MS Windows
briani 27239
Rettigheder ved flere brugere i XP.
Fra : Ivan G

Dato : 27-05-02 14:16

Hej Alle.

Jeg har kigget i XPs hjælpe-funktion, men den er dælme stor og uoverskuelig.
Måske nogle herinde har de gyldne ord?

Jeg har fået til opgave at sætte 4 maskiner op i netværk for en
ungdomsklub. Da der er mange forskellige brugere af disse maskiner, har jeg
delt dem ind i forskellige "brugergrupper".....under 13 år, under 16 år osv.
Disse selvfølgelig med begrænset brugeradgang. Hvordan sætter jeg XP op
sådan at de ikke alle kan få adgang til alle programmer? De små skal jo ikke
have adgang til de mere barske spil m.m.

Nogen løsninger..??

Ivan G

Fra : Onkel Ond

Dato : 28-05-02 08:00

Hej Ivan G

> Hvordan sætter jeg XP op sådan at de ikke alle kan få adgang til alle
programmer?
-Uden at vide vildt meget om det, ville jeg skyde på at du skal installere
de forskellige programmer under de forskellige profiler -altså, de voldsomme
spil installeres når du er logget på som 13-årig (eller hvor du nu har valgt
at sætte grænsen) osv.

> De små skal jo ikke have adgang til de mere barske spil m.m.
- Hvad er de barske spil iøvrigt, og spiller de dem ikke bare på en netcafé
istedet, hvor der ikke er noget kvalificeret voksent modspil?

Hilsner

/Onkel Ond