Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ka' det svare sig : køb af digitalt kamera~
Fra : Jesper Bach

Dato : 27-05-02 14:09

Hejsa

Da jeg kommer forbi Kuala Lumpur, vil jeg høre om nogen har købt digitalt
kamera eller andet elektronik derude, og erfaringer, gode såvel som dårlige,
med det ?

Er der noget at spare ?

Prisklassen er omkring 5k (danske kr).

/Jesper

Fra : Henning

Dato : 27-05-02 14:40

>Er der noget at spare ?
Sikkert, hvis du ved 100% hvad du vil have, og ikke lader dig påvirke
af sælgeren. Check at alt er med i prisen (manual, baterier o.a.) -
ting vi tager for givet, men som "derude" altid er ekstratilbehør! Stå
med varen (og alt tilbehøret) i hånden, inden du overdrager
Visakortet, så der ikke er nogen som helst tvivl om, hvad I handler
om! De har en formidabel evne til at snakke, og liiiige love at hente
tingene bagefter - glem det! Er du det mindste usikker, så behold
kortet i lommen, og find en anden butik.
Vær opmærksom på, at der er PAL-udgang på kameraet, og ikke NTSC.
Og så husk lige på, at du maks må indføre for 1500(?) dkr. uden at
skulle betale moms & told. Med andre ord - smid originalemballagen
væk, inden du rejser ind i Danmark

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Søren Kops

Dato : 27-05-02 16:22

Selv om der står et godt navn poå elektronikken, eller fotoapparatet, skal
man se sig for. Nikon f.eks. laver fotoudstyr forskellig steder i verden, og
så er der forskel på kvalitet.

Se derfor hvordan det ser ud herhjemme, det du skal købe, og find. evt. det
der er magen til.

søren kops

Fra : kaj

Dato : 27-05-02 19:02

Og sidst men ikke mindst, så husk at du IKKE har nogen garanti når du kommer
hjem!!!..... og nej selv om der står " World wide garanti" så betyder det
kun at du har garanti for at få det REPARERET ( for egen regning ) der hvor
du bor og ikke andet, jeg har prøvet det med et kamera fra New York..... så
det skal trods alt lige tages med i dine overvejelser!!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-05-02 19:37

kaj wrote:

> [...]
> egen regning ) der hvor du bor og ikke andet, jeg har prøvet det
> med et kamera fra New York..... så det skal trods alt lige tages

Og en fotohandler i Kuala Lumpur vil nok ikke betænke sig ret mange
sekunder, på at slippe af med et smådefekt apparat, eller et kopiprodukt
[1], hvis der står en godtroende og købelysten dansker i hans butik.

Det akkurat som med de smådefekte partivarer, der hver sommer skydes af
på kræmmermarkeder, her er fidusen, at når forbrugeren opdager fejlen,
så er kræmmeren som regel meget langt væk.

[1] Jeg ved ikke med digicams, men inden for næsten alle andre dyre
varetyper, der findes der kopiprodukter, Rolex ure er et godt eksempel,
og kopiprodukterne er netop beregnet til bondefangeri, udenpå ligner
kopien origalnalvaren temmelig godt, men indeni er der bare noget
billigt kinisisk skrammel.