovt!
Tak for de gode råd og tak til alle for overbærenhed med mit spam!
mvh
Bull

http://www.kandu.dk/