MS Windows
briani 27239
Direkte forbindelse mellem 98 og XP
Fra : hans_stavnsager

Dato : 27-05-02 15:33

Jeg har et problem, som jeg håber, at nogen i gruppen kan hjælpe mig med.

Kort fortalt:
Jeg har en gammel PC, der kører windows 98, og jeg har lige købt en ny, der
kører XP. Jeg har ca. 3 GB filer liggende på den gamle (der ikke kan brænde
CD-rommer), som jeg gerne vil overføre til den nye. Derfor har jeg oprettet
en direkte forbindelse mellem de to maskiner via printerportene, hvor den
gamle maskine er sat op som vært og den nye som gæst. Der ud over er de
relevante filer blevet delt, så der er fri adgang til dem.

Så kommer problemet. Forbindelsen kører godt nok, og begge maskiner
registrerer den. Men uanset hvor jeg leder henne, kan jeg ikke "se" den
anden maskine eller filerne på den. Jeg har aldrig prøvet dette før, så jeg
ved ikke, hvor det burde vise sig, men umiddelbart ville jeg have troet, at
man kunne se den anden maskine i f.eks. stifinder. Det er imidlertid ikke
tilfældet.

Er det mig, der bare ikke kan finde ud af det? Eller kan 98 og XP ikke
snakke sammen på denne måde?

Hjælp vil blive modtaget med stor taknemmelighed.

Med venlig hilsen
Hans Stavnsager

Fra : Leony

Dato : 28-05-02 08:20

"hans_stavnsager" <hans_stavnsager@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så kommer problemet. Forbindelsen kører godt nok, og begge maskiner
> registrerer den. Men uanset hvor jeg leder henne, kan jeg ikke "se" den
> anden maskine eller filerne på den.

Har du installeret IPX/SPX protokollen?
Har du delt mapperne (højreklik->deling)?
Læs mere her:
http://www.winhelp.dk/95d20.htm

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-05-02 00:08

hans_stavnsager wrote:

> Er det mig, der bare ikke kan finde ud af det? Eller kan 98 og XP ikke
> snakke sammen på denne måde?

Jeg har et netværk med win98 og winxp dog med netværkskort.
På det netværk kan win98 maskinen se begge maskiner med det
samme når den er bootet op. Winxp tager noget længere tid.
Prøv med startknappen og under søg, at søge efter andre computere.

mvh
Henning