Så fik Buster hjælp!
Fra : Lille mig

Dato : 27-05-02 15:34

Hejsa.

Jeg har tidligere skrevet et indlæge der hed "Halter". Vi kom nu til dyrlæge
med Buster i dag og det viste sig at der intet var brækket men at det var et
bidsår. Hvis ikke vi havde fået det behandlet nu ville den være død i løbet
af få dage af blodforgiftning så det var GODT vi kom afsted i dag. Den fik
nogle sprøjter og en pille og så fik den taget temperatur (viste næsten 40
grader!!) De næste 10 dage skal vi så give den en pille to gange om dagen -
det bliver ikke nemt at jage sådan en ned i halsen på den...men hva...det
SKAL jo gøres. Han viste os hvordan vi skal gøre. Og så rådede han os til at
kasterere den da hankatte der er ude i sær er udsat for bid når de slås men
det beroligere dem meget hvis de er kastereret. Det er værd at overveje. De
havde en pakkeløsning til os:
To vaccinationer
Kasteration
Øretatovering - i alt 1100 kr. Egentlig ikke så galt.

KH en lettet Helle...(Og en træt Buster!!)

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 27-05-02 15:40

Hej Helle
Godt at I kom til dyrlæge. Ja det er en rigtig god ide at få ham kastreret
så er chancen for at han igen bliver bidt ikke så stor.
Når vi skal give vores hunkatte p-piller plejer vi at putte dem i lidt
tunfisk, det kunne måske være en ide hvis det er svært at give Buster
piller.
God bedring til Buster!
Vibeke L

Fra : Pia

Dato : 28-05-02 08:23

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Når vi skal give vores hunkatte p-piller plejer vi at putte dem i lidt
> tunfisk, det kunne måske være en ide

Leverpostej burde også være et hit...

:Pia

Fra : Mette Jensen

Dato : 27-05-02 15:51

Hej!

Det var sørme godt at høre! Da jeg læste dit indlæg i går blev jeg lidt
bekymret! Jeg ville nok have ringet til dyrlægen med det samme... Men bare
alt er godt igen. Jeg tænkte på ham flere gange i går aftes. Hils ham og
ønsk ham god bedring.

Mette
----------------------------
Hils på vores Maine Coon´s:
http://kashmir.yaboo.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 27-05-02 17:33

Lille mig wrote:

> [...]
> nogle sprøjter og en pille og så fik den taget temperatur (viste næsten 40

Det kan du så minde din kæreste om næste gang han synes en dyrlæge er
for dyr!

Men det er da godt han bliver frisk igen... God bedring

/Robert

Fra : Kate

Dato : 27-05-02 17:12

Hej Helle

Det var godt Buster kom til dyrlægen og at han bliver frisk igen.
Ja, at kastrere ham vil bestemt være en god idé. Et er at han så ikke
strejfer og slås, et andet er stanken når de markerer, men vigtigst han
er ikke med til at øge bestanden af forhutlede katte, som ingen vil
ha'. Så helt sikkert skal i da ha' ham kastreret.

Godt bedring til Buster.

Kate

Fra : Denise

Dato : 27-05-02 20:03

Hej Helle
Det var vel nok godt han kom under behandling. Havde slet ikke strejfet mig,
at han kunne have været oppe og slås. Som de andre siger, når han bliver
rask, så få ham kastreret, du får en meget mere rolig og kælen kat. Det er
iøvrigt en god ide, når man har katte der løber ude, at checke dem for sår,
måske samtidig med man reder dem. Så kan man gribe ind lidt hurtigere med
rensning, for bidsår og rifter er vist meget normalt hos hankatte der løber
ude.
Hilsen Denise

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 28-05-02 08:48

Hejsa

Nu ved jeg ikke lige hvor du bor i landet men høre du til på sjælland kan du
overveje inges kattehjem, det er nemlig omkring 500 kr for samme behandling.

Mvh Tina